werken bij het Kruidvat. Steeds verrassen altijd vervelend..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: werken bij het Kruidvat. Steeds verrassen altijd vervelend..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:47

Jolien,
Gadverdamme. Kan toch niet....

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:48

DarkCupid schreef:
LukieBradley schreef:
Ik denk eigenlijk dat je wel per direct kan opzeggen als jij dat wil.
Maar als je voor 24 uur hebt getekend en je hebt er 15 gewerkt moet dat verschil wel opgelost worden.
Dat word bedoeld denk ik.
Ik kan ook ontslag nemen bij mijn baas, maar als ik minuren heb aan het eind moet dat wel opgelost worden.
Bij de jumbo kwam ik 10 uur tekort en ik mocht zelf kiezen.
Oke ik betaal ze uit mijn salaris ! Bedankt en daag :')

En ja het is klote dat ze hebben gezegd dat je de eerste week minder mocht werken maar goed, jij zet hun nu een hak door weg te willen dus andersom kun je dat ook verwachten.
Hoe knullig de situatie ook is


maar alsnog zou ik als ik vandaag zou werken niet uitkomen op 24 uur omdat ze me zelf minder hebben in geroosterd, hoe zit dat dan?


Dan nog moet je het verschil terugbetalen.

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:48

Je bent oud en wijs genoeg om te zeggen; ik heb een 24u contract, ik wil die uren ook werken. Als KV jou niet meer nodig heeft dan 15 uur en jij zegt er niks van tja.. als jij geen 24 uur werkt in 1 week moet je terug betalen. Simpel zat.

En post hierboven over de muizen. Jeetje mina, iedereen in de stad heeft last van muizen. Nu nog steeds. Niet alleen kruidvat heeft daar last van, ook de hema/van Haren.

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:48

PrinceAmos schreef:
Punz schreef:
Minuren is onzin. Ze moeten je gewoon nu betalen voor de uren die je gewerkt hebt, en dat is het dan.
Mocht het zijn dat je al voor 24 uur betaald heb gekregen, terwijl je er maar 15 hebt gewerkt, tja, dan kan het zijn dat je het teveel betaalde terug moet betalen. Maar dat is het dan ook.

Maar je werkt toch pas drie weken, dus nog helemaal geen betaling gehad dan toch? Dan je gewoon voor de gewerkte uren uit laten betalen en dat is het dan.

Lees mijn post maar, min uren zijn zeker mogelijk. Jij hebt getekend voo 24 uur, dus je krijgt 24 uur uitbetaald. Het is niet dat je dan voor 15 uur kan laten uit betalen. Dan moeten ze akkoord krijgen van filiaalleider, districtmanager en nog iemand daarboven. En dat doen ze echt bijna nooit.

Dit is echt onzin! Als er proeftijd is kan je per direct opzeggen, ongeacht of je het aantal uren van die week wat in je contract staat al hebt gewerkt of niet. Daar is die proeftijd juist voor! Zodat zowel werknemer als werkgever, ongeacht de reden, kunnen opzeggen wanneer zij willen.

Mooi van Kruidvat dat zij hun probleem nu het probleem maken van de ts. Moeten ze maar even wat meer inspanning tonen, zodat in dit geval ts, niet hoeft terug te betalen.

Is toch ook van de zotte als ze, voordat er al uitbetaald word, meer uitbetaald word dan dat ts gewerkt heeft en het vervolgens weer terug moet betalen.

En als ze die inspanning niet willen leveren, zouden ze geen proeftijd aan moeten bieden. Dat kan namelijk ook gewoon.

Beetje raar...
Laatst bijgewerkt door Fee_ op 07-07-18 11:52, in het totaal 2 keer bewerkt

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:49

Dat zeg ik dus, hun hebben je minder ingeroosterd de eerste week maar je hebt wel voor 24 uur getekend.
Waarschijnlijk met zicht op het feit dat je het later wel zou inhalen maar dat kan dus nu niet meer :j
Dus word het een welles nietes denk ik maar op papier heb je voor 24 getekend dus denk dat jij hier aan het kortste eind trekt hoe dan ook.
Joh je hebt 2 dagen gewerkt ? 3? Zeg gewoon dat je die 9 uur inlevert op je salaris. Neem het verlies erbij dan ben je er toch vanaf. Zoveel is t niet

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:50

TS: laat je niet bang maken. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je eventueel teveel betaald gekregen loon terug moet betalen. Maar omdat je nog niet betaald heb gekregen, en je dus nog niets heb opgemaakt :) kan je niets gebeuren.

Zeggen dat je op zegt, niet meer komen, klaar. En vervolgens dus even checken dat je niet te veel uitbetaald krijgt waar je gedoe mee kunt krijgen..

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:50

Lijkt mij ook dat er vast wel ergens een hoge pief zit die een berekening kan maken voor het juiste salaris.. :roll: Al zou dat, Kruidvat kennende, wel lastig zijn 8)7

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:52

Niets raar aan, zo werkt dat met min en meeruren. Je wordt voor een bepaald uur uitbetaald, als ze er langer had gewerkt had ze die op ern later tijdsstip ingehaald. Nu gaat ze weg en is het niet meer dan normaal dat ze ofwel die uren nog gaat werken of het teveel gekregen loon terugbetaald.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:53

Ach voor die paar uurtjes zou ik er mooi op inleveren.
Of het nou klopt of niet.
Met zon werkgever heb je toch helemaal geen zin in gezeik :')
Echt heel triest als ik zo verhalen lees

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:54

Als er al een betaling was geweest, was dit inderdaad niet raar geweest, dan was het meer dan logisch.

In dit geval is er alleen nog geen salaris betaald en het belangrijkstr, ts zit nog in haar proeftijd. Dan kan je op elk moment zeggen dat je wil stoppen en dan hoef je ook niet meer te werken.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: werken bij het Kruidvat. Steeds verrassen altijd vervelend..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:56

Maar dat zeg ik dus de hele tijd. Dat kan ook gewoon maar op papier staat 24 uur per week dus kruitvat zal wel iets slims geregeld hebben ofzow om de mensen te naaien

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: werken bij het Kruidvat. Steeds verrassen altijd vervelend..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:57

Waarschijnlijk laten mensen zich zelf naaien.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:58

Ze hoeft ook niet meer te werken. Maar wel het teveel aan loon terugbetalen en als ze dat niet wilt, die uren dan gaan werken.

T is niet altijd zo simpel als je denkt om ineens wanneer men zegt op te stappen het juiste loon te betalen. Dat gaat soms automatisch, moet voor bepaalde dag gebeuren, daarna is verandering niet meer mogelijk...

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 12:00

Mijn man is manager van een andere winkel (oog filiaal bedrijf) en zegt dit:

Jij mag per direct stoppen.
Jij hoeft niets te tekenen.
Jij krijgt voor 24 uur betaald, tenzij anders is afgesproken. (In dit geval mondeling dus als je zou willen kun je op je strepen staan en 24 eisen)
Jij hoeft nimmer wat bij te betalen, zij hebben jou zo ingepland en als je wilt hoef je nooit meer wat van je te laten horen.


Even kort omschreven. Wil je meer info, mag je me pb-en.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 07-07-18 12:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 12:00

Je hoeft niet meer te gaan Ts. Min uren... ze hebben je nog niet eens betaald. Dan rekenen ze lekker op kantoor uit hoeveel ze je moeten uitbetalen.

Wat ik niet helemaal snap is dat je 1 week werkt, niet de 24 uur van je contract hebt gewerkt maar wel over uren hebt gemaakt?

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 12:00

Fee_ schreef:
Als er al een betaling was geweest, was dit inderdaad niet raar geweest, dan was het meer dan logisch.

In dit geval is er alleen nog geen salaris betaald en het belangrijkstr, ts zit nog in haar proeftijd. Dan kan je op elk moment zeggen dat je wil stoppen en dan hoef je ook niet meer te werken.

Volgens mij snap jij het niet helemaal. TS heeft getekend voor 24 uur PER WEEK. Ze werkt 15 uur PER WEEK. Dus dat gaat betekenen dat ze 9 uur teveel krijgt. En nee het is niet zo simpel zoals jij het allemaal beschrijft. Het kan niet even aangepast worden naar 15 uur uitbetaling want TS heeft een 24 uur contract. Het is geen 1 mans zaak waar het makkelijk gaat.

TS, nogmaals. Je mag me PB’en want wat hier allemaal wordt gezegd klopt niet heel veel van.

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 12:01

Ts, wanneer zou je betaald krijgen?
Wat Dromertje in haar laatste post zegt kan natuurlijk zo zijn, dat je je salaris voor de hele maand binnen een paar dagen verwacht en dat ze het inderdaad niet meer kunnen aanpassen, dan zou je het te veel betaalde weer terug moeten betalen.

Maar als dit niet het geval is, hoeft het salaris wat gestort gaat worden echt niet zo moeilijk te zijn om aan te passen.

Een telefoontje of mailtje naar de juiste persoon et voila.

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 12:04

PrinceAmos schreef:
Fee_ schreef:
Als er al een betaling was geweest, was dit inderdaad niet raar geweest, dan was het meer dan logisch.

In dit geval is er alleen nog geen salaris betaald en het belangrijkstr, ts zit nog in haar proeftijd. Dan kan je op elk moment zeggen dat je wil stoppen en dan hoef je ook niet meer te werken.

Volgens mij snap jij het niet helemaal. TS heeft getekend voor 24 uur PER WEEK. Ze werkt 15 uur PER WEEK. Dus dat gaat betekenen dat ze 9 uur teveel krijgt. En nee het is niet zo simpel zoals jij het allemaal beschrijft. Het kan niet even aangepast worden naar 15 uur uitbetaling want TS heeft een 24 uur contract. Het is geen 1 mans zaak waar het makkelijk gaat.

TS, nogmaals. Je mag me PB’en want wat hier allemaal wordt gezegd klopt niet heel veel van.

Ik snap het heel goed zelfs!

Ts zit namelijk nog in haar PROEFTIJD! In dat geval zijn de regels anders.

Ik werk zelf ook in een groot bedrijf met heel veel filialen en ik weet goed hoe dit soort dingen werken.

Niet kunnen en niet willen is heel iets anders.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: werken bij het Kruidvat. Steeds verrassen altijd vervelend..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 12:06

fee heeft gelijk in dit geval.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 12:07

PrinceAmos schreef:
Fee_ schreef:
Als er al een betaling was geweest, was dit inderdaad niet raar geweest, dan was het meer dan logisch.

In dit geval is er alleen nog geen salaris betaald en het belangrijkstr, ts zit nog in haar proeftijd. Dan kan je op elk moment zeggen dat je wil stoppen en dan hoef je ook niet meer te werken.

Volgens mij snap jij het niet helemaal. TS heeft getekend voor 24 uur PER WEEK. Ze werkt 15 uur PER WEEK. Dus dat gaat betekenen dat ze 9 uur teveel krijgt. En nee het is niet zo simpel zoals jij het allemaal beschrijft. Het kan niet even aangepast worden naar 15 uur uitbetaling want TS heeft een 24 uur contract. Het is geen 1 mans zaak waar het makkelijk gaat.

TS, nogmaals. Je mag me PB’en want wat hier allemaal wordt gezegd klopt niet heel veel van.

PrinceAmos: jij snapt het zelf niet volgens mij.
TS zit in de proeftijd, dan mag je al is het midden op de dag dat je werkt zonder opgaaf van reden ontslag nemen en weg gaan. Daar is die maand proeftijd nou eenmaal voor.

KV heeft er zelf voor gekozen om TS minder uren te laten werken als de 24 uur per week die in het contract staat. Is NIET het probleem van TS als die nu na een week besluit om er niet meer te willen werken. PUNT.

KV heeft gewoon pech in dit geval en moet opzoek naar een nieuwe medewerker en TS haar gewerkte uren uitbetalen meer niet.

Als KV teveel uitbetaald ( dus meer dan de gewerkte uren, dán dient TS dat terug te betalen.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 12:12

Dat is dus hetzelfde wat princeamos en ik al heel de tijd zeggen.

Ts mag direct weg maar als blijkt dat werkgever ze voor 24u uitbetaald heeft, moet ze dat verschil wel terugbetalen.

Jolien87

Berichten: 17423
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 12:17

PrinceAmos schreef:
Je bent oud en wijs genoeg om te zeggen; ik heb een 24u contract, ik wil die uren ook werken. Als KV jou niet meer nodig heeft dan 15 uur en jij zegt er niks van tja.. als jij geen 24 uur werkt in 1 week moet je terug betalen. Simpel zat.

En post hierboven over de muizen. Jeetje mina, iedereen in de stad heeft last van muizen. Nu nog steeds. Niet alleen kruidvat heeft daar last van, ook de hema/van Haren.


Maar om dan je werknemers te verplichten ze op te ruimen en nota bene een val middenin een schap te laten liggen vind ik wat ver gaan.

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Re: werken bij het Kruidvat. Steeds verrassen altijd vervelend..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-18 12:22

Ik ga zo in gesprek met ze zelf

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Re: werken bij het Kruidvat. Steeds verrassen altijd vervelend..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 12:25

Succes ts!

Je zit in je proeftijd dus kunt per direct zeggen dat je niet verder wilt en dus weggaat. Wanneer je dan toch 24 uur uitbetaald krijgt dien je dat terug te betalen, krijg je 15 uur uitbetaald is er niks aan de hand. Zo simpel is het.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 12:26

dromertje2 schreef:
Dat is dus hetzelfde wat princeamos en ik al heel de tijd zeggen.

Ts mag direct weg maar als blijkt dat werkgever ze voor 24u uitbetaald heeft, moet ze dat verschil wel terugbetalen.

Het verschil is dat KV nog niet betaald heeft! Dat is dus wat anders als meteen te roeptoeteren dat ze nog moet gaan werken want ze heeft te weinig uren gewerkt.