Laptop BBL opleiding laten financiëren door werkgever?

Moderators: ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj, Dani, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gowlan

Laptop BBL opleiding laten financiëren door werkgever?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-18 16:04

Hoi allemaal,

Beetje een vreemde titel wellicht, maar ik wist niets anders te verzinnen.
Vandaag ben ik begonnen met de 4 jarige niveau 4 opleiding verpleegkunde, middels de BBL leerweg.
Mijn werkgever zal mijn boeken dus betalen voor deze opleiding, nu blijkt dat we slechts 3 kleine boeken voor het hele jaar hebben.
Echter is er behoorlijk wat veranderd en gaat nu bijna alle leerstof middels de laptop/notebook.
Vooraf heb ik hierover geen informatie gekregen, niet vanuit school en niet vanuit mijn werkgever. Deze laptop of andere divice ben je dus verplicht iedere dag mee te nemen omdat je online modules krijgt waarmee je in de lessen gaat werken.

Nu wil het zo zijn dat ik zelf helemaal geen laptop/notebook oid heb en ik vind het nog een vrij prijzig kostenplaatje om even 123 aan te schaffen (geld heb ik niet zo even liggen).
Ook is het niet mogelijk om een laptop van school te huren/lenen.

Is het een vreemde situatie om hierover met mijn werkgever om tafel te gaan, of zij mogelijk een (mini) laptop/notebook willen financiëren of om te vragen of hier een regeling voor mogelijk is? :o

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon. And I'm aimin' right at you. <3

Maflinger_S

Re: Laptop BBL opleiding laten financiëren door werkgever?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:07

Nee, dat zou ik niet raar vinden, als je dit met je werkgever zou overleggen. Het is in jullie beider belang dat je de opleiding zo goed mogelijk kunt volgen en afronden en als een laptop daarbij hoort, zou ik dit zeker bespreken.

If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey
"Keep Buggering On", W. Churchill en Appleman, Leiden, 3 december 2019
"Under a cherry tree there are no strangers", Dalai Lama, Ahoy Rotterdam, 16 september 2018

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:08

Ik zou het zeker eens bespreekbaar maken :)

Never underestimate the power of a woman with Gypsy Horses

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:09

Wanneer je de opleiding volgt via een toekomstige werkgever die de studiekosten vergoed dan lijkt het me niet meer dan logisch dat ook dit word vergoed. Gewoon vragen en meteen erbij zeggen dat je dit onder leermiddelen/boeken vind vallen. Wanneer ze moeilijk doen dan kun je rustig aangeven dat ze dit van te voren aan hadden kunnen geven ivm de kosten.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:20

Hoe hadden ze dat van tevoren moeten aangeven als zelfs TS niet wist dat een laptop noodzakelijk zou zijn.

Ik zou het iig bespreken TS.

->minder aanwezig voor modzaken, graag een collega benaderen voor dringende zaken<-

~sterk en betrokken tot het laatst~ 1958-mama-2016
kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:21

Ik heb in het verleden ook bbl verpleegkundige gedaan en wij moesten zelf een laptop aanschaffen.
Dit werd ook op school verteld.

The best secret, is the secret
between a girl and her horse.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 17:09

Als alle boeken en programma's verder gratis zijn op de laptop zou ik het ook met de werkgever bespreken. :j Anders de werkgever voor de software proberen te laten betalen en jij de laptop? Of 50/50 of dat jij hem 'leent' en na je studie weer terug geeft.

------------------------------

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 17:18

Ik ben mijn BBL opleiding gaan volgen bij een elektronica zaak, waar dus laptops vol op verkocht worden maar dit werd niet door de werkgever betaald helaas.

Je kan het altijd kenbaar maken! Succes :D

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 17:27

Ja hoor kan je gewoon bespreken
Meestal is de regeling zo, dat je werkgever betaald, mits je vervroegd met de opleiding stopt, dan zal je de kosten terug moeten betalen, of een deel.

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-18 18:08

Hoi allemaal,

Ik zou het niet erg gevonden hebben om hem zelf aan te schaffen als ze dit bij inschrijving en bij het toelatingsgesprek vermeld hadden (ik heb gesprekken gehad ook met de school van enkele uren en ook dan had ik moeten sparen ervoor, maar dan moest het niet in een dag geregeld zijn).
Het is ook op de site niet terug te vinden en daarbij gaan ze er maar voor het gemak vanuit dat iedereen het maar standaard in huis heeft (zo ook licenties voor Word, Excel en PowerPoint die je tegenwoordig ook erbij moet kopen).
Helaas heb ik de laptop en licenties zelf niet, mijn vriend heeft wel een (oude) laptop maar deze heeft (nog) geen Word, Excel en PowerPoint en hij gaat volgende week ook terug naar school (bij hem is wel aangegeven vooraf dat hij deze moet aanschaffen!).

Enfin, ik heb gebeld met mijn werkgever (althans iemand die er over gaat) en zij gaan overleggen of ze er 1 mogen aanschaffen of dat er 1 aanwezig is die ik tijdens de duur van de opleiding mag gebruiken. :)

Hopelijk krijg ik dus snel een antwoord hierop, bedankt voor jullie reacties tot nu toe! :)

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon. And I'm aimin' right at you. <3

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 18:23

Licenties voor word e.d. krijg je meestal van je school. Bij mij was het zo dat ik doormiddel van mijn school account gegevens kon inloggen bij word en dan gewoon de licentie had.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-18 23:48

DearLove schreef:
Licenties voor word e.d. krijg je meestal van je school. Bij mij was het zo dat ik doormiddel van mijn school account gegevens kon inloggen bij word en dan gewoon de licentie had.

Helaas krijgen we die niet :(

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 23:50

Gebruik je straks office 365? Want daarmee kan je het op een aantal devices downloaden.

Maks :+:

Lieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 13:35

Dat je werkgever echt een laptop voor jou koopt is niet echt gebruikelijk, maar misschien kunnen ze er wel één ter beschikking stellen? Zodat je in ieder geval zolang je daar werkt er gebruik van kan maken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie