[ENQ] Aankoop en adverteren van paarden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

[ENQ] Aankoop en adverteren van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 18:17

Hoi!

Voor mijn studie doe ik een onderzoek naar het aankopen en adverteren van paarden. Jullie zouden me heel erg helpen als je deze enquete in wilt vullen! Daarnaast maak je bij het volledig invullen van de enquete (als je niet helemaal tot de doelgroep behoort gooit hij je er helaas eerder uit) kans om een sporttas van Dominick te winnen :)

https://docs.google.com/forms/u/0/d/1os ... e&ths=true

Mocht je vragen hebben kun je die hier natuurlijk altijd stellen. Sommige aspecten van de vragenlijst zullen misschien wat onlogisch overkomen, maar ik zit vast aan een vrij streng kader dat vanuit school is opgesteld.

Mijn dank is groot!!

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: [ENQ] Aankoop en adverteren van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:18

Ik wou de enquete als belg invullen, maar aangezien ik geen lid ben van de KNHS geraak ik niet verder?

furious

Berichten: 7111
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:21

Laurievc schreef:
Ik wou de enquete als belg invullen, maar aangezien ik geen lid ben van de KNHS geraak ik niet verder?


hier houd het ook op na de vraag van knhs

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 18:23

furious schreef:
Laurievc schreef:
Ik wou de enquete als belg invullen, maar aangezien ik geen lid ben van de KNHS geraak ik niet verder?


hier houd het ook op na de vraag van knhs



Dat is inderdaad een stukje doelgroepsegmentatie, helaas! Toch bedankt voor de moeite.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: [ENQ] Aankoop en adverteren van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:25

Vraag me eigenlijk wel af waarom het zo belangrijk is in de doelgroep :o

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 18:52

alice0cullen schreef:
Vraag me eigenlijk wel af waarom het zo belangrijk is in de doelgroep :o



Omdat de doelgroep Nederlandse paardensporters is en ik heel veel bronnen/cijfers/grafieken van de KNHS in mijn onderzoeksopzet heb gebruikt, als ik dit dan in de enquete volledig loslaat, klopt het verhaal niet meer helemaal. Daarnaast hebben de beoordelende docenten van dit onderzoek niks met paarden, dus dat is soms wel een beetje toveren. De KNHS is dan een betrouwbare bron en mooi kader om binnen te werken.
Achter elke vraag in deze enquete zit een opzet die een paar lagen dieper gaat dan de vraag zelf, en dan moet je soms wat dingen buiten beschouwing laten om het onderzoek uitvoerbaar te houden.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6639
Geregistreerd: 28-08-12

Re: [ENQ] Aankoop en adverteren van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 18:59

De leeftijden zijn wat gek. Je kunt niet kiezen voor 19-36. Alleen jonger of leeftijden daarboven.

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 19:03

NadjaNadja schreef:
De leeftijden zijn wat gek. Je kunt niet kiezen voor 19-36. Alleen jonger of leeftijden daarboven.


Oepsie, meteen aangepast!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:06

Ik val denk ik net niet in de categorie, hebben ons paard 6 jaar terug gekocht. En staan nu wel op het punt om een pony te kopen, maar die is nog niet officieel van ons.

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [ENQ] Aankoop en adverteren van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:18

Ingevuld.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [ENQ] Aankoop en adverteren van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:31

Ingevuld!

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Re: [ENQ] Aankoop en adverteren van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 19:39

Ingevuld!

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [ENQ] Aankoop en adverteren van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 20:31

Bedankt allemaal!

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:38

Hier redelijk ervaring met aankoop en verkoop maar geen knhs lid. Kan je niet verder helpen.

furious

Berichten: 7111
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:50

x_Milou schreef:
furious schreef:


hier houd het ook op na de vraag van knhs



Dat is inderdaad een stukje doelgroepsegmentatie, helaas! Toch bedankt voor de moeite.


Hoezo zet je dat dan niet in je openingspost?

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [ENQ] Aankoop en adverteren van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:55

Vragenlijst ingevuld ! :)

Wyb_ster

Berichten: 785
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:55

Oeeh, dit is echt een vragenlijst naar mijn hart!! Ik heb de afgelopen 4 jaar x paarden gekocht, waarvan vorig jaar x en wat een drama sommige advertenties zijn :n

Dan zie je een halve gare foto op de wei, of allemaal schattige foto's maar geen standfoto en geen filmpjes.... Hoe vaak ik me al afgevraagd heb of die mensen hun paard überhaupt wel willen verkopen :+ (Al begrijp ik absoluut dat het geen makkelijke beslissing is 9/10 keer, maar met goede foto's en filmpjes geloof ik oprecht dat je beter je doelgroep kan bereiken dan door een wazige, scheve foto op de wei)

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:15

Vraagje. De vraag over hoe vaak rijden per weeek, telt mennen ook mee? Ik nam aan van niet, maar aangezien mennen twee vragen later wel een optie is wil ik het even vragen voor ik verder ga.

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:24

Wyb_ster schreef:
Oeeh, dit is echt een vragenlijst naar mijn hart!! Ik heb de afgelopen 4 jaar x paarden gekocht, waarvan vorig jaar x en wat een drama sommige advertenties zijn :n

Dan zie je een halve gare foto op de wei, of allemaal schattige foto's maar geen standfoto en geen filmpjes.... Hoe vaak ik me al afgevraagd heb of die mensen hun paard überhaupt wel willen verkopen :+ (Al begrijp ik absoluut dat het geen makkelijke beslissing is 9/10 keer, maar met goede foto's en filmpjes geloof ik oprecht dat je beter je doelgroep kan bereiken dan door een wazige, scheve foto op de wei)


Precies dit. 3 foto's dat meisje er naast staat, 3 foto dat meisje er zonder zadel op zit, foto van heel ver weg in de wei, foto schuin van voren dat het paard in een rare positie staat te eten, rij foto recht van voor en nog wat knuffel foto's.

En geen leeftijd, schofthoogte, geslacht, richtprijs en korte omschrijving vermelden.

Dat zou echt veel tijd schelen met navragen voor paarden waarvan je anders meteen wist dat het niks is.

Heb hem dus ingevuld :+

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 21:45

mooney schreef:
Vraagje. De vraag over hoe vaak rijden per weeek, telt mennen ook mee? Ik nam aan van niet, maar aangezien mennen twee vragen later wel een optie is wil ik het even vragen voor ik verder ga.


Ja tel maar mee! Bedankt voor het vragen

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 21:48

san4nie schreef:
Wyb_ster schreef:
Oeeh, dit is echt een vragenlijst naar mijn hart!! Ik heb de afgelopen 4 jaar x paarden gekocht, waarvan vorig jaar x en wat een drama sommige advertenties zijn :n

Dan zie je een halve gare foto op de wei, of allemaal schattige foto's maar geen standfoto en geen filmpjes.... Hoe vaak ik me al afgevraagd heb of die mensen hun paard überhaupt wel willen verkopen :+ (Al begrijp ik absoluut dat het geen makkelijke beslissing is 9/10 keer, maar met goede foto's en filmpjes geloof ik oprecht dat je beter je doelgroep kan bereiken dan door een wazige, scheve foto op de wei)


Precies dit. 3 foto's dat meisje er naast staat, 3 foto dat meisje er zonder zadel op zit, foto van heel ver weg in de wei, foto schuin van voren dat het paard in een rare positie staat te eten, rij foto recht van voor en nog wat knuffel foto's.

En geen leeftijd, schofthoogte, geslacht, richtprijs en korte omschrijving vermelden.

Dat zou echt veel tijd schelen met navragen voor paarden waarvan je anders meteen wist dat het niks is.

Heb hem dus ingevuld :+



Bedankt voor jullie enthousiasme haha! Als je heel benieuwd bent naar de uitslagen dan stuur maar een PB, dan kan ik wel wat onderzoeksresultaten doorsturen (ong half juni moet het rapport af zijn)

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 21:50

Iets wat mij opviel: Je noemt in de enquête twee dezelfde takken, namelijk mennen èn aangespannen.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:01

Shenavallie schreef:
Iets wat mij opviel: Je noemt in de enquête twee dezelfde takken, namelijk mennen èn aangespannen.

Mennen en aangespannen zijn twee verschillende takken ;) Mennen is dressuur, vaardigheid en marathon en aangespannen is het tuigen met bijv. hackneys en tuigers ;)

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-18 22:12

mooney schreef:
Shenavallie schreef:
Iets wat mij opviel: Je noemt in de enquête twee dezelfde takken, namelijk mennen èn aangespannen.

Mennen en aangespannen zijn twee verschillende takken ;) Mennen is dressuur, vaardigheid en marathon en aangespannen is het tuigen met bijv. hackneys en tuigers ;)



Bij de KNHS staan ze apart vermeld in de lijst van disciplines, dat heb ik aangehouden :)

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:13

Ingevuld :)