Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

kwii schreef:Wat zou je ermee willen?
Je dient het gewoon te betalen hoor, geen idee of je er zelf al eerder achter aan gebeld hebt?
Heleennn schreef:Wat zou je er dan inderdaad mee willen doen? Betalen moet je toch sowieso, ik snap ook niet dat je er iets mee zou willen doen in eerste instantie. Het is lastig als je daar dan zelf achterstand mee krijgt in je boekhouding met de belastingen en eindrekeningen ja, maar verder maakt het toch helemaal niet uit... ik zou er niks mee doen en ik zou al helemaal niet weten wat je er mee zou kunnen doen. Je wil een manier vinden om de factuur niet te hoeven betalen? Of wat is de bedoeling?
Joy_Mennings schreef:kwii schreef:Wat zou je ermee willen?
Je dient het gewoon te betalen hoor, geen idee of je er zelf al eerder achter aan gebeld hebt?
Ik heb toen een aantal keer een bericht gestuurd ja, nooit een reactie op gehad.

Frummels schreef:Een vordering uit nakoming van een overeenkomst (ik ga er van uit dat het om een huurovereenkomst gaat?) verjaart pas na 5 jaar, of langer als de eisende partij de verjaring tijdig heeft gestuit.
Dat de factuur een aantal maanden na het daadwerkelijke gebruik komt, is vervelend. Maar doet niets af aan het feit dat je er gebruik van hebt gemaakt en dus wel netjes dient te betalen.
Joy_Mennings schreef:Frummels schreef:Een vordering uit nakoming van een overeenkomst (ik ga er van uit dat het om een huurovereenkomst gaat?) verjaart pas na 5 jaar, of langer als de eisende partij de verjaring tijdig heeft gestuit.
Dat de factuur een aantal maanden na het daadwerkelijke gebruik komt, is vervelend. Maar doet niets af aan het feit dat je er gebruik van hebt gemaakt en dus wel netjes dient te betalen.
Bedankt voor je antwoord! Volgensmij gaat het niet om een huurovereenkomst. Ik heb namelijk nooit iets getekend. Het gaat om de huur van een fotostudio voor een aantal uur. Ik heb dit online gereserveerd maar verder nooit iets getekend.
Ook voor een vordering uit een ander soort overeenkomst geldt een verjaringstermijn van 5 jaar. (tenzij dus wordt gestuit etc. zie mijn vorige reactie. Maar dat is niet van toepassing) Joy_Mennings schreef:Frummels schreef:Een vordering uit nakoming van een overeenkomst (ik ga er van uit dat het om een huurovereenkomst gaat?) verjaart pas na 5 jaar, of langer als de eisende partij de verjaring tijdig heeft gestuit.
Bedankt voor je antwoord! Volgensmij gaat het niet om een huurovereenkomst. Ik heb namelijk nooit iets getekend. Het gaat om de huur van een fotostudio voor een aantal uur. Ik heb dit online gereserveerd maar verder nooit iets getekend.
meggiemeg schreef:Dan heb je toch een bepaalde overeenkomst ook al heb je niet persoonlijk getekend maar wel online gereserveerd. Ik denk dat de meeste reacties zo zijn omdat je in de openingspost aangeeft : Nu vroeg ik me af of ik hier iets mee kan doen, of niet. daar geef je toch mee aan of je er wellicht onderuit kunt komen op de een of andere manier, tenminste zo lijkt dat wel in mijn ogen.
Nibbit schreef:meggiemeg schreef:Dan heb je toch een bepaalde overeenkomst ook al heb je niet persoonlijk getekend maar wel online gereserveerd. Ik denk dat de meeste reacties zo zijn omdat je in de openingspost aangeeft : Nu vroeg ik me af of ik hier iets mee kan doen, of niet. daar geef je toch mee aan of je er wellicht onderuit kunt komen op de een of andere manier, tenminste zo lijkt dat wel in mijn ogen.
Ja het lijkt er op dat je hoopte dat ze het vergeten waren
Zou ik ook doen.Joy_Mennings schreef:Hallo allemaal,
Ik zou graag wat advies willen. Ik kreeg vandaag een factuur binnen van een studio die ik op 1 oktober gehuurd had.
Ik vind het heel raar dat ik de factuur nu pas krijg en eigenlijk ook wel onprofessioneel. Er zat ook geen bericht bij waarom deze nu pas verstuurd was.
Nu vroeg ik me af of ik hier iets mee kan doen, of niet.
Uiteraard betaal ik de factuur gewoon als ik er niks mee kan doen.
Alvast bedankt!
Joy_Mennings schreef:Volgensmij gaat het niet om een huurovereenkomst. Ik heb namelijk nooit iets getekend. Het gaat om de huur van een fotostudio voor een aantal uur. Ik heb dit online gereserveerd maar verder nooit iets getekend.
Joy_Mennings schreef:Frummels schreef:Een vordering uit nakoming van een overeenkomst (ik ga er van uit dat het om een huurovereenkomst gaat?) verjaart pas na 5 jaar, of langer als de eisende partij de verjaring tijdig heeft gestuit.
Frummels schreef:Geen probleem!
De tijdelijke huur van een foto studio valt ook onder een overeenkomst. Zij bieden de studio aan voor een bedrag, en jij stemt daarmee in door te reserveren. Dan is er een overeenkomst ontstaan.Ook voor een vordering uit een ander soort overeenkomst geldt een verjaringstermijn van 5 jaar. (tenzij dus wordt gestuit etc. zie mijn vorige reactie. Maar dat is niet van toepassing)
Nu begrijp ik hoe het zit. meggiemeg schreef:Dan heb je toch een bepaalde overeenkomst ook al heb je niet persoonlijk getekend maar wel online gereserveerd. Ik denk dat de meeste reacties zo zijn omdat je in de openingspost aangeeft : Nu vroeg ik me af of ik hier iets mee kan doen, of niet. daar geef je toch mee aan of je er wellicht onderuit kunt komen op de een of andere manier, tenminste zo lijkt dat wel in mijn ogen.
Nabster schreef:Ik had zelf al lang contact opgenomen. Ik betaal graag mijn schulden.
GDG schreef:Dus? Je hebt er toch gebruik van gemaakt? Ik vind het maar een rare vraag, het komt echt over alsof je er onderuit wil komen.
BMHP schreef:Het is altijde vervelend als je niet happy bent over een factuur.
De vraag is als eerste of de factuur juist is. Bij de juiste persoon ingediend, juiste bedragen, data en alles geleverd volgens afspraak.
Als dat klopt moet jij gewoon betalen.
Als bv de naamstelling niet klopt omdat jij een bedrijf hebt, dien je hun te verzoeken de naamstelling aan te passen zoals is overeengekomen.
Als de factuur niet klopt dien je de zaken die wel kloppen ook gewoon te betalen.
Het bedrag waarover een geschil is dien je te bespreken met het bedrijf.
Als dat niets oplevert moet je een klacht indienen.
Hoop dat dit je een beetje verder helpt.