Studievraag stageplaats

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Studievraag stageplaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-18 21:36

Mijn dochter loopt stage bij een hulpcentrum voor wilde dieren.

Ze moet iets verzinnen voor het "bedrijf" waar ze bijv. meer inkomsten mee kunnen genereren.

Ze hebben 1 maand per jaar open dagen in het weekend en dan kun je gratis bij hun naar de dieren komen kijken.
Uiteraard staan er dan veel vrijwilligers aan de poort die je proberen een lidmaatschap voor een jaar te verkopen. Je krijgt dan 1 jaar lang hun infoboekje toegestuurd (een paar keer per jaar).
Wij stonden dus ook aan de poort tijdens die open dag en zijn uiteraard ook lid geworden. Ons werd een bijdrage van € 10,00 gevraagd. Als we volgend jaar niet betalen, dan stopt het lidmaatschap automatisch.
Het opvangcentrum ligt in België en voor Belgische mensen kostte het maar €6,00. Boekje versturen naar NL was natuurlijk duurder.

Nu dacht ze dat misschien het lidmaatschap ook makkelijk verhoogd kon worden naar € 10,00 voor de Belgen en € 12,50 of € 15,00 voor de Nederlanders. Wijzelf zouden het geen probleem vinden om een paar euro meer kwijt te zijn. Je steunt er een goed doel mee. Je weet waar het geld terecht komt. En in principe: voor dat geld kun je die dag dus gratis beestjes kijken (leeuwen, luipaarden, apen, roofvogels, reptielen, duiven, parkieten, reeën enz.). Daarbij komt: Het is eenmalig, het jaar erna krijg je een schrijven (bij het infoboekje) waarbij gevraagd wordt of je nog een keer wilt steunen. Je zit er dus niet meteen aan vast.

Maar ja, denken wij nu te gemakkelijk? Zouden dan toch veel mensen afhalen, als je meer vraagt dan nu die € 6,00 voor de Belgen en € 10,00 voor de Nederlanders?

Kairos
Berichten: 2712
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Studievraag stageplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:37

Het ligt er naar mijn mening aan wat voor boekje het is. Als het echt super tof is en ik er naar zou uitkijken om het te krijgen is mijn betalingsbereidheid hoger dan dat het iets is, dat je zo doorbladert en dan weer weggooit :)

ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Studievraag stageplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:43

En zoiets als 'Adopteer een dier' voor een bepaald bedrag per jaar. En dat die mensen dan eens per kwartaal een digitale nieuwsbrief ontvangen met informatie over het dier, algemene info van het park en zo? En een verslagje van wat er met het adoptiegeld is gebeurt?

1 VIP-dag per jaar voor adoptie-'baasjes'? Met rondleiding en kijkje achter de schermen en zo?

En 1 dier kan natuurlijk door meerdere mensen geadopteerd worden.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-18 22:06

ista schreef:
En zoiets als 'Adopteer een dier' voor een bepaald bedrag per jaar. En dat die mensen dan eens per kwartaal een digitale nieuwsbrief ontvangen met informatie over het dier, algemene info van het park en zo? En een verslagje van wat er met het adoptiegeld is gebeurt?

1 VIP-dag per jaar voor adoptie-'baasjes'? Met rondleiding en kijkje achter de schermen en zo?

En 1 dier kan natuurlijk door meerdere mensen geadopteerd worden.


Oeh, dat zijn leuke suggesties. Weet niet of ze dat al hebben. Dochterlief is al naar boven...zwaar werk zo'n stage :P .

Ik vond zelf ook dat het boekje voor de "normale" leden ook best digitaal verstuurd kon worden. Dat scheelt ook weer in drukkosten en postzegels. Ik weet alleen niet of ze dan nog veel adverteerders krijgen , die nu een advertentie in het boekje plaatsen en daarmee dus eigenlijk de boekjes betalen.

Pluttersput

Berichten: 15017
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:10

Ik denk dat ik weet over welk opvangcentrum jij het hebt.

Adoptiedieren daar lijkt me lastig, omdat ze eigenlijk een doorstroom zijn voor de opvangers. Ofwel ze worden uitgezet, ofwel ze worden overgeplaatst naar locaties waar ze hun dagen kunnen slijten.

Meer betalen voor het boekje zou ik zelf niet doen. Als ik zou betalen voor het boekje.. maar ik betaal om ze te steunen, dus ik betaal sowieso al meer dan het normale ‘steun’-tarief. Wat dat betreft zou ik het dan weer stom vinden om meer te gaan betalen, omdat ik dus al meer betaal. Snap je waar ik heen wil :')

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:25

Kun je naast die gratis open dagen ook gewoon betaald naar de dieren gaan kijken? Of alleen op die open dagen? Wellicht vaker open tegen laag entreebedrag?

- mogelijkheid van groepsexcursies aanbieden tegen betaling ... informatie en kijkje achter de schermen, eventueel mee helpen voer bereiden, mee helpen met voeren/kijken tijdens het voeren.
Of p.p. opgeven en dan een groepsgrote van een x aantal mensen aanhouden.

- adoptie van een dier zie je inderdaad vaker. Zowel in dierentuinen dan in een zeehondenopvang waar we laatst geweest zijn. In de dierentuin zijn het dieren die er jarenlang blijven. Vaak zijn het bedrijven die het doen in ruil voor reclame. Echter heb je daar alleen veel aan als je veel bezoekers hebt.
Maar ook particulieren kunnen een dier (deels) adopteren. Vaak krijg je dan inderdaad één keer per jaar een kijkje achter de schermen o.i.d.
Bij de zeehondenopvang werden de mensen die het dier geadopteerd hadden op de hoogte gehouden over het dier d.m.v. mailing. Bij de vrijlating werden zij uitgenodigd en mochten dan de kist openen.

- Het zal geen bergen geld op leveren, maar tijdens de open dagen een standje met eten, ijsje, drinken tegen betaling. Knuffeltjes en wat andere kleine souveniers voor de verkoop.

Jannie79
Berichten: 307
Geregistreerd: 23-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:26

Pluttersput schreef:
Ik denk dat ik weet over welk opvangcentrum jij het hebt.

Adoptiedieren daar lijkt me lastig, omdat ze eigenlijk een doorstroom zijn voor de opvangers. Ofwel ze worden uitgezet, ofwel ze worden overgeplaatst naar locaties waar ze hun dagen kunnen slijten.

Meer betalen voor het boekje zou ik zelf niet doen. Als ik zou betalen voor het boekje.. maar ik betaal om ze te steunen, dus ik betaal sowieso al meer dan het normale ‘steun’-tarief. Wat dat betreft zou ik het dan weer stom vinden om meer te gaan betalen, omdat ik dus al meer betaal. Snap je waar ik heen wil :')



Dan kan je ook een verblijf laten adopteren en dit door middel van een bordje op het verblijf kenbaar maken.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-18 08:36

Delphi schreef:
Kun je naast die gratis open dagen ook gewoon betaald naar de dieren gaan kijken? Of alleen op die open dagen? Wellicht vaker open tegen laag entreebedrag?

- mogelijkheid van groepsexcursies aanbieden tegen betaling ... informatie en kijkje achter de schermen, eventueel mee helpen voer bereiden, mee helpen met voeren/kijken tijdens het voeren.
Of p.p. opgeven en dan een groepsgrote van een x aantal mensen aanhouden.

- adoptie van een dier zie je inderdaad vaker. Zowel in dierentuinen dan in een zeehondenopvang waar we laatst geweest zijn. In de dierentuin zijn het dieren die er jarenlang blijven. Vaak zijn het bedrijven die het doen in ruil voor reclame. Echter heb je daar alleen veel aan als je veel bezoekers hebt.
Maar ook particulieren kunnen een dier (deels) adopteren. Vaak krijg je dan inderdaad één keer per jaar een kijkje achter de schermen o.i.d.
Bij de zeehondenopvang werden de mensen die het dier geadopteerd hadden op de hoogte gehouden over het dier d.m.v. mailing. Bij de vrijlating werden zij uitgenodigd en mochten dan de kist openen.

- Het zal geen bergen geld op leveren, maar tijdens de open dagen een standje met eten, ijsje, drinken tegen betaling. Knuffeltjes en wat andere kleine souveniers voor de verkoop.


Dank jullie wel allemaal voor de suggesties.

Ik heb het vanmorgen even gevraagd, maar ze hebben dus al: adopteer een dier. Dieren worden idd maar tijdelijk opgevangen en gaan dan weer terug de vrijheid in of naar andere dierentuinen.

Ze hebben ook (groeps)rondleidingen tegen betaling. Je mag tegen betaling een dag als meelopen en helpen de dieren te verzorgen.
Op de open dagen hebben ze ook horecagelegenheid open en kun je er ijsjes, frietjes, drinken krijgen. Er staan ook kraampjes met spulletjes die je kunt kopen. Ze verkopen jaarkalenders voor € 5,00 met foto's van n hun dieren en een verhaaltje erbij.
Dus eigenlijk hebben ze al veel van alle geopperde dingen. Vandaar mijn vraag of het een optie was om het lidmaatschap te verhogen.
@ Pluttersput: Ik snap houw geval, maar er zijn zat mensen die nu niet extra geven, maar die het misschien helemaal niet erg zouden vinden om via het lidmaatschap meer te geven. Het is inderdaad niet alleen maar voor dat boekje, maar jed steunt er de dieren mee.

Zo...nu moet ik vlug naar mijn werk. Fijne dag allemaal!

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Studievraag stageplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 14:55

Als kostenbesparing zou ik geen boekjes meer versturen, maar een nieuwsbrief maken die digitaal verstuurd wordt. Scheelt papier en vooral postzegels.

Die kostenstijging zou ik persoonlijk niet zo erg vinden. Als je de verzending digitaal gaat doen, kun je de kosten gelijk trekken.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 15:02

miccamaaike schreef:
Als kostenbesparing zou ik geen boekjes meer versturen, maar een nieuwsbrief maken die digitaal verstuurd wordt. Scheelt papier en vooral postzegels.

Die kostenstijging zou ik persoonlijk niet zo erg vinden. Als je de verzending digitaal gaat doen, kun je de kosten gelijk trekken.


Dat zou ik inderdaad ook doen. Ook een stuk duurzamer.

Je kan mensen vragen het centrum te helpen door het tastbaar te maken, donaties omzetten in hetgeen wat je ermee kan doen als stichting:

'Zak voer, 6 euro'
'Dierenartsbehandeling Loekie de Leeuw 25 euro'
'Bomen planten in de verblijven, koop een struik 5 euro'

Ik noem maar wat. Hoeft niet direct realistisch te zijn maar als je het idee hebt dat je bijdraagt aan een broodnodige dierenarts behandeling geeft veel mensen het idee dat ze echt wat bijdragen.