Hoop dat bokt mij een beetje op weg kan helpen..
Het wil zo zijn dat ik voor 2 Bbl opleidingen bij bedrijven heb gesolliciteerd onder het mom van, hopelijk wordt ik bij 1 van de 2 opleidingen uitgekozen.
De ene opleiding betreft een 2 jarige niveau 3 opleiding, de andere opleiding betreft een 4 jarige niveau 4 opleiding waarna je 2 jaar nog voor de organisatie moet blijven werken. Mijn voorkeur gaat uit naar de niveau 4 opleiding.
Nu wil het zo zijn dat ik vorige week aangenomen ben voor de niveau 3 opleiding, waar ik uiteraard heel blij mee was. Stiekem had ik nog hoop voor de niveau 4 opleiding.
Gisteren heb ik te horen gekregen aangenomen te zijn voor de niveau 4 opleiding, ze gaan mij volgende week het contract toesturen.
Nu wil het zo zijn dat ik vandaag de schoolformulieren voor de niveau 3 opleiding in orde moet komen maken daar de schoolinschrijvingen hiervoor op 1 juli sluiten, maar deze wil ik dus afzeggen. Ik heb verder geen contract ondertekend.
Nu is mijn vraag: wat is het beste om te doen in deze?
Open kaart spelen dat ik ben aangenomen voor een andere opleiding die ik net iets liever doe? Of hoe zou ik dit moeten verwoorden?
Ik hoop vanuit de instantie voornamelijk op begrip en zie eigenlijk tegen hun reactie op, omdat ze me zo graag wilden hebben.. Zelf hoop ik dat ze iemand anders blij kunnen maken, al hebben ze hun afwijzingen ook al een week terug de deur uit gedaan..
Help?
.