Ik heb een vraagje, misschien kunnen jullie me helpen.. Ik ben eind augustus begonnen bij mijn nieuwe werkgever (een mbo school) als docent handhaving / beveiliging. Ontzettend leuk! Ik ben alleen (nog) niet officieel bevoegd om les te geven. Ik kom zelf van de politie af, ben zij-
instromer in het onderwijs. Tegelijk met mij is ook een andere nieuwe docent begonnen, ook een zij-instromer. Ik heb een contract voor 0,77 fte, op woensdag ben ik vrij (de andere 4 dagen werk ik de hele dag) tot mijn opleiding in november begint (PDG). Mijn nieuwe collega krijgt de lesdagen betaald als werktijd, hij heeft een contract voor 0,7 fte lesgeven en 0,2 fte studie (0,9 fte bij elkaar). We gaan dezelfde opleiding volgen, dezelfde klas, dezelfde dag. Ik vroeg mijn leidinggevende hoe dat voor mij geregeld is. Ze zei dat ze mijn betrekkingsomvang (contract uren) niet kunnen verhogen omdat ze al aan het maximum aantal fte’s zitten voor onze sector. Ook kan ik de studie niet volgen binnen de huidige 0,77 fte die ik heb, omdat ik (te) veel lessen geef en mijn lessen haast niet vervangen kunnen worden (geen geschikte docent en geen budget voor). Ik moet dezelfde studie als mijn collega dus op mijn vrije dag volgen.
In de CAO MBO staat dat ze me voor 75% van de tijd studieverlof moeten verlenen (zie foto).
Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen. Ik wil niet over en weer met ze discussieren want ik ben blij met mijn baan en heb het naar mijn zin. Aan de andere kant, scheelt het mij ongeveer 500 euro netto per maand (1,5 jaar lang) als ik mijn studiedag wel betaalt krijg zoals mijn collega.
Lang verhaal sorry! Bedankt als je zo ver gekomen bent. Iemand enig idee waar ik wel of geen recht op heb en wat ik nu het beste kan doen? Alvast bedankt!
Dus daar kom ik niet veel verder. OR ga ik eens voor kijken morgen, dankje!
Ik heb 3 klassen waarvan 1 klas mijn mentorgroep is (34 leerlingen), gemiddeld 24 lesuren in mijn 0,77 fte. Hij 1 klas, gemiddeld 8 lesuren per week.