Moderators: Giolli, ynskek, Mjetterd, Hanmar, Dani, Maureen95, Polly
rayoow schreef:Ik vraah niet of iemand van bokt het wil doen,
Ik vraag of jullie goede mensen/bedrijven kennen.
En nee ik ga niet meer dan 1000 euro betalen voor een logo.
Ik heb zelf al bij meerdere mensen/bedrijven gekeken maar of ze zijn veelste duur of hun style past niet bij mijn bedrijf.
Het is ook niet dat ik hier last minute mee bezig ben, ben hier al mee aan het puzzelen sinds het plan voor een bedrijf er kwam.
Ik vind het alleen nogal lastig omdat je al snel op andere soort gelijke bedrijven gaat lijken met logo in sector waar ik werk en dat wil ik niet.
Foaly schreef:Maar als je bij meerdere bedrijven kijkt en die liggen allemaal rond dezelfde prijs, dan is dat toch gewoon de marktwaarde? Ik weet niet wat die waarde is, maar 1000 euro lijkt me echt geen gekke prijs. Het is hand- en maatwerk, er gaat veel communicatie in zitten (er zijn maar weinig klanten die een brief kunnen opstellen waar de ontwerper gelijk mee aan de gang kan, meestal moet er toch wat heen en weer gemaild/gebeld worden om alles duidelijk te krijgen), meestal krijg je er een aantal revisies bij voor die prijs... Ik denk echt dat je je verkijkt op hoeveel werk een goed (!) logo kost.
Keell94: laat ik maar niet zeggen wat ik vind van freelancers die ver onder de marktwaarde van hun product gaan zittenIk zit zelf in de vertaalwereld en cowboys die voor 5 cent of minder per woord willen vertalen, kosten ons gewoon werk. Plus dat de kwaliteit vaak om te janken is, waardoor mensen het vak totaal niet meer serieus nemen 'want iedereen doet het toch zo slecht en hoe moeilijk kan het nou zijn'
Cioccolato schreef:Ik zou ook voor een logo gaan van veel minder geld, wat kwalitatief net zo goed is, bij een kleinschaliger bedrijf/persoon die het erbij doet.
Je knipt jezelf in de vingers als je naar een deluxe bedrijf gaat en daarvoor duizend euro extra betaald. Lijkt me niet een slimme zet.
Vjestagirl schreef:Cioccolato schreef:Ik zou ook voor een logo gaan van veel minder geld, wat kwalitatief net zo goed is, bij een kleinschaliger bedrijf/persoon die het erbij doet.
Je knipt jezelf in de vingers als je naar een deluxe bedrijf gaat en daarvoor duizend euro extra betaald. Lijkt me niet een slimme zet.
Niet echt. Ook met logos is het "je krijgt waar je voor betaald" en "goedkoop is duurkoop"
verootjoo schreef:Een logo ontwerpen is een vak en een goed logo is heel belangrijk, het wordt je hele huisstijl.
Ik zou niet zelf gaan prutsen maar iemand nemen die het kan, en ja, dat kost geld. Mijn man doet zulke dingen, maar ook niet gratis
Gebruikers op dit forum: Albertina71, Eefjahh en 10 bezoekers