Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
A3a1 schreef:HBO inrichtingswerk gedaan, wat nu SPH is.
Werk zat, er zijn grote tekorten in het personeel.
Heerlijke baan, heel levendig, iedere dag anders ( terwijl er veel iedere dag hetzelfde werk is ), je kunt veel verschillende richtingen op, waardoor de afwisseling groot is met alle verschillende doelgroepen.
Veel doorgroeimogelijkheden.
Met alle zorgboerderijen, biedt dat natuurlijk ook veel op het gebied van met dieren werken.
Maar mijn werk in de woonvormen is het leukste werk wat ik me maar voor kan stellen!
). Ik werk in de psychiatrie. Lente schreef:A3a1 schreef:HBO inrichtingswerk gedaan, wat nu SPH is.
Werk zat, er zijn grote tekorten in het personeel.
Heerlijke baan, heel levendig, iedere dag anders ( terwijl er veel iedere dag hetzelfde werk is ), je kunt veel verschillende richtingen op, waardoor de afwisseling groot is met alle verschillende doelgroepen.
Veel doorgroeimogelijkheden.
Met alle zorgboerderijen, biedt dat natuurlijk ook veel op het gebied van met dieren werken.
Maar mijn werk in de woonvormen is het leukste werk wat ik me maar voor kan stellen!
Sluit ik me bij aan. SPH gestudeerd (wat dan inmiddels alweer Social Work is geworden). Ik werk in de psychiatrie.
Mocht je wat op universitair niveau willen doen (SPH is HBO) dan is wellicht psychologie, geneeskunde of orthopedagogiek een optie.
Succes!

er was zelfs een extra aantrekkelijk programma voor mensen die voor de richting veearts kozen omdat er nog maar zo weinig animo voor was. Iedereen wilde kleine huisdieren of paarden.
A3a1 schreef:Bommeltje_ schreef:Ik studeer Cultureel erfgoed aan de AHK. De werkgelegenheid is goed als je veel uit je studie haalt qua contacten
Kwam laatst iemand tegen die dat had gedaan, als ik jong was, had ik die studie gedaan denk ik nu.
Hoe leuk mijn werk ook is
Bommeltje_ schreef:
[/quote]
[/quote]
Het fijne aan deze studie vond ik dat je eerst een half jaar vakken van verschillende stromingen volgde, voordat je echt koos welke richting je wilde volgen. Zo kom je er misschien achter dat datgene wat je maar saai leek, je juist het leukste vindt! Bij een aantal richtingen ben je bezig in het laboratorium, maar bij andere ben je meer bezig met (technisch) ontwerpen of ben je buiten het gedrag van dieren aan het bestuderen of vogeleieren aan het tellen
Ikzelf heb voor een richting in het laboratorium gekozen, ik vind het erg leuk om een zelf onderzoek op te zetten en dit dan ook echt te doen in het lab, lekker veelzijdig! Ik richt mijn studie (nu master) ook zoveel mogelijk medisch/klinisch in omdat dat mijn grootste interesse toch wel is, er is vrij veel ruimte met het kiezen van je vakken! Qua verdere werkgelegenheid verschilt het heel erg waar je woont, in het noorden en westen van Nederland is de werkgelegenheid geloof ik best goed, ook rond Arnhem/Wageningen/Nijmegen is dit redelijk. Maar in Drente/Overijssel/de rest van Gelderland is het niet zo best als je echt voor een "typische" baan als onderzoeker wilt gaan. Zeeland lijkt me ook niet zo best, maar heb ik niet veel naar gekeken.
Ik vind het zelf een onwijs leuke studie, het combineert praktisch met theorie en je weet, net zoals bij diergeneeskunde, aardig wat je zal gaan worden. Voordeel is ook dat er veel werkgelegenheid is, dus een baan vinden is (bijna) geen probleem. De studie zelf is wel pittig qua combineren van alle verschillende onderdelen (praktijk en theorie). Probleem is natuurlijk wel dat Tandheelkunde ook een selectiestudie