Vraagje over (toegekende) aanvullende beurs

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lotte1801
Berichten: 358
Geregistreerd: 23-10-14

Vraagje over (toegekende) aanvullende beurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-18 15:05

Hoi!

ik heb een aantal weken geleden studiefinanciering bij DUO aangevraagd omdat ik in September start met mijn opleiding HBO Social Work bij Inholland. Vandaag kwam er een brief binnen, en er is mij 391,00 aanvullende beurs per maand toegekend. Op zich hartstikke goed natuurlijk, maar er staat ook dat dit geldt voor de periode september t/m december 2018
Is het dan zo dat ik na die periode helemaal geen aanvullende beurs meer krijg? Of gaan ze dan opnieuw bekijken op hoeveel geld ik recht heb? Ben de oudste thuis en ouders vielen onder het oude stelsel, dus hier weet ook niemand het :roll:


Hutcherson

Berichten: 7331
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Vraagje over (toegekende) aanvullende beurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:18

Dan gaan ze het opnieuw berekenen. Had ik ook.

Nightingale
Berichten: 1096
Geregistreerd: 11-03-11

Re: Vraagje over (toegekende) aanvullende beurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 21:59

Dan krijg je inderdaad een nieuwe berekening. Voor het bepalen van het inkomen van je ouders wordt een bepaald jaar als referentie genomen. De precieze getallen heb ik niet in mijn hoofd, maar stel ze zijn nu in 2015, dan maken ze voor volgend jaar een nieuwe berekening met gegevens uit 2016. Als je ouders in loondienst zijn en er geen gekke dingen gebeurd zijn in die tijd zal je beurs weinig veranderen :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Paloma_Janet, Texas02, turtlelito, YandexBot en 46 bezoekers