Eindexamens 2018/2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kairos
Berichten: 2720
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 23:07

Pindakaa7 schreef:
Voor Nederlands heb ik ook niks gedaan, in de les hadden we al een aantal oude examens gemaakt en die gingen best goed. Daarvoor haalde ik tussen de 6 en de 8,5.
Ik denk dus dat het wel goed gaat komen morgen maar daardoor wordt ik ook juist zenuwachtig, wat als het nu niet lukt. :=

Tot nu toe heb ik de ochtend voor het examen niks gedaan. Er na trouwens ook niet, dan was ik echt te moe om nog te leren. Herkent iemand dat? Dat je zo moe bent de avond na je examen?

Yep, vaak kwam het tot een half examen, dacht daarna gewoon ‘ik ga slapen:’)’

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 08:19

Ik doe elke keer voor mijn examen leren en opdrachten maken voor de andere vakken. En dan rond half 12 ging ik chillen en mss even theorie doorlezen voor het examen van die middag. Zodat ik dan gewoon geconcentreerd weer het examen om half 2 kan gaan maken

deksel

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 08:59

Kairos schreef:
Lestrange01 schreef:
Ik heb nog helemaal niets gedaan voor Nederlands en ik moet werken tot tien uur en moet morgen ochtend naar de tandarts dus dat gaat wat worden :')

Nog zo’n iemand hier :’) Nederlands durf ik nog wel aan zo, maar vrijdag moet ik ‘s morgens werken en dan ‘s middags bio

Ik heb eigenlijk ook niks voor Nederlands gedaan. Maar ik ga zo nog wel even drogredenen en aanvaarbaarheid doorkijken. Ik denk dat NL wel goed komt maar m'n gevoel zegt wel dat het een lastig examen wordt :(.

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:15

Ik heb morgen Natuurkunde en Aardrijkskunde. Als ik zo naar mijn gemoedstoestand kijk ga ik daar vandaag niet veel meer voor doen. :') Ik denk dat ik Aardrijkskunde nog een keer doorlees en dan vind ik het wel best.

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:39

Bij mij verschilt het per examen. Na wiskunde en geschiedenis was ik niet heel moe, maar na de andere examens wel. Gister had ik er 2 en dat maakt wel indruk. Dus ik heb nu ook echt erg lang geslapen haha. Ik heb ook niet echt veel voor Nederlands gedaan, het komt wel goed denk ik zo

Pollywollie

Berichten: 119
Geregistreerd: 16-01-18

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:22

Ik dacht bij Engels ook dat het wel goed kwam, maar toch niet... Ik heb zo’n gevoel dat dit jaar, vergeleken met vorige jaar, veel moeilijker is. Bijvoorbeeld met Engels en wiskunde had ik bij de examens van 2018 ruim voldoende en nu volgens mij niet

Anoniem

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:43

Ik vond VWO Engels wel meevallen, ik ben heel slecht in Engels maar heb waarschijnlijk tussen de 5,6 en 7,6 en ik heb een 6,2 nodig, dus hopen op een n term van 0,6. Ben alleen bang dat het niet zo hoog wordt. Ik baal er ook wel van dat ik zo slecht in Engels Ben want als ik de anderen mag geloven was het echt de kans van je leven op een goed cijfer en iedereen komt met achten aanzetten en dan kom ik met een 5,6 Die voetbaltekst snapte ik ook niks van, en dat van het lenteweer snapte ik ook niet, want ik had ingevuld dat dat niet zo was, maar dat was dus wel zo, maar ja wat is lenteweer?

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:27

Ik heb de lenteweer-vraag ook aangedragen bij Laks, hoop dat meerdere dat doen, aangezien het een subjectieve vraag is in mijn belevenis.

yvettt02

Berichten: 192
Geregistreerd: 13-03-17
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:30

SBravour schreef:
Ik snap jullie hoor, ik vond hem ook niet zo makkelijk al ik hoor van anderen! Jammer genoeg, had graag beter in de talen geweest :D
Heb ook vaak mijn wb raadgepleegd..

Yvette, heb je hem al nagekeken?

Nouuuu... ik ben zo dom geweest dat ik mn kladblaadje met antwoorden ben vergeten mee te nemen :')
Edit: ben nu aan het na kijken op basis van wat ik nog weet, ben bij opdracht 22 en heb tot nu toe 18 vd 23 punten
Laatst bijgewerkt door yvettt02 op 16-05-19 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:44

Bij ons mag je je kladblaadjes niet meenemen, maar ik heb het boekje meegenomen en omdat het multiple choice was wist ik vaak nog wel wat ik had ingevuld

Alaskan

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:55

Elvirawortel schreef:
Ik vond VWO Engels wel meevallen, ik ben heel slecht in Engels maar heb waarschijnlijk tussen de 5,6 en 7,6 en ik heb een 6,2 nodig, dus hopen op een n term van 0,6. Ben alleen bang dat het niet zo hoog wordt. Ik baal er ook wel van dat ik zo slecht in Engels Ben want als ik de anderen mag geloven was het echt de kans van je leven op een goed cijfer en iedereen komt met achten aanzetten en dan kom ik met een 5,6 Die voetbaltekst snapte ik ook niks van, en dat van het lenteweer snapte ik ook niet, want ik had ingevuld dat dat niet zo was, maar dat was dus wel zo, maar ja wat is lenteweer?



Afbeelding

Afbeelding

yvettt02

Berichten: 192
Geregistreerd: 13-03-17
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 12:01

Om die vraag over het lenteweer heb ik een klacht in gestuurd, wie nog meer? Of ben ik de enige?

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 12:05

Ik niet, er stond namelijk in de tekst dat er op lente zomer volgde (in dat stuk met die ruitenwissers). Daar kon je uithalen dat het op dat moment in de tekst al lente was. Ze vond het namelijk niet voldoende om haar ruitenwissers niet te laten vervangen omdat de zomer al spoedig zal volgen na het seizoen van dat moment.

yvettt02

Berichten: 192
Geregistreerd: 13-03-17
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 12:28

FlameHorse schreef:
Ik niet, er stond namelijk in de tekst dat er op lente zomer volgde (in dat stuk met die ruitenwissers). Daar kon je uithalen dat het op dat moment in de tekst al lente was. Ze vond het namelijk niet voldoende om haar ruitenwissers niet te laten vervangen omdat de zomer al spoedig zal volgen na het seizoen van dat moment.

Oh die heb ik gemist dan :')

Anoniem

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:06

Je kon inderdaad uit de tekst opmaken dat het lente was, maar ja, wat is dan lenteweer? Want het regende, en ik interpreteerde lenteweer als mooi weer

lhjw019
Berichten: 96
Geregistreerd: 19-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:12

Ik heb ook een klacht ingestuurd over het lenteweer. Als het midden december is en het is 30 graden met een lekker zonnetje noem ik dat toch echt zomerweer, ook al is het winter. :')

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:41

yvettt02 schreef:
Om die vraag over het lenteweer heb ik een klacht in gestuurd, wie nog meer? Of ben ik de enige?


Ik ook!

Athelas

Berichten: 1981
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:42

Elvirawortel schreef:
Je kon inderdaad uit de tekst opmaken dat het lente was, maar ja, wat is dan lenteweer? Want het regende, en ik interpreteerde lenteweer als mooi weer


Zo had ik het ook bekeken ja, ik had wel door dat het lente was, maar het was duidelijk geen mooi weer. En lente weer vind ik mooi, als het koud en guur is zou ik het eerder winter weer noemen dan lente. :Y)

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:56

Exact, ik heb ook gelezen dat het lente was. maar het was géén lenteweer.

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:58

Ik vond lenteweer anders vrij duidelijk hoor? Stond letterlijk in de tekst dat het lente was namelijk. Daarbij komt dat het in de lente vaak een beetje wisselvallig is qua weer en dat stond ook in de tekst (iets in de trant van dat april verschrikkelijk was, mei goed maar dat ze in juni wel nog regen verwachtte ofzo.) Als je kijkt naar hoe het weer hier is geweest de afgelopen twee maanden was het ook de ene week prachtig en 20 graden en de andere week regenachtig en 13.

yvettt02

Berichten: 192
Geregistreerd: 13-03-17
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:09

Elvirawortel schreef:
Je kon inderdaad uit de tekst opmaken dat het lente was, maar ja, wat is dan lenteweer? Want het regende, en ik interpreteerde lenteweer als mooi weer

Precies dit had ik ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:37

liliekska schreef:
Ik vond lenteweer anders vrij duidelijk hoor? Stond letterlijk in de tekst dat het lente was namelijk. Daarbij komt dat het in de lente vaak een beetje wisselvallig is qua weer en dat stond ook in de tekst (iets in de trant van dat april verschrikkelijk was, mei goed maar dat ze in juni wel nog regen verwachtte ofzo.) Als je kijkt naar hoe het weer hier is geweest de afgelopen twee maanden was het ook de ene week prachtig en 20 graden en de andere week regenachtig en 13.


Maar dat is nog steeds objectief, want ja er stond dat april wisselvallig kan zijn, maar het kan ook sneeuwen in april, en als het sneeuwt is het geen lenteweer

Lestrange01

Berichten: 2815
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:51

Ik vond trouwens de vraag bij Engels over de betekenis van de titel erg vaag.

Het antwoord was alinea 10, maar eigenlijk zou alinea 13 ook moeten kloppen. Kijk maar:

Afbeelding


Afbeelding
Of begrijp ik het nu verkeerd :+?

Anyway, Nederlands ging echt een stuk slechter dan de vorige examens..

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:56

In alinea 13 refereren ze naar het toneelstuk via de titel. Dus t is niet zozeer dat de titel een reminder is that some mistakes must be paid for maar meer dat het toneelstuk een reminder is that some mistakes must be paid for.

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:56

Huh Nederlands (havo) was wel heel makkelijk?! *\o/* Had me voorbereid op een lang en saai examen maar ik vond de onderwerpen van de teksten helemaal niet saai en was ook 50 min voor de eindtijd klaar :D Hoe ging ‘ie bij jullie? Heb al van meerdere gehoord dat ze ook niet moeilijk vonden dus de N term zal wel niet heel hoog worden hihi