Hoe pak ik dit aan? (her)intreder sociaal domein/arbeidsrech

Moderators: Dani, Polly, ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Boras

Hoe pak ik dit aan? (her)intreder sociaal domein/arbeidsrech

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-18 12:39

Door omstandigheden en (mantel-)zorgtaken (en de crisis) heb ik de afgelopen 5 jaren niet gewerkt.
Ik heb mijn handen en hoofd nu weer vrij en wil heel graag aan de slag in een leuke baan.

Maar wel goed voorbereid en met up-to-date kennis! Ik ben op zoek naar tips en antwoorden; hoe kan ik mijn terugkeer op de arbeidsmarkt het best voorbereiden. En waar kun je daar beter naar vragen dan op bokt, waar altijd wel ervaringsdeskundigen te vinden lijken te zijn :)

Ik heb veel werkervaring binnen P&O (ruim 15 jaar). Altijd werkzaam geweest op administratief gebied, maar wel op HBO niveau. Ik hield me zelfstandig bezig met de toepassing van arbeidsrecht en regelgeving. Heerlijk vond ik dat. Met mijn voorliefde voor recht in het algemeen ben ik op een gegeven moment naast mijn fulltime baan begonnen aan de bachelor opleiding HBO rechten. Maar na het 1e jaar ben ik gestopt, (o.a.) omdat ik merkte dat het niet de juiste opleiding voor mij was. Veel rechtsgebieden waar ik weinig mee bleek te hebben. En daarvoor was de investering in geld en tijd te groot. Ik kwam er zo wel achter dat sociaal juridische dienstverlening hetgeen was waar ik echt warm voor liep. Helaas kon die opleiding niet in deeltijd, wens helaas in de ijskast gezet. Tot 2010, toen ben ik de éénjarige kernopleiding HBO sociaal juridische dienstverlening van het NCOI gaan volgen. Een schot in de roos! De examens waren een feestje :) Maar ja, niet lang daarna dus helaas van de arbeidsmarkt verdwenen. In die periode heb ik wel veel te maken gehad met de WMO, WLZ en andere regelingen. Dan ben ik in mijn element. Ik weet nu in ieder geval eindelijk wat ik wil.

Ik wil graag tips over hoe ik mijn kennis en vaardigheden kan actualiseren. Op het gebied van arbeidsrecht, wet- en regelgeving binnen het sociaal domein. Een cursus/opleiding volgen is nu zonder baan helaas financieel niet mogelijk (ooit hoop ik de HBO Bachelor SJD op zak te hebben). Ik zoek het nu meer in zelfstudie, (studie-)boeken, online, noem maar op. Weet iemand waardevolle titels, heeft iemand ideeën? Ik ben toch ook wel geïnteresseerd in cursussen, wie weet voor later.

Verder nog een praktische vraag: welke versie van Microsoft Office is tegenwoordig gangbaar?

Uiteindelijk hoop ik 2 banen te combineren: 1 ergens binnen het sociaal domein, te beginnen als administratief ondersteuner. En ik zou op termijn graag zelfstandig bewindvoerder worden. Om die doelen op termijn te bereiken, is nu een functie binnen P&O ook zeer welkom.

Kom maar op met je tips :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie