Wat is de maximale temperatuur om te werken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Wat is de maximale temperatuur om te werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 17:47

Mirriez: waar haal jij uit dat ik me aangevallen voel?
Daarnaast is die discussie volledig ontopic, het betreft namelijk hetzelfde onderwerp als de OP.

@Askja: blijkbaar heb je niet al mijn posts goed gelezen. Of verkeerd begrepen.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 20:52

Palmera schreef:
Prrr, de kosten komen altijd voor rekening van de werkgever. Of dat nou een extra man is per dag om een roulatiesysteem te maken, een airco of voor mijn part de deuren te sluiten: de werkgever draagt die kosten.

Sommige zullen dat niet erg vinden. Anderen kunnen die extra kosten niet dragen en weer anderen hebben daar gewoon geen zin in.

Het is dus niet zo eenvoudig als iedereen denkt dat het is. ;)



Tja hoe banketstaaf ook Palmera maar dat is de keuze die je als werkgever maakt als je voor jezelf begint dat dit soort kosten voor jou zijn.
En soms hoe vervelend voor werkgever moet je aan bepaalde eissen voldoen omdat nu eenmaal zo geregeld is.
Maar ja als werknemer heb je ook bepaalde plichten natuurljjk

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wat is de maximale temperatuur om te werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-18 21:08

Helaas zijn dat zoals prrrr zegt idd ondernemersrisicos. Je moet als werkgever je gedragen als goede baas en zorgen voor veilige werkomstandigheden voor je werknemers. Ook als door omstandigheden bv de wetgeving wijzigd of temperaturen extreem hoog of laag worden.

En een baas die moeite doet voor zijn medewerkers is meer geliefd dat een uitbuitende hork. Heb aardig veel varianten gehad van super aardige bazen waar je je voor het leplazerus werkt die ook minder ziekteuitval hebben. En enorme kloot zakken waarvoor je wen nummer bent met ook heel veel ziekteuitval.

Ben bij die baas samen met nog een medewerkster in een vergadering geflipt en ziek naar huis gegaan. We liepen beiden over onze grens fysiek, werkten beiden twee en dertig uur in dezelfde functie die eigenlijk voor veertig bedoeld was. Wilden samen een fulltime baan wel gaan doen zodat we het fysiek zouden volhouden. Maar nee regels zijn regels en uiteindelijk zijn we beiden geknapt en daar volledig weggevallen. Met als gevolg hij kon op zoek naar twee medewerkers en die inwerken. Weg kennis.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 21:25

Palmera, jij hebt een eigen bedrijfje zie ik, vandaar jouw reakties.

19 km lopen met 35 graden binnen 6 uur is geen kattepis...en weet je zowel de jonkies als de ouderen hebben het er bar zwaar mee...is echt andere koek dan bediening en kok zijn...dat wil er bij jou maar niet in...

Iedereen komt er ook om te werken en dat doen ze ook hoor! Het enige wat een pand hoort te hebben is fatsoenlijke ventilatie...een bedrijf dat miljarden op zet..

De opmerking als je het niet kan en dat maar onder ogen moet zien en wat anders moeten zoeken wat ik lees als reacties zijn wel heeeel erg respectloos! Dat zeg je als je het zelf beter hebt. dit werk is de onderkant van de samenleving, in advertenties wordt het bijbaan genoemd, maar is feitelijk gewoon een baan, een inkomen. hier zitten flink wat HBOers die of als te oud worden gezien of gewoon niet aan de bqk komen....

Een duidelijk beeld van onze discriminerende arbeidsmarkt zie je op mijn werkvloer,...ik hoef nog maar 13 jaar, maar de grootste groep nog een heel leven..

Er moet echt wat gaan gebeuren in dit landje, ik wist nl ook niet dat het zo erg is...

@Allil, kennelijk weet je te weinig van Randstad...dat is duidelijk.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:28

Wat een boel zwart wit reacties de laatste paar pagina's; dus ik gooi dit er gewoon even tussen. Vooral omdat de discussie nu scheef wordt. In Nederland hebben we gekozen voor een verzorgingsstaat. In al die jaren heeft dat steeds meer vorm gekregen en waar in andere landen gekozen is om families en bekenden voor (financiële) zorg op te laten 'draaien ' hebben wij gekozen om die financiële zorg als bevolking te dragen. Dmv sociale verzekeringen, belasting gelden etc. Daarvoor worden verzekerings premies en belastingen voor geheven. Zonder die premies zouden werknemers heel veel meer terug zien van hun loon en werkgevers heel veel minder hoeven betalen. Daar zijn we toen, dmv stemming , met zijn allen mee akkoord gegaan. Alle partijen hebben toen ingestemd met iets minder (waarbij vooral werknemers minder inkomsten hadden onderaan de streep) . Tegenprestatie voor de werkgever was wel meer verantwoordelijkheid voor zijn werknemers. En daar horen goede arbeidsomstandigheden bij. Als die onvoldoende worden geboden is de werknemer bij wet beschermd; dat is namelijk afgesproken zodat de werkgever minder kosten heeft van verzekeringspremies.

Niks oneerlijk aan want wetmatig. Dat sommige beroepsgroepen daar maling aan hebben is heel jammer. Daar leiden andere werkgevers en werknemers door vanwege hogere premies...

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:44

Ik denk dat Palmera er redelijk realistisch instaat, het is inderdaad een vervelende kwestie,dat staat boven kijf. Ik vraag me wel al de hele middag af wat dan de oplossing zou kunnen zijn. Dan kijk ik naar 2 zaken: Stel het is koud, dan is het op kosten v.d. werkgever om de ruimte te verwarmen en dat is geheel logisch (note: werknemer hoeft thuis niet te stoken, niet van wezenlijk belang maar toch) en stel werknemer komt te laat op het werk, vanwege vries/sneeuw, dan is die extra rijstijd, meestal, op kosten v.d. werkgever.

Bovenstaande zijn voorbeelden, maar wel beide in het voordeel van werknemer. Hoe zien we/jullie dit dan voor je? Moet de werkgever echt volledig, en vaak hoog, investeren in het pand, of zou dit, deels, op kosten kunnen v.d. werknemer. Deze heeft er primair voordeel van en daardoor de werkgever secundair, of andersom, net hoe je het bekijkt ;)

Ik ben toch van mening dat er ook wat effort van de werknemer kan komen. Of moet het zo zijn dat enkel de werkgever moet inleveren/investeren?

GUSTIxBILL

Berichten: 1987
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 06:50

Ailill
Een werkgever die goed is voor zijn werknemers zal vaak geen/weinig tegenstand vinden van werknemers om een beetje af te staan, mits ze financieel kunnen :j

Kijk naar het bedrijf waar ik nu aan het lossen ben.
Officieel is het bouwvak bij ons, hebben ze recht op vrij.
Maaaaar, door de goede zorgen met deze warmte (gratis waterijsjes, aquarius en isotonic ter beschikking bovenop water/thee/koffie, soep door de vrouw van de werkgever gemaakt, minder uren effectieve arbeid (anders ingepland waardoor af en toe ritten niet gedaan konden worden), onbetaalde extra pauzes, zonnebrand olie, ga maar door) staan deze werknemers nu tijdens hun verlof met een lach te werken, wetend dat ze dit verlof later niet terug kunnen nemen dus deze week gewoon kwijt zijn.
en niemand is ziek uitgevallen.

Andere bedrijf waar ik los, hebben ook bouwverlof, 40/120 werknemers zijn 1-2 weken op voorhand al ziek uitgevallen, en eigenlijk hebben ze hierdoor een extreme achterstand opgebouwd. Maar werknemers weigeren hun verlof af te staan. Wat werkgever nu enorm veel kost wegens niet op tijd klaar zijn van de werven.

Welke van de 2 werkgevers heeft nu de meeste kosten?
Bedrijf 1 waarbij alles optijd klaar is, niemand ziek gevallen is, en door de extra week open, extra productie maar dus ook klanten van andere bedrijven die komen afhalen omdat ze nu een week langer kunnen werken...
Of bedrijf nr 2 die de ziekte kosten heeft van zijn werknemers EN de boetes van niet naleving van de contracten mag betalen...

Soms moet je als werkgever beslissen wat je meer waard is :j

En over het geven van de werknemer...
In mijn geval dan bevoorbeeld:
Door de zorgen van mijn baas ivm mijn burn-out waar ik inzat toen hij me aangenomen heeft. Plus de hulp die ik van hun hierin gekregen heb zet ik mij voor de volle 200% terug in.
Voorbeeld:
1. ik heb extreeeem hoogtevrees als iets niet stabiel is. Dit weten ze. Maar zoals maandag hadden ze geen andere keuze dan mij die specifieke klant te geven. 2 hyperventilatieaanvallen later en een volledige black-out was het werk wel gedaan. Omdat ik weet dat ze het me niet gevraagd hadden als het niet anders ging.
2. Door mijn vorige werkgever sta ik op mijn pauzes, echter ben ik nu ook bereid deze weg te schrijven tijdens laden/lossen (ookal zijn pauze uren op Tacho niet betaald, wat op een dat 2.15 onbetaald werken is) omdat ik weet dat ze dan niet anders konden als mij die planning te geven.
3. Volgebde week heb ik vrij, maar ze weten dat als ze een chauffeur nodig hebben voor mijn wagen (specifiek transport) dat ze mij mogen opbellen en ik kom. In mijn verlof.

En doordat mijn werkgever goed is voor elke chauffeur staan wij hier als personeel allemaal 200% achter onze werkgever, geen verloop van personeel, haast geen ziekte en veel verlof wat gewoon niet opgenomen word omdat we met plezier komen werken.
En wat kost het onze werkgever: menselijkheid en af en toe een compliment :j

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 08:19

Myrthe3 schreef:
Ach Karuna, ik ga er verder niet op in. Knap dat jij m'n dag in kan delen, waren het maar 8 uren.

Men moet eens niet zo piepen om het minste of geringste. Wat extra drinken en je er naar kleden, probleem opgelost. Wettelijk gezien heb je ook vrij weinig rechten.


Nou het is duidelijk dat jij al wat last van hittestress hebt. Beetje meer empathie zou wel op zijn plaats zijn.

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 08:23

Sommige mensen hier moeten even een basiscursusje economie gaan doen.


Lesje 1:
De werkgever bezit de productiemiddelen (en is daarmee altijd in het voordeel), de werknemer bezit zijn arbeid en verkoopt die.
Als je wil dat een werknemer investeert in de productiemiddelen dan zal hij daar ook een aandeel in willen en dus aandeelhouder worden. Over het algemeen zal een medewerker echter de prijs van zijn arbeid verlagen als dat nodig is. Iets wat vrijwel automatisch gebeurd als de economie slechter is en werkgevers het dus zwaarder hebben. De onzichtbare hand van de markt.

Einde les 1.

Les 2 gaat over vakbonden en rechten.

Hoewel ik het idee heb dat sommigen hier die les liever overslaan en slavernij op basis van kost en inwoning ook helemaal prima zouden vinden...

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 08:34

Waves schreef:
Les 2 gaat over vakbonden en rechten.

Hoewel ik het idee heb dat sommigen hier die les liever overslaan en slavernij op basis van kost en inwoning ook helemaal prima zouden vinden...


Wauw sla je niet een beetje door nu in je aannames. Ik heb dat hier nog niemand horen zeggen of ook maar suggereren.

Je werkgever betaalt je voor de werkzaamheden die je moet uitvoeren. Hij moet hier een werkbare omgeving voor zorgen. De voorbeelden die hier worden gegeven, vind ik zeker dat de meeste werkgevers hun best doen om hier voor te zorgen. De warmte/droogte die hier nu aanhoud is ook overmacht, kunnen zij ook niks aan doen.
Geen enkele werkgever zal je dwingen om je baan aan te houden en door te werken.

De werkgever van GUSTI mag trouwens wel een pluim krijgen. Dit is een prima voorbeeld van hoe je je werknemers aan je kan binden.

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 08:56

Olle schreef:
Waves schreef:
Les 2 gaat over vakbonden en rechten.

Hoewel ik het idee heb dat sommigen hier die les liever overslaan en slavernij op basis van kost en inwoning ook helemaal prima zouden vinden...


Wauw sla je niet een beetje door nu in je aannames. Ik heb dat hier nog niemand horen zeggen of ook maar suggereren.

Je werkgever betaalt je voor de werkzaamheden die je moet uitvoeren. Hij moet hier een werkbare omgeving voor zorgen. De voorbeelden die hier worden gegeven, vind ik zeker dat de meeste werkgevers hun best doen om hier voor te zorgen. De warmte/droogte die hier nu aanhoud is ook overmacht, kunnen zij ook niks aan doen.
Geen enkele werkgever zal je dwingen om je baan aan te houden en door te werken.

De werkgever van GUSTI mag trouwens wel een pluim krijgen. Dit is een prima voorbeeld van hoe je je werknemers aan je kan binden.



Je hebt de posts van palmera gelezen? En iemand anders die het maar gek vond dat werkgevers moesten investeren in een goede werkpmgeving? Die zich afvroeg waarom werknemers daar eigenlijk niet aan bijdragen?

Tink89
Berichten: 2942
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:01

Vind je dat echt normaal Gusti? Personeel 'omdat ze zo loyaal zijn' onbetaald laten werken/verlof laten inleveren dat ze nooit meer mogen opnemen, werken laten doen waar ze hyperventilatie-aanvallen van krijgen en ruim 2 uur per dag onbetaald laten zijn? Ik was gillend naar een andere werkgever gerend, uitbuiting is ook een kunst...

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:06

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de posts van Palmera helemaal niet zo heftig vind.

Zij benaderd alleen een ander standpunt, namelijk die vanuit een werkgever van een kleine onderneming. Volgens mij als je door de nuances heen leest is zij ten alle tijden wel bereidt om mee te denken met haar personeel, maar staat de onderneming ook wel centraal.
Als haar personeel niet haar klanten op tijd kan bedienen, kunnen er minder klanten komen. Minder klanten betekent minder omzet, minder omzet betekent dat ze haar personeel niet meer kan betalen.

GUSTIxBILL

Berichten: 1987
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:06

Olle, eerlijk, punt 2 krijg ik hier uit het topic ook wel het idee soms :j
Airco is niet rendabel? Begrijp ik
Maar irmand niet extra laten drinken en dus ook afkoelen omdat je dat als klein bedrijf niet kunt permiteren en je betaald word om te werken ipv te drinken.
En de attitude dar je betaalt word om je werk te doen zonder met oplossingen te komen die voor beide partijen niks of weinig kosten vind ik dan weer slavernij of niet menswaardig...

Zowel mijn werkgever als de eerste klant die ik beschrijf kan ik niks als goed over zeggen. Diep respect voor beide werkgevers. Maar hierdoor ben ik mentaal en fysiek wel in staat om die dingen te overwinnen. Zonder hun begrip, geduld en menselijkheid was mij dit nooit gelukt. Door hun ben ik bereid het toch te doen...

Echter heb ik als werknemer ook aan de abdere kant gestaan bij een werkgever die niet zo menselijk was. Dus dan doen opmerkingen zoals in het topic geplaatst mij ook wel op de kast jagen

GUSTIxBILL

Berichten: 1987
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:23

Tink89 schreef:
Vind je dat echt normaal Gusti? Personeel 'omdat ze zo loyaal zijn' onbetaald laten werken/verlof laten inleveren dat ze nooit meer mogen opnemen, werken laten doen waar ze hyperventilatie-aanvallen van krijgen en ruim 2 uur per dag onbetaald laten zijn? Ik was gillend naar een andere werkgever gerend, uitbuiting is ook een kunst...



Deze post schiet even verkeerd

Bedrijf 1:
Werknemers hebben dit zelf voorgesteld toen ze erachter kwamen wat dz gevolgen voor hun werkgever was. Dus dit is volledig eigen keuze geweest. Deden ze het niet (zoals 50% van de werknemers) is het evengoed voor de werkgever
Bovenop deze 3 weken hebben ze ook nog de standaard 20 vakantiedagen. Dit zijn dus extra dagen gegeven...
Hoe het met de bouwvak in andere bedrijven zit weet ik niet. Maar hier zijn die 15dagen wegens het zware werk dat ze verrichten...

En mijn werkgever wist dat ik hoogtevrees had. Maar wist niet dat dit zo erg was als de laatste keer bij die klant, aangezien ik dat werk gedaan heb gehaf voor ze me hierop gezet hebben op wat ik nu doe.
Werkgever heeft speciaal dit deel van het transport gestart zodat ze mij van het andere werk af konden houden.
Als hier geen werk in is kunnen ze niet anders als mij terug op Hey oude werk te zetten. Met mijn goedkeuring. Ik wist zelf niet dat ik nu ineens zo heftig zou reageren. Dus nu laten ze me dagen van 6h maken de hele week, terwijl ze er me 8 moeten uitbetalen zodat ik niet terug dat ander werk op moet

En dat ik vrijwillig tijdens mijn verlof wil terug komen?
1. Wettelijk heb ik geen vakantie dagen meer door ziekte vorig jaar. Dus ze hadden me niet eens vrij moeten geven
2. Er zijn maar 3 chauffeurs in de hele zaak die dit werk kunnen. De eerste heeft ook verlof, al 4maand geleden goedgekeurd. En de andere werkt nog maar 2 dagen bij ons. Deze ken ik en wil ik onder geen omstandigheid op mijn combinatie.

Dan over deze pauze: dat heb ik zelf aangeboden omdat mijn collega een ongeluk had gehad. En hierdoor de planning niet anders kon als vragen of ik die rit erbij kon nemen. De rest van de week moest ik van de planning bij elke klant 15min langer blijven staan op arbeid zodat dit terug in balans kwam. Dit heb ik zelf geweigerd omdat ik graag op tijd thuis ben..:

Maar hier tegenover staat wel dat ik onmiddelijk bij in dienstname een vast contract gekregen heb, in het zuiden van Frankrijk opgehaald ben door mijn werkgever persoonlijk omdat de achtertante van mijn vriend (toen 2 weken een relatie en 3 weken in dienst) gestorven was, wij 3-4x per jaar bedrijfsuitjes doen met famillieleden erbij, op kosten van werkgever...

Dus uitbuiting? In tegenstelling.
In dit verhaal is het bij beide werkgevers ik samenspraak geweest. Met nemen en geven.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:26

Allill, tegen kou kun je je kleden, tegen hitte niet....net als met paarden he? Ook al snappen sommigen dat ook niet :+


Makkelijk praten als je zelf in een andere situatie zit.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:29

Jennyj01 schreef:
Myrthe3 schreef:
Ach Karuna, ik ga er verder niet op in. Knap dat jij m'n dag in kan delen, waren het maar 8 uren.

Men moet eens niet zo piepen om het minste of geringste. Wat extra drinken en je er naar kleden, probleem opgelost. Wettelijk gezien heb je ook vrij weinig rechten.


Nou het is duidelijk dat jij al wat last van hittestress hebt. Beetje meer empathie zou wel op zijn plaats zijn.



Precies, anderhalve liter binnen 4 uur drinken, geen urine produceren en in bikini dan maar gaan werken? Meer is er nl niet uit te trekken zonder 8n je ondergoed te staan...heel duidelijk dar jllie geen enkel benul hebben. Wat triest zeg!

Tink89
Berichten: 2942
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:38

GUSTIxBILL schreef:
Tink89 schreef:
Vind je dat echt normaal Gusti? Personeel 'omdat ze zo loyaal zijn' onbetaald laten werken/verlof laten inleveren dat ze nooit meer mogen opnemen, werken laten doen waar ze hyperventilatie-aanvallen van krijgen en ruim 2 uur per dag onbetaald laten zijn? Ik was gillend naar een andere werkgever gerend, uitbuiting is ook een kunst...



Deze post schiet even verkeerd

Bedrijf 1:
Werknemers hebben dit zelf voorgesteld toen ze erachter kwamen wat dz gevolgen voor hun werkgever was. Dus dit is volledig eigen keuze geweest. Deden ze het niet (zoals 50% van de werknemers) is het evengoed voor de werkgever
Bovenop deze 3 weken hebben ze ook nog de standaard 20 vakantiedagen. Dit zijn dus extra dagen gegeven...
Hoe het met de bouwvak in andere bedrijven zit weet ik niet. Maar hier zijn die 15dagen wegens het zware werk dat ze verrichten...

En mijn werkgever wist dat ik hoogtevrees had. Maar wist niet dat dit zo erg was als de laatste keer bij die klant, aangezien ik dat werk gedaan heb gehaf voor ze me hierop gezet hebben op wat ik nu doe.
Werkgever heeft speciaal dit deel van het transport gestart zodat ze mij van het andere werk af konden houden.
Als hier geen werk in is kunnen ze niet anders als mij terug op Hey oude werk te zetten. Met mijn goedkeuring. Ik wist zelf niet dat ik nu ineens zo heftig zou reageren. Dus nu laten ze me dagen van 6h maken de hele week, terwijl ze er me 8 moeten uitbetalen zodat ik niet terug dat ander werk op moet

En dat ik vrijwillig tijdens mijn verlof wil terug komen?
1. Wettelijk heb ik geen vakantie dagen meer door ziekte vorig jaar. Dus ze hadden me niet eens vrij moeten geven
2. Er zijn maar 3 chauffeurs in de hele zaak die dit werk kunnen. De eerste heeft ook verlof, al 4maand geleden goedgekeurd. En de andere werkt nog maar 2 dagen bij ons. Deze ken ik en wil ik onder geen omstandigheid op mijn combinatie.

Dan over deze pauze: dat heb ik zelf aangeboden omdat mijn collega een ongeluk had gehad. En hierdoor de planning niet anders kon als vragen of ik die rit erbij kon nemen. De rest van de week moest ik van de planning bij elke klant 15min langer blijven staan op arbeid zodat dit terug in balans kwam. Dit heb ik zelf geweigerd omdat ik graag op tijd thuis ben..:

Maar hier tegenover staat wel dat ik onmiddelijk bij in dienstname een vast contract gekregen heb, in het zuiden van Frankrijk opgehaald ben door mijn werkgever persoonlijk omdat de achtertante van mijn vriend (toen 2 weken een relatie en 3 weken in dienst) gestorven was, wij 3-4x per jaar bedrijfsuitjes doen met famillieleden erbij, op kosten van werkgever...

Dus uitbuiting? In tegenstelling.
In dit verhaal is het bij beide werkgevers ik samenspraak geweest. Met nemen en geven.


Maar da's een heleboel uitleg die je er net niet bij vertelde... Op basis van jouw summiere eerste post, zou ik zeggen 'die is goed gek, onbetaald werken, vrijwillig verlof inleveren en dat niet meer kunnen opnemen..'

GUSTIxBILL

Berichten: 1987
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Wat is de maximale temperatuur om te werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:40

Wou mijn bericht niet te lang maken of teveel details geven over werkgevers ;)
Ik wou vooral aan Ailill duidelijk maken dat ook werknemers mits correct behandeld toegevingen kunnen en willen doen :j

Excuses als dat in het eerste bericht niet voldoende naar voor gekomen is

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:49

Als ik de profielen lees van de “niet zeuren, maar poetsen” meningen, snap ik het ook wel hoor...heerlijk relaxed bestaan zo en voor het uitkiezen om het werk zo makkelijk mogelijk te laten volbrengen...

De verzorgingsstaat is niet meer zo verzorgend als het was, misschien ook maar goed ook..

De nivellering is nu het verzorgende, war in houdt dat de middengroep de ondergroep onderhoud en de bovengroep steeds rijker wordt, wat je dus gaat zien in de mate van te werk stellen.

De lagere groep wordt inderdaad uitgebuit en deze groep klaagt niet openlijk, omdat het of dit werk en wat geld verdienen of helemaal niks....als flexwerker heb je amper tot geen rechten en je werkt steeds te kort om een fatsoenlijke ww op te bouwen...

Maar bokkers behoren over het algemeen niet tot deze groep en dan denk je al,gauw dat alles goed is geregeld. Die zullen vast met hun ventilatortje thuis zitten of op hun bureau en tegen elkaar roepen, wat is het warm he? Tja niet zeuren! Hebben we ook eens een zomer.

Als de arbodienst bij ons komt controleren, dan heeft papa werkgever een huge probleem, alleen zal niemand dat doen, niks is niks nl, meer dan niks is er niet....dat gaat er kennelijk niet in bij rosebril kleurige denkers hier.


Ik maak mij echt zorgen hoe deze ontwikkeling gaat, bij ons zijn er veel die niemand hebben om op terug te vallen, komen rechtstreeks uit landen waar het nog slechter is, maar dit is niet zoals wij ooit jaren geleden ons arbeidsbestaan hebben willen veranderen en verbeteren. De Nederlanders zelf en daar bedoel ik ook de allochtone Nederlanders mee, weten dat het niet klopt, maar zoals al eerder gezegd, niks is niks en vanuit deze ongelijke situatie, zijn er grote winnaars en grote verliezers.

We praten wel eens over hoe dit te veranderen en dat is om het duidelijk aan de grote klok te hangen en niet binnen kamers te houden, de buitenwerld heeft dus duidelijk geen idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:57

Indestal schreef:
Jennyj01 schreef:

Ach Karuna, ik ga er verder niet op in. Knap dat jij m'n dag in kan delen, waren het maar 8 uren.

Men moet eens niet zo piepen om het minste of geringste. Wat extra drinken en je er naar kleden, probleem opgelost. Wettelijk gezien heb je ook vrij weinig rechten.


Nou het is duidelijk dat jij al wat last van hittestress hebt. Beetje meer empathie zou wel op zijn plaats zijn.



Precies, anderhalve liter binnen 4 uur drinken, geen urine produceren en in bikini dan maar gaan werken? Meer is er nl niet uit te trekken zonder 8n je ondergoed te staan...heel duidelijk dar jllie geen enkel benul hebben. Wat triest zeg![/quote]

Hey, anders ga jij even lekker reageren op het andere bericht waarin je gequote bent door mij, maar dat doe je niet. Lekker azijnzeiken op mij, terwijl je nogal vooroordelen hebt.
Ik weet niet wat werken is? Ik heb geen benul?
Joh, kom een weekje ruilen. En ja, ik sta in m'n ondergoed in m'n overal, geen probleem hoor!
Heb ik ergens gezegd dat ik vind dat mensen niet naar de wc mogen? Niet mogen drinken? Volgens mij niet!

Iedereen heeft het zwaar met dit weer, en ja, werkgever kan en moet hier maatregelen voor treffen. Maar soms kan dat niet anders.
Wat Karuna dan verwacht van het bedrijf snap ik niet helemaal; de productie stilleggen lijkt me niet mogelijk en dat zegt ze zelf ook.

Maatregelen moeten er genomen worden, maar verwachten en eisen dat bepaalde dingen stil gelegd worden kan gewoon niet.

Verder ga ik niet meer op jou in, indestal. Je spreekt jezelf nogal tegen met je vage berichten en jij hebt het het zwaarst volgens jezelf van ons allemaal, want jij werkt in de productie.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-18 10:13

Ik probeer uit te vissen wanneer er dusdanige omstandigheden zijn waarin het niet meer verantwoord is om te werken. En ja of werkgevers ook gedwongen kunnen worden maatregelen te nemen. Nu is na de vraagstelling daar al eea aangepast na een eerste stop met zeiken reactie van de baas. Het heeft hem toch aan het denken gezet waardoor voor nu de boel net houdbaar is. Warmer moet het niet worden.

Vraag is ook gesteld om uit te vissen hoe doen andere bazen het. Wetende dat er veel rotzakken tussen zitten die het geen biet interesseerd hoe mensen uitvallen als werk maar gedaan wordt. En om anderen wakker te schudden, als medewerker hoef je niet alles van je baas te accepteren. Uitbuiting komt helaas steeds vaker voor.

Zie gister een voor mij schokkend bericht, nl heeft stakingsrecht maar nedcar probeert met stiekem dreigen en chanteren werknemers niet te laten staken. Waar ze wel recht op hebben. Omdat een paar medewerkers ballen hebben en het openbaar maken staat nedcar in zijn hemd. _/-\o_

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 10:19

Tja, Nederlanders klagen wel meer en stellen hogere eisen aan loon.

Maar als ik lees wat sommige werkgevers van hun werknemers vragen, dan denk ik wel dat er wat bedrijfstakken zijn waar de slavernij opnieuw is uitgevonden.

Helaas is Nederland niet meer zo beschaafd als we denken, er gebeurd veel wat versluierd is.
Kijk maar naar de rijen en rijen vrachtwagens, oostblokkers die leven maanden in hun vrachtwagen voor een schijntje.
En de nederlandse werkgever, die ze laat rijden met buitenlands kenteken, via een buitenlandse organisatie.

Binnen mijn bedrijfstak, zal ik zeker niet zeggen dat jongeren niet hard werken, ze werken net zo hard als ik.

Maar er zijn wel veel verwende prinsjes en prinsesjes.

Karuna, bij ons in de CAO is niks vastgelegd over de hitte ( gehandicapten )
Maar wij kunnen vrij drinken pakken, waaronder ook bv bouilon.

Het lastige nu is, dat door Oostblokkers gewend zijn veel harder te werken zonder zeuren, is er een nieuwe arbeidsethiek ontstaan.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 10:30

genja schreef:
Palmera schreef:
Prrr, de kosten komen altijd voor rekening van de werkgever. Of dat nou een extra man is per dag om een roulatiesysteem te maken, een airco of voor mijn part de deuren te sluiten: de werkgever draagt die kosten.

Sommige zullen dat niet erg vinden. Anderen kunnen die extra kosten niet dragen en weer anderen hebben daar gewoon geen zin in.

Het is dus niet zo eenvoudig als iedereen denkt dat het is. ;)


Tja hoe banketstaaf ook Palmera maar dat is de keuze die je als werkgever maakt als je voor jezelf begint dat dit soort kosten voor jou zijn.
En soms hoe vervelend voor werkgever moet je aan bepaalde eissen voldoen omdat nu eenmaal zo geregeld is.
Maar ja als werknemer heb je ook bepaalde plichten natuurljjk


Bovendien, als je als werkgever extra winst maakt is die ook voor jou. Of split je die dan ook netjes met je personeel dat zo hard gewerkt heeft? Alleen als het op inversteringen aankomt doen werkgevers zo moeilijk. Je hoort ze nooit klagen als iemand langer of harder werkt dan noodzakelijk of wanneer er veel winst wordt gemaakt :+

Mijn inziens moet je soms als werknemer soms een stapje extra zetten en als werkgever soms wat gas terugnemen. Wanneer mensen ziek worden van de omstandigheden moet daar gewoon iets mee gebeuren en als werkgever dien je gewoon een werkbare omgeving te creeëren. Als werknemer moet je dan aanvaarden dat het soms wat zwaarder is dan anders.

Kom op mensen, niet zo zwart-wit vanuit jezelf denken, daar wordt niemand beter van.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 10:42

GUSTIxBILL schreef:
Olle, eerlijk, punt 2 krijg ik hier uit het topic ook wel het idee soms :j
Airco is niet rendabel? Begrijp ik
Maar irmand niet extra laten drinken en dus ook afkoelen omdat je dat als klein bedrijf niet kunt permiteren en je betaald word om te werken ipv te drinken.

Mag jij even de quote erbij halen waarin staat dat men bij mij niet mag drinken. Dat mag men het hele jaar rond, trouwens. ;) Wel netjes, hè, niet uit het flesje, niet recht voor het gezicht van gastem en niet boeren. Best redelijk, toch?
En verder ben en blijf ik van mening dat men wel degelijk bij mij in dienst is op vrijwillige basis en voor een salaris.

Als ik hier lees zonnebrandcreme kopen voor personeel denk ik: dat koop je maar zelf. Je mag het bijsmeren tussendoor maar ik ga het niet kopen voor iedereen.