Wellicht kunnen wat ervaringsdeskundigen mij wat meer inzicht geven in het volgende:
Ik heb een MBO4 in de retail afgerond en daarna HBO hippisch bedrijfskunde. Ik heb nooit geweten wat ik qua werk wil, maar dat ik gek ben op dieren staat vast. Vandaar deze 'omweg'.
Nu heb ik mijn opleiding in januari afgerond en zit ik tot en met september op een communicatie afdeling. Best leuk voor tijdelijk, maar een echte communicatiemedewerker en- of redacteur ben ik niet. Ik kijk regelmatig rond naar vacatures en zit zoals gewoonlijk weer met mijn handen in het haar. Wat wil ik nou eigenlijk? Wat vind ik leuk?
Het enige waar ik enthousiast van denk te worden is Paraveterinair dierenartsassistent. Ik ben ook zeker voorstander van blijven leren. Maar hoe weet ik of ik hier goed aan doe? Er schijnen weinig banen in te zijn (ik zie overigens wel vaak vacatures) en het schijnt niet veel te verdienen. Ik ben nu 24, moet dan de opleiding betalen en ben dan weer een paar jaar verder. Maar van de andere kant; gelukkig zijn is belangrijker dan veel geld hebben.
Ik vind het zo lastig, ik weet nooit wat ik wil en waar ik goed aan doe.
Lotgenoten?