Arbeidscontracten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Arbeidscontracten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 22:03

Hallo,

Na de documuntaire van post nl op zembla vraag ik mij wat af:

Ik werk als seizoenspersoneel.
Contracten zijn op papier.
Ieder jaar moet je dat contract opnieuw per post inleveren. Echter ben ik begin van het seizoen van mijn paard gevallen. Gevolg: Geen loon. Maar mag dit wel? Mag je bij een seizoensbaan je werknemer niet doorbetalen bij ziekte? En mag je contracten ieder jaar opnieuw sturen?

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 23:44

Ik verplaats dit topic naar school studie en werk :)

Hutcherson

Berichten: 7354
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Arbeidscontracten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 23:50

Hoeveel uur heb je op papier? Als je nul uren hebt krijg je simpelweg niks tenzij anders vermeld in de CAO. wat staat daarin?
Je hebt wettelijk recht op uitbetaling van minimaal 70% van je loon mits je uren op papier hebt. Indien je 13 weken hebt gewerkt bij dit bedrijf, moet de werkgever officieel uitgaan van het gemiddelde inkomen van die 13 weken. Daar krijg je dan minimaal 70% van betaald tijdens ziekte. Veel werkgevers doen daarkver alsof hun neus bloed en gaan niet eerlijk uit van die uren die gewerkt zijn inndie 13 weken. Daar moet je zelf achteraan.

Mirry96

Berichten: 430
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 11:39

RoyceMack schreef:
Hoeveel uur heb je op papier? Als je nul uren hebt krijg je simpelweg niks tenzij anders vermeld in de CAO. wat staat daarin?