ik moet een verslag schrijven en dan moet ik in 1 van deze 4 'thema's' een onderwerp vinden:
-screening en preventie van een aangeboren afwijking en de ethische consequenties ervan
-Oncologische aandoening, met aandacht voor levenseindebeslissingen en wilsonbekwaamheid
-Infectieziekte, met aandacht voor global health en medische (on)mogelijkheden
-Chronische (hormonale, hematologische of [neuro/cardio]vasculaire) aandoening en de
gevolgen voor (het leven van) de patiënt
en daarbij een historische omslagpunt en dat beschrijven inclusief ethisch-maatschappelijke aspecten ervan en inclusief de geschiedenis van het wetenschappelijk onderzoek over het onderwerp.
Ik heb nu al meerdere onderwerpen proberen uit te werken en elke keer lukt het niet om het te onderbouwen met artikelen.
Ik vraag echt niet om mijn huiswerk te maken (aangezien dat een verslag is van 1250-1750 woorden
) maar ik heb even nieuwe visie nodig op mogelijke onderwerpen.
Ik heb alleen ook al mijn hoofd gebroken omdat eerste deel een literatuur research was over een Pico in een van die thema's en dan blijf je toch snel vast in bepaalde hoek denken (ik tenminste dan)
want juist die vergelijking met hoe er 'hier' gedacht erover werd en lokale bevolking leek mij echt super interessant
enorm bedankt!!