Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Eefke85 schreef:Op die manier kunnen ze onder andere alvast leren over de geschiedenis van paarden, hoe het lichaam werkt, stalling, weidegang, voeding en ziektes.
Voor kinderen die al (bijna) mogen rijden komt er een cursus over onder andere borstelen, longeren, opzadelen en houding tijdens het rijden.
dieseltje schreef:Op de manege waar mijn dochter rijdt bestaat al iets soortgelijks. Daar wordt in kleine groepjes een combinatie van theorie en praktijk gegeven aan de nog wat jonge kinderen. Op hun niveau.
Ik weet niet precies wat dat kost (mijn dochter zit gewoon in de groepslessen rijden), maar ik heb daar wel meer vertrouwen in dan in iets online. Juist vanwege het praktijkdeel en ook omdat ze op school al vrij veel gebruik maken van leren/werken op de tablet dagelijks, is juist het tussen de paarden zijn en theorie en praktijk daar ter plekke combineren in mijn ogen beter.
Voor elke leeftijd zou het precies zijn?
. En dan 147 euro goedkoop nodig
. Daar kun je wel 10 beginners-rijlessen van betalen. Veel leuker dan een theoriecursus op internet
Eefke85 schreef:Het liefste werk ik ook vanuit de praktijk, inderdaad omdat kinderen dan meer leren door het te doen.
De uitdaging is dat veel mensen gewoon te weinig tijd hebben om hun kinderen ergens naar toe te brengen en ik woon natuurlijk ook wel in een uithoek van het land.
Zelf kan ik natuurlijk ook naar mensen toe komen, maar dan moet er ook net in de buurt een pony beschikbaar zijn en komen er benzinekosten bij.
Vandaar de keuze voor het online gedeelte.
Als jullie 147 euro teveel vinden, hoeveel zouden jullie dan in gedachten hebben voor 10 lessen?
. Persoonlijk investeer ik liever in theorielessen die je op de manege krijgt, omdat je het geleerde dan meteen in de praktijk kunt brengen. Ik zet mijn kind liever niet vaker achter een scherm dan nodig.