Afstuderen in 2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jojoleinee

Berichten: 2659
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:03

FelineNanet schreef:
Spannende periodes voor iedereen.

Hier te horen gekregen dat het *** vak wat ik voor de derde keer heb gedaan heb gehaald *\%/* . Dat betekent dat ik officieel gezien alleen m'n stage nog moet afronden, waarvan ik niet verwacht dat ik hem onvoldoende heb. Dus nog even wachten tot eind januari, maar eigenlijk heb ik mn bachelor al binnen :)F . Op stage gaat niet alles even soepel jammer genoeg. Thesis is wel al zo goed als af met alle resultaten die ik nu heb, dus dat scheelt een beetje.

@jojoleinee ik zag dat gapph (antikraak) nog woningen had in amersfoort. Lijkt mij ideaal, ik had er ook naar gekeken maar voor mij net te vroeg. Ik huur momenteel zelf bij Gapph, dus mocht je ervaringen willen PB vooral maar ik ben erg positief :)


Goede tip, ga ik naar kijken, bedankt! Jij veel succes met je stage ;)

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:05

Wat leuk! Ik meld me ook :D

Ik begin in februari 2019 met mijn afstudeerstage en hoop eind juni af te studeren!
Ik studeer bedrijfskunde (richting procesoptimalisatie) :o

Momenteel bezig met mijn afstudeervoorstel, moet al bijna ingeleverd worden! Komt wel dichtbij zo :=

Westhof

Berichten: 2904
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 11:02

Spannend allemaal :) Komt voor een hoop mensen al dichtbij zo!

Ik ben momenteel ook bezig met mijn afstudeerstage, die nog iets meer dan twee maanden duurt. Ik loop stage in een ziekenhuis en doe daar onderzoek naar (verbetering van) het intranet, erg leuk. Ik moet nog twee interviews uitvoeren en dan is mijn data compleet. Ondertussen ben ik ook al druk aan het schrijven aan het verslag. De conceptversie moet ik 13 december inleveren, ik hoop tegen die tijd ook echt "klaar" te zijn.

Ik studeer trouwens Communicatie en Organisatie aan de UU. Wel een gek idee om over twee maanden (als het goed is) afgestudeerd te zijn :oo

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 12:16

Adindaa, ik ga stage lopen bij een onderzoeksinstituut. Ik studeer levensmiddelentechnologie, en ga onderzoek doen naar "pea protein" (erwten dus). Deze veroorzaken geen allergene reacties in mensen, dus zijn daarom erg interessant in bijv. vleesvervangers waar nu soja eiwitten in worden gebruikt (die wel allergene reacties veroorzaken). Ik ga kijken hoe deze kunnen worden ingebouwd in voedsel en hoe processing alles beïnvloedt. Het is gevestigd in Melbourne, dus mooi een grote en leuke stad in de buurt!

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 15:14

Wat een coole projecten heeft iedereen zeg!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-18 11:04

Elitedeux schreef:
Adindaa, ik ga stage lopen bij een onderzoeksinstituut. Ik studeer levensmiddelentechnologie, en ga onderzoek doen naar "pea protein" (erwten dus). Deze veroorzaken geen allergene reacties in mensen, dus zijn daarom erg interessant in bijv. vleesvervangers waar nu soja eiwitten in worden gebruikt (die wel allergene reacties veroorzaken). Ik ga kijken hoe deze kunnen worden ingebouwd in voedsel en hoe processing alles beïnvloedt. Het is gevestigd in Melbourne, dus mooi een grote en leuke stad in de buurt!

Oh dat is leuk zeg!

Ik ben op dit moment op onderzoeksstage. Ik moet eens proberen een vage onderzoeksvraag los te peuteren voor mijn literatuuronderzoek, ik ben namelijk al veel aan het lezen voor deze stage dus ik wil eigenlijk al een klein beetje daaraan kunnen beginnen. (Hier is het: afgeronde 10 weekse stage in dezelfde richting als afstuderen - literatuuronderzoek van ca 6 weken met een soort algemene onderzoeksvraag, ook in de richting van je afstuderen - afstuderen met een meer gedetailleerde onderzoeksvraag, ongeveer 7 maanden)

Stage is in elk geval leuk, ik ben wel een beetje traag op gang aan het komen, eea verloopt niet zo soepel maar goed := We komen er wel.

stella92
Berichten: 171
Geregistreerd: 17-10-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 17:17

Ik meld me ook :)

Ik studeer, als alles goed gaat, in juli af. Ik doe de Master Building Technology in Delft.

Ik ben nu fulltime bezig met mijn afstuderen. Nu eerst nog mijn research outline en dan vanaf januari het echte afstuderen.

Omdat ik nu dag in, dag uit voor mezelf aan hetzelfde werk, heb ik er eigenlijk nu al geen motivatie meer voor. Het is zooooo saai om de hele dag aan hetzelfde te werken :O
Daarom probeer ik nu nog om bij een bedrijf af te studeren. Maar als dat niet lukt moet ik mezelf een goede schop onder mn kont gaan geven.

We leuk om te lezen wat de rest allemaal doet! Misschien kunnen we hier elkaar een beetje motiveren :D

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:41

Ik meld mij ook. Ik ben een partime student, ik werk namelijk fultime :D

Ik doe de bachelor HBO Management in de zorg.

Op dit moment zit ik midden in mijn onderzoek. As vrijdag sluit de vragenlijst en dan begint het analyseren en ook moet ik nog een paar verdiepende interviews doen. Het is de bedoeling dat eind januari of begin februari afstudeer.

Jawel dan ben 45 jaar 8-) -:)

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 22:12

Ik ook! Momenteel bezig met de minor politiekunde en januari start en met de scriptie op een militaire vliegbasis.

Ik studeer integrale veiligheidskunde

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 22:26

Ik meld mij ook

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-18 23:56

Nou leuk dit, ik had een goeie dag vandaag op stage. Ben 2 weken bezig en nu begint dat motortje echt te lopen…. Ennnn ik word ziek := natuurlijk.

Selina

Berichten: 14291
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 17:00

Magrathea: Ziek zijn komt altijd slecht getimed hè, beterschap!

Kreeg net een melding van een mailtje met de tussentijdse feedback van m'n docent. Hartslag x100. Maar het klonk positief *\o/* Vooral m'n doelgroepanalyse vond ze interessant. (Zat ook de meeste tijd in haha)

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:02

De griep heerst ook zo erg! Ik hoop dat je je ondertussen al wat beter voelt Margrathea.

Wat goed Selina :D!

Hier opeens een vlaag van motivatie, net mijn inleiding/aanleiding afgeschreven en nu begonnen met theoretisch kader.
Onderzoeksplan hoeft pas in februari af te zijn, dus dan is de druk om er mee bezig te zijn nu toch nog wat minder :+

123321
Berichten: 4370
Geregistreerd: 05-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 14:00

Zitten hier toevallig WO studenten met interesse in stages/startersbanen in de FMCG industrie?

Voor de focusgroepen van mijn afstudeerstage ben ik nog op zoek naar een aantal studenten die mee zouden willen doen. Het is bij de bekende koffiefabriek in Utrecht, kost 1-1.5 uur van je tijd en je krijgt er een goodiebag met koffie & thee voor terug :-) Meer informatie :PB

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 15:10

Ik hoop/mik op februari of maart! Hangt beetje af van hoe snel mijn verslagen nog goedgekeurd worden. Staan helaas wel even op pauze omdat ik nu nog een stukje stage moet. _O- Dus tjaaaaa...

Mag trouwens ook wel na bijna 10 jaar studeren. Is niet heeeeeel vreemd voor mijn opleiding maar tjonge, duurt lang, ben al een oud wijf aan het worden. :')

jojoleinee

Berichten: 2659
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 15:53

Nummus schreef:
Ik hoop/mik op februari of maart! Hangt beetje af van hoe snel mijn verslagen nog goedgekeurd worden. Staan helaas wel even op pauze omdat ik nu nog een stukje stage moet. _O- Dus tjaaaaa...

Mag trouwens ook wel na bijna 10 jaar studeren. Is niet heeeeeel vreemd voor mijn opleiding maar tjonge, duurt lang, ben al een oud wijf aan het worden. :')


Jeetje, wat voor opleiding doe jij dan? Ik ben nu bijna 7 jaar aan het studeren maar heb dan na dit jaar ook (hopelijk) 2 opleidingen afgerond..

123321
Berichten: 4370
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 16:20

(Dier)geneeskunde gok ik?

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 16:50

Hahaha helemaal goed. _O-
Ben straks volleerd paardendokter.

Dus voor vragen reken ik wel een klein prijsje voor mijn diensten. ;)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-18 12:52

Ha, ik heb 'gewoon' een 3 jarige bachelor en een 2 jarige master, ben ooit begonnen in 2008 met een verkeerde studiekeuze, 2010 op de universiteit begonnen. Ik studeer af in september 2019.. Hopelijk :=

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:01

Ik had net een gesprek met de plek waar ik ga afstuderen met als resultaat dat mijn hele hoofdvraag dus is aangepast |(

Ik weet wel dat dat redelijk normaal is voor een onderzoek, dat de hoofdvraag kan veranderen, maar ik merk dat ik daar niet zo mee om kan gaan :').
Net zo’n mooie inleiding geschreven, nu mag die ook weer deels opnieuw.

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 16:35

Hihi ja dat is lastig. Tijdens mijn stage is mijn onderwerp zelfs 3x veranderd :+

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 20:55

Ja dan moet je je hele denken weer omzetten he Adinda?

Ik vermoed dat ik ook een van mijn case reports moet omgooien... moet over een voedingssupplement maar volgens mij is biotine inmiddels weer "uit".

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 19:36

Hoe is het hier?

Ik ben nu bezig met de resultaten te verwerken van de vragenlijsten, interviews en deskresearch.
Morgen beginnen met de analyse.

Ik vond het coderen van de interviews veel werk. Ik had ze opgenomen en daarna heb ik ze getranscribeerd, of hoe dat heet. Levert wel een mooi resultaat op.

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 22:59

Zwaar. :') Case reports, case reports...

Selina

Berichten: 14291
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 23:01

Kreeg vrijdag feedback waarin ze een go/no go advies geven en had een go. Presentatie staat 31 jan gepland. Wel maar een paar regels feedback met dingen als ‘X is nog te summier’ dus daar kan ik nog niet zoveel mee. Docent heeft alleen nu 2 weken kerstvakantie dus dat is lichtelijk onhandig := Maar nu eerst genieten van week vakantie, ben er even klaar mee :')