Jezelf voorstellen met een voorwerp

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:15

julius_juut schreef:
Een courgetteplant. Groeit hard (veel inzet/werkt graag) ontwikkeld zich, mooie vruchten en hartstikke nuttig. :P

Ik zou als een sollicitant ermee aankwam aan iets anders denken :D

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:15

Resistance schreef:
mystery1980 schreef:
ze verzinnen steeds gekkere dingen! Zou hier gewoon niet voor in zijn en een normale baan zoeken.
(tja ik ben misschien ouderwets ingesteld, maar heb niet het idee dat dit soort gekke dingen verbetering brengen)



De wereld heeft juist hártstikke behoefte aan meer van dit soort dingen en creativiteit. Iedereen leert gewoon wat er geleerd moet worden, op geesteswetenschappen wordt bezuinigd, en de wereld gaat langzamerhand kapot. We hebben creativiteit nodig voor nieuwe ideeën en kritische vragen die gesteld moeten worden; we kunnen niet verder leven op de manier waar we nu op leven en met de gebruiken die we nu hebben.

Creativiteit is keihard nodig, op alle fronten. En dat begint bij dit soort dingetjes.


Op zich klopt dat, maar helaas zijn de meeste bedrijven in de werkelijkheid een stuk behoudender dan ze zich voordoen.
Daar verandert een creatieve sollicitatie weinig aan.
Maar goed, maak er een feestje van TS! Pluk de dag.

Anoniem

Re: Jezelf voorstellen met een voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:16

Ieder ministapje richtig creativiteit helpt.

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:18

Cubone schreef:
Wat een leuke opdracht! Zou dolgelukkig worden van zoiets voor m'n sollicitatiegesprek want van die; "Nou mevrouw, vertel maar iets over jezelf" sla ik altijd helemaal dicht. Op deze manier is het een stuk makkelijker om open te zijn en iets te vertellen :D Succes ts!

Precies dit. :j
Ik denk ook niet dat men het voorwerpverhaal te letterlijk moet nemen. Het heeft alles te maken met een andere manier van een gesprek aangaan met mogelijkheden voor het bedrijf om op basis van het gekozen voorwerp en jouw interpretatie daarvan een heleboel nieuwe, originele vragen te stellen. Het zet beide partijen in ieder geval aan het denken. Ik hoop dat je inmiddels al wat bedacht hebt, TS, en ik wil je heel veel sterkte toewensen met het gesprek!

Qimm

Berichten: 15174
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Jezelf voorstellen met een voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:23

Strik om jezelf knopen en zeggen dat jìj het leukste cadeautje in het donker bent

Zoolgangster

Berichten: 9652
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:24

Ik zie me al met een bijl verschijnen: "besluitvaardig en hakt knopen door". :')

Ik hoop dat je iets kunt bedenken, TS. Heel veel succes gewenst!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:28

Zoolgangster schreef:
Ik zie me al met een bijl verschijnen: "besluitvaardig en hakt knopen door". :')

Ik hoop dat je iets kunt bedenken, TS. Heel veel succes gewenst!!



Hahaha, geweldig! :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:33

Mijn eerste gedachte is neem een labrador golden retriever of herder mee of een foto ervan. De zijn trouw aardig harde werkers enz, :D

Courgette plant, oeps mijn andere gedachts misschien bij een 18+ bios wel gepast.

Een spaarpot, die is ook geduldig en veelzijdig. :j

Voor mezelf ziu ik denk ik een stuiterbal mee moeten nemen denk ik. Al is een kettingzaag ook wel een optie }> of een zweepje
Laatst bijgewerkt door karuna op 03-10-18 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:34

Resistance schreef:
Ieder ministapje richtig creativiteit helpt.

Dat vind jij. Dat mag je vinden, net zoals een ander het liever gewoon mag hebben.
Je zou ook echt eens kunnen proberen om een ieder in zijn of haar waarde te laten, ook/zelfs/juist als diegene er een volledig ander wereldbeeld op na houdt dan jij.
Snap je nou niet, zie je nou niet.... ik vind dat zeer neerbuigend gedrag naar een ander toe.
De wereld heeft meer aan respect voor een ander dan aan door de strot geduwde creativiteit.


En dan ontopic: ik zou verschillende petten meenemen en allemaal opzetten. Die staan voor allemaal verschillende kanten van mij. Of een duizendpoot :D

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:37

Ik vind deze opdracht eigenlijk wel leuk :)

Is er een personage in een film waar je je mee identificeert? Want dan zou ik die film meenemen. Is een beetje vrijheid nemen in de opdracht, het gaat dan meer om de inhoud dan het voorwerp zelf, maar wel relevant en een ijsbrekend gespreksonderwerp :j als voormalig HR/pz'er zou ik het in ieder geval wel kunnen waarderen :)

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:40

Anoniem schreef:
Resistance schreef:
Ieder ministapje richtig creativiteit helpt.

Dat vind jij. Dat mag je vinden, net zoals een ander het liever gewoon mag hebben.
Je zou ook echt eens kunnen proberen om een ieder in zijn of haar waarde te laten, ook/zelfs/juist als diegene er een volledig ander wereldbeeld op na houdt dan jij.
Snap je nou niet, zie je nou niet.... ik vind dat zeer neerbuigend gedrag naar een ander toe.
De wereld heeft meer aan respect voor een ander dan aan door de strot geduwde creativiteit.


Precies!
Elk stapje in menselijkheid helpt.

Creativiteit zal vast voor sommige beroepen nodig zijn, maar voor veel ook niet.
Zoals hier in de bioscoop .

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:49

enjoymyhorse schreef:
Anoniem schreef:
Dat vind jij. Dat mag je vinden, net zoals een ander het liever gewoon mag hebben.
Je zou ook echt eens kunnen proberen om een ieder in zijn of haar waarde te laten, ook/zelfs/juist als diegene er een volledig ander wereldbeeld op na houdt dan jij.
Snap je nou niet, zie je nou niet.... ik vind dat zeer neerbuigend gedrag naar een ander toe.
De wereld heeft meer aan respect voor een ander dan aan door de strot geduwde creativiteit.

Precies!
Elk stapje in menselijkheid helpt.

Creativiteit zal vast voor sommige beroepen nodig zijn, maar voor veel ook niet.
Zoals hier in de bioscoop .

Deze opdracht gaat helemaal niet over creativiteit. Er is ook geen goed antwoord, het zal die mensen worst wezen of je een vliegtuig of een wc papiertje bent. Ook heeft het niet met materialisme te maken.
Waar dit om gaat is jezelf kunnen presenteren (wat handig is als je met mensen omgaat), wat inzicht in de persoonlijkheid/competenties geven en kijken hoe mensen reageren op een niet alledaagse opdracht. Eigenlijk een beetje proberen te voorkomen dat men een lijstje met leuke eigenschappen instuderen en dat opratelen.

Of dat wel of niet bij je past is natuurlijk een keuze die je zelf maakt.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:54

Creativiteit maak ik er niet van. Dat was een reactie op.

Met materialisme heeft het wel te maken, mensen als een ding zien. Enge gedachte.

Maar bij dat voorwerp ga je juist hebben dat mensen daar bij een lijstje in hun kop stampen en daar bij opratelen. Juist helemaal voorbedacht thuis al.

Ja een wc papiertje is nog de beste, om je kont af te vegen bij zo'n schijtopdracht :+

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:58

Ik zou ook makkelijker wat over mezelf kunnen vertellen met een voorwerp.
Ik zou mijn twee halve marathonmedailles meenemen. Ik ben een doorzetter met discipline en werk hard om gewenste resultaten te behalen. Ik ben zelfstandig en hou ervan om dingen in mijn eentje te doen, maar vind het ook fijn om in een team te werken.

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:00

Niemand zegt dat je een ding bent, je moet enkel een ding meenemen waar je een vergelijking mee trekt.

Op mijn werk hebben we weleens bedacht wie op welk hondenras leek, en dan vooral waarom. Het is niet zo dat we nu iedereen fikkie noemen en af en zit naar elkaar roepen.

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:06

Qimm schreef:
Strik om jezelf knopen en zeggen dat jìj het leukste cadeautje in het donker bent

+:)+ :D

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Jezelf voorstellen met een voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:12

Ik heb diezelfde vraag ook eens gehad in een sollicitatie.
Was in alle spanning vergeten een "voorwerp" mee te nemen.
In paniek in mijn tas graaiend stuitte ik op mijn sleutelbos, dus heb ik die omschreven als symbool voor toegang tot mooie dingen.
- Huissleutel, warm thuis, familiemens
- Sleutel zadelkast, mijn grote passie, paarden.
- Sleutel naar de schuur, staat mijn fiets, vind ik heerlijk om te doen als het lekker weer is(en ik tijd heb), buitenmens
- Alarmtag voor huidige baan.

Zo heb je al heel veel open eindjes om iets over jezelf te vertellen :) misschien is het een idee!

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Jezelf voorstellen met een voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:20

Ik heb dit voor assessment moeten doen. Ik heb een oud, gebruikt veulenhalstertje meegenomen.
Ik fok al jaren hobby matig en mijn leven draait kinda om de paarden en hoe we ons internationaal op de kaart hebben gezet in de Cob wereld van kleurtjes etc. Daar heb ik het over gehad. Maar uiteindelijk kies je geheel zelf wat jij belangrijk vindt om over jezelf te vertellen.

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:23

[quote="xApple"

Ik zou denk ik een ezel meenemen. Ik ben heel koppig en een beetje dominant. .[/quote]

Hahahahaha ik zie her helemaal
Voor mij staat daar ineens een ezel in de gang’ je maakt in ieder geval indruk

luuntje

Berichten: 13984
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:24

Grappig idee.

Zwitsers uurwerk - betrouwbaar
Wietplant - groeit, bij inname creativiteit
Vergiet - flying spaghetti monster, creatief, lollig
Hakblok - solide, stevig en betrouwbaar

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:25

Oh echt mijn eerstvolgende sollicitatie ga ik dit ook vragen :D
Helaas wilt niemand werken blijkbaar :')

Ik zou denk ik een hoefijzer meenemen.
Laat mijn passie zien, en zou er dan bij uitleggen dat ik hierdoor heb leren doorzetten, correct communiceren, gaan voor wat ik wil, en dan nog maar wat dingen, je maakt er van wat je nodig hebt voor die specifieke job.

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Jezelf voorstellen met een voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:39

Ik hou van dit soort opdrachten!!

En je camera mee nemen waarop je foto’s zet waarover je wat kunt vertellen. Dat je je werkgever mee neemt in je verhaal en je steeds een foto verder klikt

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:57

Ik heb het idee dat de meesten hier veel te ver doordenken... Volgens mij wordt deze vraag alleen gesteld om iets meer over de persoon achter het cv te weten te komen. Hoe vaak sommen sollicitanten niet hun hele cv op als er wordt gevraagd iets over henzelf te vertellen? Dat voegt voor een werkgever weinig toe (cv hebben ze immers al gelezen) en het zegt ook weinig over de persoon die je voor je hebt. Met deze opdracht zoeken ze eigenlijk een wat meer persoonlijk verhaal in plaats van een functioneel verhaal.
Mijn inziens heeft dit dan ook niets te maken met materialisme, maar juist het tegenovergestelde ervan. De werkgever wil immers niet alleen weten of de sollicitant de juiste vaardigheden heeft, maar ook of die als persoon goed bij het bedrijf zal passen.

Ts, mijn ervaring is dat het weinig uitmaakt wat je meeneemt, zolang je er maar een mooi verhaal aan kan hangen dat verder gaat dan de dingen die op je cv staan.

Hutcherson

Berichten: 7364
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Jezelf voorstellen met een voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 01:22

Dit topic heeft me wel aan het denken gezet. Ik zoek iemand erbij binnen de praktijk en vind sollicitatiebrieven/motivatiebrieven echt achterhaald. Ikzelf deed altijd ctrl+c ctrl+v voor ieder bedrijf waar ik solliciteerde. Was gewoon een goede brief maar totaal niet speciaal gemaakt voor dat bedrijf ofzo.

Ik ga de potentiele sollicitanten de opdracht geven een aantal vragen te beantwoorden op video. Dus om zichzelf voor te stellen, hun wensen te vertellen, hun kwaliteiten. Echt persoonlijk en waar ze moeite voor moeten doen. Degene die dat doen hebben er veel voor over iig!
Ben benieuwd of zoiets werkt. We staan ook open voor mensen die neg afgestudeerd zijn dus hopelijk nemen ze de moeitw ervoor.

Cubone

Berichten: 6233
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 07:55

RoyceMack schreef:
Dit topic heeft me wel aan het denken gezet. Ik zoek iemand erbij binnen de praktijk en vind sollicitatiebrieven/motivatiebrieven echt achterhaald. Ikzelf deed altijd ctrl+c ctrl+v voor ieder bedrijf waar ik solliciteerde. Was gewoon een goede brief maar totaal niet speciaal gemaakt voor dat bedrijf ofzo.

Ik ga de potentiele sollicitanten de opdracht geven een aantal vragen te beantwoorden op video. Dus om zichzelf voor te stellen, hun wensen te vertellen, hun kwaliteiten. Echt persoonlijk en waar ze moeite voor moeten doen. Degene die dat doen hebben er veel voor over iig!
Ben benieuwd of zoiets werkt. We staan ook open voor mensen die neg afgestudeerd zijn dus hopelijk nemen ze de moeitw ervoor.


Op video vind ik verschrikkelijk. Ik ben een introvert en zo'n opdracht zou me ongemakkelijk laten voelen. Zo ongemakkelijk dat ik waarschijnlijk de opdracht niet zou doen omdat het ervoor zou zorgen dat ik weken in de stress zit. Tenzij je dus specifiek op zoek bent naar een extrovert persoon zou ik een videoopdracht overslaan.