Homoseksuele ouderen gezocht voor onderzoek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xnaomivdh

Homoseksuele ouderen gezocht voor onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 20:29

Hallo bokkers!

Ik heb allereerst geen idee of ik deze oproep op bokt mag plaatsen en of het hier goed staat. Ik kon hier niks over vinden in ieder geval. Echter hebben we via via en via facebook nog niet voldoende mensen kunnen vinden, dus we wilden het ook via bokt proberen.

Ik doe namelijk samen met twee medestudenten van de Universiteit Utrecht een (kleinschalig) onderzoek naar homoseksuele/biseksuele/lesbische ouderen (60+). Wij willen graag interviews met deze ouderen houden, om te onderzoeken hoe zij het emancipatieproces van homoseksualiteit hebben ervaren (denk aan coming out, legalisering, discriminatie). De bedoeling is een interview van zo’n 30-60 minuten bij mensen thuis/een afgesproken locatie te houden.

De interviews zijn verder volledig anoniem, er worden geen namen en andere gegevens in het verslag verwerkt en het verslag zal verder alleen gedeeld worden met de docent en medestudenten. Er wordt dus niets gepubliceerd.

Liefst worden de interviews afgenomen op plaatsen die vanuit Utrecht goed te bereiken zijn met het OV. Eventueel zijn er ook mogelijkheden voor locaties die goed te bereiken zijn vanuit Enschede en Emmen.

We zijn druk bezig met respondenten zoeken, aangezien de interviews binnen nu en 2 à 3 weken moeten worden afgenomen. Het is erg lastig om deze doelgroep te bereiken, van de minimaal 10 mensen hebben we er nu 3. Dus zijn er bokkers die ons wellicht kunnen helpen met het vinden van homoseksuele ouderen die mee willen doen aan ons onderzoek? Mag ook in PB! Ik ben verder ook bereikbaar via PB voor andere vragen :)

corine1981

Re: Homoseksuele ouderen gezocht voor onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:47

Misschien vragen aan het COC voor een oproep?? Of ga eens langs in de gaykroegen/ dansles voor holebi's zal ook wel wat gegadigden geven allicht.

F_T

Re: Homoseksuele ouderen gezocht voor onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:54

60 écht de ondergrens qua leeftijd?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:56

COC lijkt me een heel goed idee - en wellicht dat je via de social media accounts van Savannah Bay (boekhandel) en Cafe Kalff en misschien Bodytalk ook nog wel mensen kunt bereiken.

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 13:36

Femke_Tweety schreef:
60 écht de ondergrens qua leeftijd?

Eigenlijk wel. 58/59 zou nog wel kunnen. Maar anders is het te jong.

Bedankt voor de tips! We gaan er mee aan de slag :)