Onderlinge ruzie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Onderlinge ruzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-18 16:24

Oke ik zit met mijn handen in de haren. Ik wou liever ook totaal geen topic hierover maken omdat ik dit ontzettend kinderachtig vind maar de laatste week school gaat in en ik vertik het om mijn middelbare studie op deze manier af te ronden. De meisjes, F, M en L zijn dus allemaal rond de 18 jaar. *teenage high school-drama*

F, M en ik zitten al 6 jaar bij elkaar in de klas. Wij hadden altijd een hele goede vriendschap. L is nieuwer in de groep, zij is er pas sinds vorig jaar bijgekomen. De vriendschap met M is door omstandigheden vorig jaar verwaterd, maar sinds dit jaar ging dat weer heel goed en leerde L haar ook beter kennen. Ik kwam vorig jaar al heel goed overeen met L. L en F trokken niet zo vaak met elkaar op.

Nu kwamen wij onderling goed overeen, tot een paar weken terug. Op eindreis is het eigenlijk begonnen. F, mijn 'beste vriendin' trok plots meer op met een meisje H uit de andere klas waardoor ik en M weer meer optrokken. Alleen vonden M en ik het niet zo fijn dat F echt ons de rug toekeerde. Uiteindelijk heeft F dan ook iets smerigs gedaan tegenover mij (lang verhaal) zowel M en L vonden dit niet kunnen. Later hebben we dit uitgepraat maar sindsdien trok F toch telkens meer naar H.
Geen probleem, in de klas kwamen we nog altijd goed overeen en er waren geen ruzies. Tot ik ziek ben geworden en telkens sporadisch aanwezig was.

Plots kreeg ik berichten van L en M dat F nu ook de rug naar hen toekeert. Ik heb dit onderling proberen oplossen, dus toen ik dan terug even wat meer aanwezig was op school leek dit beter en trokken vooral M en F terug wat meer met elkaar op. Maar toch was er nog spanning. Niet veel later was ik terug twee weken afwezig en is de boel ontploft. M en F praten niet meer met elkaar. Volgens M heeft F haar enkele keren volledig in de steek gelaten voor H. F zegt dan weer het omgekeerde; L doet geen moeite om haar beter te leren kennen en M keert haar de rug toe. Dus in die tussentijd komen L en M plots wel heel goed overeen. Ik probeerde het toen ik terug was nog op te lossen maar beide partijen zijn te koppig. Ze zeggen echt geen woord tegen elkaar. Ik sta nu dus tussen L & M en F.

De laatste weken merkte ik dan ook dat F ook terug meer naar mij de rug ging toekeren, ze vroeg niet meer om samen te gaan lunchen, kwam in de lessen niet meer bij mij zitten met als gevolg ik dus alleen zat en ze ging dus constant vanaf ze kon naar H, zij gingen dus ook in het weekend samen weg en ik werd niet uitgenodigd. Ik was hierdoor echt wel wat gekwetst dus ging dan ook meer bij M en L zitten. Maar in de tussentijd dat ik weg was geweest kwamen deze twee ook veel beter overeen als voordien en voelde ik me hier ook wat het derde wiel aan de wagen, ze hadden dan ook plotseling heel veel gesprekken over dingen die ik niet mocht weten en voelde me ook echt uitgesloten door hen, L is een heel leuke meid maar kan soms sarcastisch heel grof zijn. Zij begon dan ook mij meermaals per dag steken te geven die dan om te 'lachen' zijn maar eerlijk gezegd werd dat mij wat te veel en begon me stilaan niet lekker te voelen in mijn vel.

F is dan met mij komen praten en heeft haar excuses aangeboden, dit gesprek deed wel deugd en heb dan ook gezegd wat er op mijn lever ligt. Ze heeft gezegd dat ze echt niets meer hoeft van M en haar echt compleet beu is, wij er altijd (vorig jaar door een moeilijke periode) voor haar geweest zijn en zij nu niet eens de moeite doet om het op te lossen en terwijl ik ziek was ze nooit bij haar is komen zitten of met haar is komen praten en F dus een hele periode alleen was in de klas.

En toen is het eigenlijk ook een beetje voor mij ontploft. L probeerde mij en een van haar vrienden een hele tijd te koppelen. Ik vond die vriend dus ook wel leuk maar er kwam nooit iets van. De gesprekken die ik dus niet mocht mee luisteren tussen M en L gingen dus over die jongen. Plots kom ik erachter via iemand anders dat L en die jongen dus een relatie hebben. Wat voor mij echt een shock was. Ten eerste snap ik totaal niet waarom L dit niet gewoon verteld heeft aan mij dat ze die jongen leuk vond want dit heb ik wel meerdere malen gevraagd of ze het echt niet erg vond dat ik met die jongen iets ging doen etc. Ik heb er op zich niks op tegen omdat het er toch nooit van ging komen met die jongen maar ik snap echt het stiekem gedoe en het liegen niet. Een maand geleden was L nog niet eens over haar ex heen en probeerde ze mij nog naar een concert te lokken met die ene jongen. Voor mij lijkt het nu een beetje alsof ik de vriendschap tussen mij en L een beetje overschat heb. Ik heb haar hier nog niet mee geconfronteerd, wou dit wel doen, maar had er gewoon het lef niet voor. Nu begrijp ik misschien ook wel waarom ze zulke steken gaf. Ik ben vorige week dan ook door een van haar steken beginnen huilen omdat het me echt tot daar zat, die ene jongen is mij samen met M toen komen troosten maar ook dat snap ik totaal niet omdat er eigenlijk onder een hoedje werd gespeeld in mijn ogen. L weet ook dat ik van hun relatie af weet, maar zelf heeft ze nog niets gezegd. Ik ontloop hen nu ook een beetje.

Ik wou dit vooral even van me af schrijven en weet totaal niet meer wat ik ermee moet.
Hulp is altijd welkom.

Lynnepinny

Re: Onderlinge ruzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 16:50

Hmm, ja lastig. Dit is wel echt een leeftijd waar mensen ook gaan veranderen, ik heb het ook wel meegemaakt. Vriendschappen komen en gaan, zeker wanneer je nog jong bent. Als jullie vriendschap echt zo echt was zes jaar lang zou het best goed kunnen komen. En anders zou ik zeggen, doorgaan. Het klinkt misschien een beetje stom, maar je bent bijna klaar met 6 vwo en ik neem aan dat je dan gaat studeren? Dan kom je zooo veel nieuwe mensen tegen.
Kijk het anders even aan hoe het allemaal verloopt. Als ze niet vanuit hun kant iets willen oplossen, dan is het misschien ook maar beter.. Het klinkt allemaal behoorlijk kinderachtig.

In ieder geval sterkte en succes met de situatie, het is nooit leuk als zoiets gebeurd.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 16:52

Oke dit is de laatste week? Gaan jullie straks allemaal wat anders doen qua opleiding?
Ik zou het laten voor wat het is, he gaat allemaal nieuwe mensen leren kennen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 16:56

Let it go meid. Dikke kans dat je hierna niets meer van hun hoort.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-18 17:03

Lynnepinny schreef:
Hmm, ja lastig. Dit is wel echt een leeftijd waar mensen ook gaan veranderen, ik heb het ook wel meegemaakt. Vriendschappen komen en gaan, zeker wanneer je nog jong bent. Als jullie vriendschap echt zo echt was zes jaar lang zou het best goed kunnen komen. En anders zou ik zeggen, doorgaan. Het klinkt misschien een beetje stom, maar je bent bijna klaar met 6 vwo en ik neem aan dat je dan gaat studeren? Dan kom je zooo veel nieuwe mensen tegen.
Kijk het anders even aan hoe het allemaal verloopt. Als ze niet vanuit hun kant iets willen oplossen, dan is het misschien ook maar beter.. Het klinkt allemaal behoorlijk kinderachtig.

In ieder geval sterkte en succes met de situatie, het is nooit leuk als zoiets gebeurd.

Ik vind het inderdaad jammer omdat we al 6 jaar (met F en M toch) zo goed bevriend zijn. Natuurlijk zijn er wel al eens ruzies geweest maar deze kwamen altijd vanzelf weer goed en deze keer heb ik niet dat gevoel. Inderdaad ook omdat we volgend jaar allemaal gaan studeren.

ReadTheRulez schreef:
Oke dit is de laatste week? Gaan jullie straks allemaal wat anders doen qua opleiding?
Ik zou het laten voor wat het is, he gaat allemaal nieuwe mensen leren kennen :D

Dit gaat over de laatste 2 weken en nu beginnen we aan onze laatste week school en dan 2 weken examens. Hierna staan er wel nog enkele klasactiviteiten (Galabal, proclamatie en samen gaan zwemmen) op de planning. Wij gaan inderdaad allemaal iets anders doen. L gaat naar Antwerpen en M en F naar Gent. Ik ga dan ook weer een studie doen die veel verder gelegen is; dus elkaar tegenkomen zit er niet meteen in.

We zeggen wel echt nog heel vaak (vooral L en M) dat we hierna elkaar nog willen zien.
Laatst bijgewerkt door CalipsoLover op 02-06-18 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 17:03

Let it go, let it go.........
Meid het is de laatste week, lekker laten gaan en lekker je eigen plan trekken en je eigen leven leven

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 17:04

Gewoon laten varen. Als je gaat verder studeren, ga je nog weinig van hen horen. Vaak borrelt zoiets ook al een lange tijd en heel vaak kan je er eigenlijk niets aan doen. Probeer het van je af te zetten.

Maar die situatie is natuurlijk alles behalve leuk, maar laat je hoofd niet hangen. Nog even volhouden ;)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-18 17:36

Ik snap het advies, en waarschijnlijk zal ik hier ook naar luisteren. Maar vind het alleen ontzettend jammer dat ik mijn middelbaar zo moet afronden en er dan zo op ga terug moeten blikken als iets dat eigenlijk niet goed is afgerond...

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 17:39

Ik mis eigenlijk een beetje of je hier al open over hebt gepraat met die vriendinnen die je al zes jaar kent?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-18 17:45

DezeNaam schreef:
Ik mis eigenlijk een beetje of je hier al open over hebt gepraat met die vriendinnen die je al zes jaar kent?

Met F heb ik wel gepraat. Met M heb ik het ook al enkele keren over de situatie met F gepraat. Maar zij lijken niet met elkaar te willen praten. Ik heb dit wel al enkele keren voorgesteld maar ik kan hun handje ook niet vasthouden of hen dwingen. Met L heb ik niet gepraat, zij zit er ook niet zozeer tussen met F en M. Ik voel me dus vooral door haar persoonlijk aangevallen. Ik heb indd ook nog niet gezegd tegen M en L dat ik me wat uitgesloten voel door hen, ik kan ook niet echt mijn ei kwijt over de situatie met L. Ik weet dat M het sowieso gaat terug spelen naar L zelf en ik wil de situatie niet erger maken als ik het vertel tegen F.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 17:52

Het kan misschien geen kwaad om elkaar (voor even) los te laten... Ik heb ook wel al eens langere 'ruzies' met vriendinnen gehad. Dan praatte we soms maanden niet meer met elkaar. Het is cliché maar als iemand in je leven hoort of wilt blijven, zal dat uiteindelijk wel gebeuren.
Heb ook een soortgelijke situatie gehad waarin een vriendin van mij plots een vriendin kreeg en we bijna nooit meer afspraken. Ik ben toen ook na een tijd eens kwaad geworden. En na een week ofzo stuurde ze wel dat ik inderdaad gelijk had.
Het kan dus ook zijn dat ze gewoon wat tijd nodig hebben om het te beseffen..

Al is deze situatie natuurlijk zeker niet leuk..