Opleidingen

Moderators: Warboel, Dani, Polly, Murthul, Berdien, Shanna, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Arabier

Opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-18 20:08

Hoi allemaal!
Oke, dit word een super open topic die eigenlijk nergens op slaat, Marja.
Aangezien ik nu naar 4mavo ga betekend dat dat ik daarna van school moet gaan en een opleiding moet gaan volgen.
Willen jullie mij vertellen wat voor studie(s) opleiding(en) jullie gedaan hebben?
Ik wil graag naar ROC midden-Utrecht of Herman brood academie, maar beide zijn erg moeilijk op te komen en daarom wil ik graag meer te weten komen over andere mogelijkheden en richtingen.
Ik zou het ook leuk vinden het toerisme in te gaan (of stewardess ook iets waar ik aan denk) maar hier heb ik geen verstand van.

Ik zou het heel leuk vinden als jullie jullie studie ervaringen vertellen!!

So what if im crazy? The best people are.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 20:10

Ik doe mediavormgeving en het is stom :+
Ontzettend spijt dat ik daarvoor niet naar een grote school ben gegaan (Cibap, GLU/GLR) maar gewoon naar Drenthe College. Ben al mijn interesse in het vak kwijt en wil niks liever dan volgend jaar afstuderen zodat ik er vanaf ben.

Sheehan hier op bokt studeert op het Herman Brood, die zou je daar over kunnen berichten :)

Een herinnering in liefde, is een herinnering voor altijd.

DeEenhoorn

Re: Opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 20:12

Ik doe een mbo opleiding allround laborant (niveau 3, op niveau 4 kun je in het 2e jaar kiezen voor klinisch-chemisch of biologisch). Gewoon op een grote bekende school (ROC van Amsterdam)
Vind het echt een top opleiding, maar je moet scheikundr, biologie en rekenwerk wel een beetje leuk vinden hahaha!

*vindt het een remarkabele doelstelling*

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-18 20:14

Nou dan is dat zeker niets voor mij haha! Ik heb btw vakkenpakket economie dus heb geen biologie, natuurkunde, scheikunde etc.

Ik wil t liefste iets creatiefs doen (muziek het allerliefst, is iets waar ik echt echt van houd)

So what if im crazy? The best people are.

LoveUggs

Ik kom misschien naar Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 20:36

Ik heb leisure & hospitality gedaan (sport & animatie, het leisure gedeelte, en receptie (denk aan balie in hotel etc), hospitality). In beiden een diploma niveau 3. Ik merk dat er maar moeilijk werk in te vinden is. Vrijwel alles is seizoensgebonden. Met niveau 4 had ik ook voor stewardess kunnen gaan maar dat is niets voor mij.

Omdat ik daarvoor 3 jaar op het GLR gezeten heb. Naar mijn idee, ook geen goede school! Ben heel erg aan mijn lot over gelaten toen ik om hulp vroeg. Met inhalen van vakken met een onvoldoende is een docent mijn inhaal werk kwijtgeraakt waardoor ik dat vak niet gehaald had en van school af moest. Dit hoorde ik pas nadat de zomervakantie al een week begonnen was en was toen dus eigenlijk al te laat met zoeken naar andere opleiding. Ik heb de opleiding dus ook niet afgemaakt.

Nu fulltime aan het werk bij mijn supermarkt baan, maar wil heel graag een andere opleiding doen. Maar dan wel werken-leren aangezien ik het huis uit ben en rekeningen moet betalen. Wil niet mijn leven lang in de supermarkt blijven plakken namelijk. Ik heb alleen geen idee wat. Zorg is niks voor mij (wel veel vraag naar overigens). Ik heb meerdere familieleden gevraagd wat de mij zouden zien doen, maar niemand weet precies wat. Ik wil graag wat doen met mijn fotografie en dat is wat mensen ook tegen mij zeggen maar dat is een dure opleiding en volgens mij ook niet werken-leren. Ook een vak apart want je hebt het, of je hebt het niet. Heb je het niet, heb je ook geen werk.

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Murthul
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 21:16

De Turtle.
No drama, no glory <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie