Ik heb afgelopen week mijn bedrijfje gestart en mij ingeschreven bij de KvK. Nu werd ik zojuist gebeld door een dame van het Bedrijven register. Althans, zo zei ze het. Ze wilden even wat gegevens met mij controleren die ze via de KvK hadden ontvangen. Klonk allemaal heel logisch en mijn vindbaarheid op Google etc zou erdoor verbeterd worden.
Ik braaf blijven hangen en alles gecheckt. Klopt natuurlijk. Uiteindelijk komt de aap uit de mouw en willen ze 199 euro voor een jaar "vindbaarheid". Aangegeven dat ik daar geen interesse in heb en eerst wil zien wat mijn bedrijfje gaat doen. Snapte deze vriendelijke mevrouw helemaal, en of ze me dan wel over 3 maanden mocht terugbellen om te zien of ik alsnog interesse had. Hierop ging ik akkoord. Je weet immers maar nooit.
Echter, nu gaan bij mij de twijfelbellen rinkelen. Ik ging googlen en ja hoor.. De ene na de andere klacht over oplichting en spookfacturen. Kan iemand mij geruststellen? Is het ergens wél goed gegaan? Kan/moet ik mij nu al ergens melden of indekken? Ik zit uiteraard niet te wachten op facturen van honderden euro's en deurwaardes door zo'n stomme fout van mezelf..
Help me out here..
Weer wat geleerd: in het vervolg altijd gewoon ophangen