werken bij het Kruidvat. Steeds verrassen altijd vervelend..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Punz

Berichten: 8565
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 12:27

Sterkte, én laat je niet bang maken, niets tekenen wat je niet voldoende kunt overzien. !

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Re: werken bij het Kruidvat. Steeds verrassen altijd vervelend..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-18 12:30

Dankje desnoods bel ik jurist. Als ze teveel betalen snap ik dat er deel terug moet. Maar ik ziecwaar t gesprek naar toe gaat

luuntje

Berichten: 13983
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 12:31

Salarisadministratie kan vast die 24 uur wel naar 15 uur aanpassen en zo het juiste bedrag uitbetalen.
Zo moeilijk kan dat niet zijn.

Ontslag nemen mag mondeling, maar schriftelijk wordt aangeraden.
Je kan en mag opelk moment in je proeftijd stoppen.

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 12:32

Succes TS!

Ik zeg altijd maar zo: kan niet ligt op het kerkhof en ken niet ligt er naast.

Ze kunnen echt wel het bedrag wat overgemaakt gaat worden over ongeveer drie weken (ik gok aan het einde van de maand of begin volgende maand), dus nog voldoende tijd om het aan te passen als dat zo is.
Het is toch ook raar om meer uren uit te gaan betalen terwijl ze al weten dat die uren niet gewerkt zijn.

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 12:36

Dit lijkt mij:
Je kan per direct weg, zonder opgave van reden, want je zit in je proefperiode. Je zou de 15 uur dat je hebt gewerkt uitbetaald moeten krijgen. Het zou wel kunnen dat je mogelijk tot einde van de maand moet wachten tot uitbetaling.

Min uren kan helemaal niet, want je hebt nog niet uitbetaald gekregen. Min uren krijg je als je meer betaald hebt gekregen dan gewerkt. Bijvoorbeeld door opname voor vakantie e.d.

Jace

Berichten: 160
Geregistreerd: 13-12-13

Re: werken bij het Kruidvat. Steeds verrassen altijd vervelend..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 12:42

Wat een verhaal, zoals ze met klanten omgaan ben ik al niet over te spreken, maar het personeel is dus niet anders !

Mijn inziens, proeftijd is proeftijd, niet uitbetaald dus de uren uitbetalen die je gewerkt hebt en klaar met die bende !

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 12:49

PrinceAmos schreef:
Volgens mij snap jij het niet helemaal. TS heeft getekend voor 24 uur PER WEEK. Ze werkt 15 uur PER WEEK. Dus dat gaat betekenen dat ze 9 uur teveel krijgt. En nee het is niet zo simpel zoals jij het allemaal beschrijft. Het kan niet even aangepast worden naar 15 uur uitbetaling want TS heeft een 24 uur contract. Het is geen 1 mans zaak waar het makkelijk gaat.

TS, nogmaals. Je mag me PB’en want wat hier allemaal wordt gezegd klopt niet heel veel van.


Een beetje fatsoenlijke werkgever gaat het zo uitrekenen dat de TS gewoon haar gewerkte uren krijgt ipv 24 uur uitbetalen en dan de TS het verschil te laten terugbetalen.
En juist in zo'n grote organisatie mag je verwachten dat het qua loonadministratie er professioneel aan toe gaat.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 12:49

Het zou mensen sieren eerst te weten wat er getekend gaat worden voordat er van alles geroepen wordt.
Het enige wat ts gaat tekenen is dat ze per direct stopt in haar proeftijd op eigen verzoek op die datum.
Ze krijgt gezien de datum dan alleen betaald wat ze heeft gewerkt.
Overuren krijg je idd niet maandelijks uitbetaald met een 24 uur contract, die komen als compensatie uren vast te staan, is niks verkeerd mee, mag wettelijk en staat ook gewoon zo in de CAO.

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-18 13:00

Fee_ schreef:
Ik snap het heel goed zelfs!

Ts zit namelijk nog in haar PROEFTIJD! In dat geval zijn de regels anders.

Ik werk zelf ook in een groot bedrijf met heel veel filialen en ik weet goed hoe dit soort dingen werken.

Niet kunnen en niet willen is heel iets anders.


Jij hebt gelijk, net gesprek gehad. En er was iemand bij toevallig van een ander filiaal en die zei dat ik gewoon de gewerkte uren uitbetaald krijg ipv de 24 uur

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 13:07

War was nu het probleem dan eigenlijk?
Werkgever werkt het precies toch correct af?

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-18 13:09

dromertje2 schreef:
War was nu het probleem dan eigenlijk?
Werkgever werkt het precies toch correct af?


Uhm nee dat deden ze dus niet. Ze hadden me verplicht te komen anders moest ik betalen, wat niet zo is

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 13:11

Je moet niet meer werken, je krijgt je gepresteerde uren uitbetaald.
Dus het is correct opgelost denk ik.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 07-07-18 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Berichten: 24306
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 13:12

Fijn dat er nu duidelijkheid is Ts, ik heb toen ik 16 was ook in de zomer bij de Kruidvat gewerkt en had destijds leuke collega's en ook mijn salaris was toen geen onduidelijkheid over. Je moet het ook maar net treffen denk ik.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 13:26

You go TS! *\o/*
Jij komt er wel in het leven, gewoon je poot stijfhouden bij dat soort onzin. Goed opgelost. :j

@Princeamor: toch leuk dat als je er werkt, je zelf de regels niet kent. Ik weet natuurlijk niet wat je functie is, maar misschien handig om even na te kijken. ;)

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: werken bij het Kruidvat. Steeds verrassen altijd vervelend..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 14:11

Fijn TS! Succes bij je andere baan!

luuntje

Berichten: 13983
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: werken bij het Kruidvat. Steeds verrassen altijd vervelend..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 14:20

Ts fijn dat het is opgelost.

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-18 15:36

Dankjulliewel! Ben blij dat het opgelost is! Vond het al zo vreemd, heb alleen wel een 2 uur moeten fietsen om dit op te lossen :') :')

Maarja, vanaf Maandag een nieuwe start!

Ineke2

Berichten: 33131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 15:49

DarkCupid schreef:
Dankjulliewel! Ben blij dat het opgelost is! Vond het al zo vreemd, heb alleen wel een 2 uur moeten fietsen om dit op te lossen :') :')

Maarja, vanaf Maandag een nieuwe start!

Veel succes én plezier met je nieuwe baan :)

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-18 15:49

Ineke2 schreef:
DarkCupid schreef:
Dankjulliewel! Ben blij dat het opgelost is! Vond het al zo vreemd, heb alleen wel een 2 uur moeten fietsen om dit op te lossen :') :')

Maarja, vanaf Maandag een nieuwe start!

Veel succes én plezier met je nieuwe baan :)


Dankjewel !! :)

Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: werken bij het Kruidvat. Steeds verrassen altijd vervelend..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 16:11

Je hebt een maand proeftijd TS, dus je kan per direct opzeggen! :D Wat een vervelende ervaring zeg, maar wat fijn dat je al iets anders hebt gevonden. Gefeliciteerd met je baan!

Als ik jou was zou ik wel even een modje berichten en vragen of ze in iedere geval de eerste foto van het contract willen weghalen. Er staan ook aardig wat persoonlijke gegevens op!

Succes met je nieuwe baan! +:)+

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 19:03

DarkCupid schreef:
Dankjulliewel! Ben blij dat het opgelost is! Vond het al zo vreemd, heb alleen wel een 2 uur moeten fietsen om dit op te lossen :') :')

Maarja, vanaf Maandag een nieuwe start!


Veel succes. Hopelijk is de sfeer daar wel beter. T is niet altijd groener aan de overkant.

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-18 19:29

Denise_Storm schreef:
Je hebt een maand proeftijd TS, dus je kan per direct opzeggen! :D Wat een vervelende ervaring zeg, maar wat fijn dat je al iets anders hebt gevonden. Gefeliciteerd met je baan!

Als ik jou was zou ik wel even een modje berichten en vragen of ze in iedere geval de eerste foto van het contract willen weghalen. Er staan ook aardig wat persoonlijke gegevens op!

Succes met je nieuwe baan! +:)+


Ga het idd weghalen, als voorbeeld even handig maar misschien niet handig als het vereeuwigd op internet staat

Was vervelend dat er eerst zo lastig gedaan werd, maar gelukkig toch oopgelost. Dankje iniedergeval! Ben benieuwd hoe de nieuwe baan mij bevalt!

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-18 19:30

dromertje2 schreef:
DarkCupid schreef:
Dankjulliewel! Ben blij dat het opgelost is! Vond het al zo vreemd, heb alleen wel een 2 uur moeten fietsen om dit op te lossen :') :')

Maarja, vanaf Maandag een nieuwe start!


Veel succes. Hopelijk is de sfeer daar wel beter. T is niet altijd groener aan de overkant.


Ik hoop ook dat de sfeer beter is, maar ik weet wel zeker dat het gras ietsjes groener zal zijn :)

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 00:35

Het is zo gezellig bij de kruidvat dat ik boze pb's krijg van een medewerker van de kruidvat. :P
Goede tip voor mensen die er willen gaan werken, niet doen. Als dat je collega's moeten worden kun je beter ergens anders gaan werken.

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-18 00:47

Sunnda schreef:
Het is zo gezellig bij de kruidvat dat ik boze pb's krijg van een medewerker van de kruidvat. :P
Goede tip voor mensen die er willen gaan werken, niet doen. Als dat je collega's moeten worden kun je beter ergens anders gaan werken.


Serieus? Wat kinderachtig zeg! Dat ze je boze pb's sturen..