Gegevens uitzendbureau

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Autumnn

Berichten: 8051
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Gegevens uitzendbureau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 20:43

Ik werk zelf bij een uitzendbureau, niet bij YC. Je mag vanaf juli 2018 (volgens de Waadi dacht ik) de gegevens van de kandidaat vier weken voor de kandidaat daadwerkelijk gaat starten bewaren. Na vier weken niet aan het werk? Dan alles verwijderen.
Verder vind ik het wel bijzonder dat ze het pasnummer nodig hebben. Daar heb ik nog nooit van gehoord. Bedoel je geen documentnummer? Dat is namelijk wel begrijpelijk :j
BSN is inderdaad wel noodzakelijk

Als je nog vragen hebt mag je me altijd pb’en :)

sunny16

Berichten: 272
Geregistreerd: 06-01-09
Woonplaats: Zwiggelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 20:46

Bij mijn sollicitatie (in persoon) bij YC hebben ze ook een kopie gemaakt van mijn pas.
Werk er nu ieder geval al een paar jaar en tot nu toe nog geen problemen mee ondervonden.

_Judith

Berichten: 3943
Geregistreerd: 09-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-18 20:54

Lizzyy schreef:
Ik werk zelf bij een uitzendbureau, niet bij YC. Je mag vanaf juli 2018 (volgens de Waadi dacht ik) de gegevens van de kandidaat vier weken voor de kandidaat daadwerkelijk gaat starten bewaren. Na vier weken niet aan het werk? Dan alles verwijderen.
Verder vind ik het wel bijzonder dat ze het pasnummer nodig hebben. Daar heb ik nog nooit van gehoord. Bedoel je geen documentnummer? Dat is namelijk wel begrijpelijk :j
BSN is inderdaad wel noodzakelijk

Als je nog vragen hebt mag je me altijd pb’en :)


BSN nummer snap ik inderdaad dat ze dat nodig hebben, maar waarom hebben ze het documentnummer van mijn ID-kaart nodig? Wat wordt daarmee gecontroleerd?

En pasnummer (van bankpas) wordt niet specifiek gevraagd, maar ik moet een scan uploaden waar dat dan wel zichtbaar op is (tenzij ik het blur inderdaad)

M_D_H
Berichten: 17479
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Gegevens uitzendbureau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 21:01

Of jij wel daadwerkelijk een Nederlandse inwoner bent.

Het documentnummer wordt steeds belangrijker en ook wij vragen het al aan klanten :j

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Gegevens uitzendbureau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 21:29

Gebruik de app KopieID, dat is een app van de overheid, kan je je eigen copyright erop plaatsen mocht je je er zo druk om maken