Op zoek andere baan maar wat voor werk?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

rumay

Op zoek andere baan maar wat voor werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-18 10:48

Al een tijdje heb ik het niet helemaal naar mijn zin op het werk, is een beetje eentonig aan het worden en al het leuk side werk gaat naar andere afdelingen.
Even kort werkhistorie bij dit bedrijf

25 jaar geleden in dienst als monteur mechanisch bij de technische dienst
15 jaar geleden op kantoor gekomen op eigen afdeling 5 uur CE en 20 uur administratie
Onlangs de 5 uur CE afgestoten omdat de feeling met de techniek op de werkvloer langzamerhand verdwijnt door veel nieuwe machines en installaties, en ik daar ze weinig tijd voor heb om ze te leren kennen.
Ce is bij ons het schrijven van gebruikers en technische handleidingen, risico inventarisaties maken en beoordelen.

Door mijn reuma er 15 jaar geleden voor gekozen om op kantoor te gaan zitten, mijn technische achtergrond gebruik ik regelmatig maar is geen vereiste meer
Omdat veel leuk werk wat we erbij deden steeds meer weggaat bestaat het werk nu voor 80 % uit bestellingen doen en verwerken en dat is saai aan het worden vind ik.

Maar wat nu, ben al een tijdje aan het kijken wat ik wel wil, maar kom er ondanks allerlei beroepskeuze testen nog niet uit.
Mijn leeftijd gaat zeker meespelen (50+)
Ik wil niet meer fulltime werken en ook geen werk met dagelijkse omgang met klanten(denk dat ik ze na 2 weken over de balie trek ofzo)

Of zit ik gewoon in een soort midlifecrisis :D

Hoe hebben jullie dit aangepakt, zou een jobcoach een oplossing zijn

Elisa2

Re: Op zoek andere baan maar wat voor werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 10:52

Je kan natuurlijk een gesprek aangaan op je huidige werkplek hier over en wellicht hebben zij oplossingen om je meer "leuk" werk te bieden.

Mocht dat niet kunnen dan is denk ik de eerste vraag, wat wil je?

Kantoorwerk, zoja wat voor een soort? niet met mensen werken, lijkt me duidelijk haha.
Wat "kun" je?

Misschien een idee om eens te kijken naar wat voor een vacatures er allemaal zijn en wat je aanspreekt.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Ricie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 10:54

Hmmm dit is een lastige situatie denk ik. Zelf zit ik heel erg in het schuitje dat ik totaal niet weet wat ik wil en wat ik echt leuk vind. Momenteel hop ik over het algemeen een beetje tussen bedrijven en banen heen en weer zoekend naar wat ik wil en kan het niet vinden. Het is een erg lastig iets vind ik zelf maar. Al heb ik het voordeel dat ik nog erg jong ben.

Ik zie dat je uit de buurt komt, heb misschien wel iets. Ik zal je even een PB doen.

Haha, een onderschrift? Wat voor nuttigs moet je daar inzetten? Niks! Nouja bedankt voor het lezen dus! Bye :wave:

rumay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-18 10:59

Bij ons in het bedrijf idd gekeken naar oplossingen maar ons werk gaat niet anders worden is me al verteld. Ik kijk bijna dagelijks naar vacatures en bij heel veel denk ik hmm hoe zou ik dat vinden na 6 mnd en hoe meer vacatures ik zie hoe vaker ik denk wat kan ik nou helemaal. en zeker de vraag WAT WIL IK nou eigenlijk.
Antwoord daarop ik weet het niet.

Iets met accuut problemen oplossen lijkt me erg leuk, bv zending is niet aangekomen waar kan ik het vinden, pakket geleverd maar niet voor onze afdeling voor wie wel, soort trouble shooting
Met dieren werken trekt ook

Hafje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 14:44

ik zie dat je risico-inventariseren gemaakt hebt en beoordeeld.. Is het een optie om richting Preventie (arbeidsveiligheid)te gaan? Je technische achtergrond gaat hierbij zeker een meerwaarde hebben.

rumay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-18 15:07

Hafje81 ga ik me eens in verdiepen wat daarin mogelijk is

Prrrr
Moderatorrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 21:13

Werkvoorbereiden?

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie