Ik heb mij 3 weken geleden op het werk geprobeerd ziek te melden en hierbij meteen een gesprek met de bedrijfsarts gevraagd en gekregen. Ik had het gevoel dat deze meneer mij niet serieus nam. Ik had na dit gesprek 2 weken vakantie. In mijn vakantie ben ik naar de huisarts gegaan en deze gaf aan dat ik iniedergeval overspannen ben. Ik heb ook nog een aantal testen moeten maken om te kijken naar de beste hulp. Hier krijg ik deze week de uitslag van.
Vandaag ben ik weer opnieuw ziek gemeld omdat ik het echt op dit moment niet aankan. Ik werd vervolgens gebeld om 11 uur dat ik om 12 uur bij de bedrijfsarts aanwezig moest zijn. Meteen na dit telefoontje werd ik opnieuw gebeld met de mededeling dat ik meteen na het gesprek met de bedrijfsarts naar de arbeidsconsulent moet voor een kennismakings gesprek omdat ik ziek ben??!. Bedrijfarts gaf aan om mij sowieso de komende 2 weken op ziek te houden en hierna een evaluatiegesprek te houden.
Vervolgens vond de arbeidsconsulent eigenlijk dat ik niet ziek thuis hoefde te zitten maar aankomende dinsdag terug moet komen voor een nieuw gesprek met mijn baas om voorlopig inplaats van bij cliënten te werken maar hun kantoren te poetsen zodat ik maar iets omhanden heb. Ik ben het hier niet mee eens en ik wil deze gesprekken op dit moment ook nog niet voeren. Ik weet niet eens wat de juiste hulp voor mij gaat worden, laat staan om het over werk te hebben. Ik was eigenlijk met stomheid geslagen en heb het mij allemaal maar laten gevallen ook om het feit dat ik niet meer energie hier voor had en niet wist wat ik moest doen. Ik sta oprecht open om weer te gaan werken maar niet nu of binnen 2 weken. Er werd gezegd dat ik maar verplichtingen heb en die maar moet nakomen.. Maar ik sta ziekgemeld? Wat kan ik hiermee doen?