(Thuis)bijscholing natuurkunde en wisB naast school

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alaskan

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-07-15

(Thuis)bijscholing natuurkunde en wisB naast school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 14:48

Hoi Bokkers :)

Momenteel zit ik in 5 havo en hierna wil ik een HBO opleiding gaan doen. Voor deze opleiding zijn wiskunde B en natuurkunde nodig. Helaas heb ik het pakket E&M (met o.a. wiskunde A en biologie). Ik heb contact opgenomen met deze school en er is een mogelijkheid tot een curcus volgen voor deze twee vakken, voor een half jaar, maar deze uren overlappen soms mijn lesuren op mijn huidige school (+reistijd en OV wat geld kost). Je behaalt dan daar certificaten waarmee je wordt toegelaten voor deze opleiding (geen officiƫle examen certificaten volgens degene die ik aan de telefoon had). Deze curcus is voor mij best prijzig.

Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft (extra vakken volgen) en mijn belangrijkste vraag: Zouden jullie denken dat ik dit eventueel thuis bij zou kunnen scholen (dan maak ik de toets wel op die school, maar studeer ik zelfstandig)?

Extra info:
- Mijn vriend heeft veel verstand van natuurkunde en wiskunde (heeft hier HBO studie op afgerond). -> kan mij eventueel helpen.
- Ik kom van 5 vwo -> vakken op havo niveau gaan mij (zeer) makkelijk af
- Ik sport bijna elke avond, maar ben wel gemotiveerd.
- Afspraak met decaan staat gepland voor volgende week.

EDIT: Weet iemand hier toevallig met welke HBO opleidingen je bijvoorbeeld bionische protheses kan ontwerpen? Valt weinig over te vinden op internet.

Alvast bedankt! :)