Hoe ga ik hiermee om? (BBL studies)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gowlan

Hoe ga ik hiermee om? (BBL studies)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 10:13

Goedemorgen!
Hoop dat bokt mij een beetje op weg kan helpen..

Het wil zo zijn dat ik voor 2 Bbl opleidingen bij bedrijven heb gesolliciteerd onder het mom van, hopelijk wordt ik bij 1 van de 2 opleidingen uitgekozen.

De ene opleiding betreft een 2 jarige niveau 3 opleiding, de andere opleiding betreft een 4 jarige niveau 4 opleiding waarna je 2 jaar nog voor de organisatie moet blijven werken. Mijn voorkeur gaat uit naar de niveau 4 opleiding.

Nu wil het zo zijn dat ik vorige week aangenomen ben voor de niveau 3 opleiding, waar ik uiteraard heel blij mee was. Stiekem had ik nog hoop voor de niveau 4 opleiding.
Gisteren heb ik te horen gekregen aangenomen te zijn voor de niveau 4 opleiding, ze gaan mij volgende week het contract toesturen.

Nu wil het zo zijn dat ik vandaag de schoolformulieren voor de niveau 3 opleiding in orde moet komen maken daar de schoolinschrijvingen hiervoor op 1 juli sluiten, maar deze wil ik dus afzeggen. Ik heb verder geen contract ondertekend.

Nu is mijn vraag: wat is het beste om te doen in deze?
Open kaart spelen dat ik ben aangenomen voor een andere opleiding die ik net iets liever doe? Of hoe zou ik dit moeten verwoorden?

Ik hoop vanuit de instantie voornamelijk op begrip en zie eigenlijk tegen hun reactie op, omdat ze me zo graag wilden hebben.. Zelf hoop ik dat ze iemand anders blij kunnen maken, al hebben ze hun afwijzingen ook al een week terug de deur uit gedaan..

Help? :+

MarlindeRooz

Re: Hoe ga ik hiermee om? (BBL studies)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:15

Ik vind een hoger niveau kunnen doen een goede reden om iets af te zeggen! :j

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:17

Gewoon eerlijk zijn

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:18

Open kaart spelen, wellicht kunnen ze bij bedrijf 1 nog iets betekenen door toch voor een niv 4 opleiding te gaan?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:21

MarlindeRooz schreef:
Ik vind een hoger niveau kunnen doen een goede reden om iets af te zeggen! :j

Vind ik ook :).
Het gaat om je toekomst, dus gewoon eerlijk zijn!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 10:22

Boemklatsch schreef:
Open kaart spelen, wellicht kunnen ze bij bedrijf 1 nog iets betekenen door toch voor een niv 4 opleiding te gaan?

Helaas zal dat niet kunnen, is een andere soort opleiding ook en de niveau 4 opleiding + instantie bevalt mij beter :)
Had wel een goed idee geweest haha, maar ik ben vooral bang voor hun reactie. Het is een luxe positie maar ik besef ook dat banen en opleidingen gecombineerd al helemaal niet voor het oprapen liggen.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:32

Kijk vooral ook waar je het meeste kans heb om straks een baan bij te scoren of dat er mogelijkheden zijn om bij een bedrijf te blijven hangen na afloop van de studie.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 10:52

bridgetF schreef:
Kijk vooral ook waar je het meeste kans heb om straks een baan bij te scoren of dat er mogelijkheden zijn om bij een bedrijf te blijven hangen na afloop van de studie.

Heb ik zeker naar gekeken, daarin is de kans bij de niveau 4 opleiding vele malen groter, tevens ook de doorgroei mogelijkheden :j

Ik heb geprobeerd te bellen, wat denken jullie? Alle 3 de contactpersonen zijn tot maandag niet bereikbaar, waarvan 1 helemaal niet meer daar ze een andere functie gekregen heeft :=

Ik heb besloten het aan ze te mailen met daarin dat ik het telefonisch heb geprobeerd en het (indien ze dat nodig vinden) best nog telefonisch wil toelichten.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 11:36

Prima plan! +:)+

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:12

Dat hun contactpersoon er niet is, is natuurlijk niet helemaal jouw probleem.
Idd gewoon nu een mailtje sturen (ben je schriftelijk toch op tijd) met de reden en je telefoon nummer erbij voor als ze meer uitleg willen hebben.

Als ze erg moeilijk gaan doen is het sowieso een goede keuze geweest om daar niet heen te gaan ;)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 22:08

Bedankt voor al jullie berichtjes!
Heb een mailtje gestuurd met uitleg en ook dat ze me eventueel konden bellen.
Hierop reactie gehad, dat ze het niet zagen aankomen maar mijn keuze begrijpen en wellicht dat ze me in de toekomst nog eens zien voor een functie maar dan als gediplomeerde of stagiaire (en dat dat ze leuk lijkt!).
Ik ben heel erg opgelucht dus :)