Pawshake topic

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:53

Zo dat is echt niet fijn, hopelijk vind je een oplossing en wordt je hond niet besmet!

Hier opnieuw een klap gekregen. Eigenaar van oppashond die vrijdag zou komen voor het 3e jaar op rij belde net in tranen dat de hond gisteren ingeslapen is ;( Beestje was 12 jaar en plots doodziek, dierenarts kon haar niet meer oplappen. Opnieuw een golden retriever sterretje aan de hemel...

Vanavond mijn allerlaatste oppasbezoek van deze zomer bij de 3 paarden dus...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110851
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 18:02

Ehh, ik heb geen hond en ben ook geen oppas :P Ik plaats dit voor een vriendin.

Oei, dat is minder. Sterkte!

marleen_usar

Berichten: 24692
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 18:58

Wanneer ze vroeg boeken vraag ik altijd een week van te voren of de oppas nog nodig is of het door gaat.Soms zeggen ze dan oh goed dat je het vraagd maar het is niet nodig want mijn zus komt in huis.Dan vergeten ze het af te zeggen.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 19:04

Jeetje wat naar Trijnie, sterkte :(:)

Hier altijd maar op goed vertrouwen dat de honden gezond zijn. Als ze er ziek uit zien komen ze er eruit niet in maar als ze stiekem vlooien blijken te hebben, ja vervelend maar wat doe je eraan.

Hier krijg ik eigenlijk alleen maar last minuten boekingen. Zojuist een kennismaking gehad voor dit weekend en ging prima :D Toch wel een hele populaire plek dit want heb vandaag mn 7e aanvraag al gehad :=

marleen_usar

Berichten: 24692
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 19:37

Kaus waar woon jij, de diaree hond heeft weer vaste poep hij laat alleen echt smerige scheten.Krijg er gewoon hoofdpijn van.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 19:44

In een heel klein dorpje kwartiertje rijden vanaf Groningen stad.

Schetende honden zijn zo vies := En 9/10 keer is het aan het voer te wijten. Was hier ook een hele zoektocht voordat de honden geen scheten meer lieten.

marleen_usar

Berichten: 24692
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 19:55

Hij heeft in een vuilzak gezeten hij was me te slim af.

capopjekop

Berichten: 30692
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:09

Stinken dat ze kunnen := zina laat ook weleens een scheet als ze teveel gesnoept heeft. Dan wappert ze met haar staart en dan ruikt ze aan haar kont en dan kijkt ze ons zo sullig aan :')

Oppashondje ligt nog wel veel in haar hoekje. Maar heeeeeel voorzichtig komt ze wat losser. Als zina weg is wil ze wel op de bank blijven zitten en ze vindt kriebels ook erg fijn. Echt een schatje. Ze komt wel heel enthousiast op je af als ze 's ochtends nodig moet plassen.

Met de oppaskat en chinchillas gaat het ook goed. Onwijs grappige beestjes en de kat speelt opzichter. Die huppelt me overal achterna

StonedRomy

Berichten: 7548
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:15

Een van mijn honden valt altijd van bed af als ze een scheet laat en de andere hond springt op en kijkt verschikt om zich heen.

Jeetje Trijnie, sterkte. Nooit leuk om zo iets te horen.

Morgen is het weer normaal weer. Kan ik eindelijk op normale tijden wandelen met de oppas hond en kunnen we weer wat meer trainen.

capopjekop

Berichten: 30692
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 06:41

Haha dat moet je een keer filmen. Het klinkt zo grappig.

Oppashondje begint ons steeds wat meer te vertrouwen. Ze vindt drukte eng en ging gisteren helemaal tegen me aan staan toen ze onze buren bij de portaal zag staan. En ze kwam net 2x uit haarzelf van haar matje af. Dat heb ik beloond met een koekje. En s ochtends is ze helemaal door het dolle heen als ze een van ons ziet. Fijn om te zien dat ze rustiger wordt. Ik snap nu wel waarom haar baasjes voor ons gekozen hebben. Ze kon ook naar een huisje met grote tuin waar ze de hele dag met andere honden naar buiten kan. De meeste hondjes zullen dat heerlijk vinden. Maar dan sluit ze zichzelf helemaal af en moet ze de hele dag van zich af bijten zoals ik haar nu inschat.

marleen_usar

Berichten: 24692
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:11

Ik heb nu ook zo,n hondje een keeshondje en die zie je juist opknappen tussen de andere honden. Hij was ook erg onzeker en kroop weg maar gisteren beet hij opeens 2 keer van zich af dat was zo mooi om te zien.

capopjekop

Berichten: 30692
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:27

Ja soms wil het wel een goede uitwerking hebben. Ze gaat anderen het liefst uit de weg. Baasjes zijn weleens met haar naar een hondenparkje gegaan. Zij kruipt dan in een rustig hoekje weg en blijft daar de hele tijd liggen.

Als zina te dicht bij komt dan begint ze ook te grommen en met wandelen pakt ze het liefst een grote bocht om anderen heen. In het buitenland heeft ze een paar jaar in een asiel gezeten. Daar deelde ze haar hok met anderen. Je weet niet hoe dat was. Mss heeft ze wel steeds moeten vechten voor haar plekje en eten. Met wandelen gaat het wel steeds beter. Dan lopen ze rustig naast elkaar en zina verdedigt haar ook. Dus wellicht dat ze een deze dagen toch wat toenadering gaat zoeken.

marleen_usar

Berichten: 24692
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:03

Ik had hier 2 angsthazen en na 2 uur bromde er 1 naar een grote hond was echt leuk om te zien.Die grote hond was erg onder de indruk.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:02

Ik merk hier ook enorm het verschil tussen honden die het roedelgevoel fijn vinden en de honden die liever alleen zijn.

Ik krijg morgen weer een hond en dan de twee dagen erna ook. Vijf tegelijk dus :=

Eentje heel reactief volgens de baasjes maar behalve een beetje blaffen was er helemaal niks aan de hand. Enorm vriendelijk naar mensen en stond het gespring van onze pup gewoon toe. Alleen heel zenuwachtig en constant aan het piepen en af en toe huilen terwijl wij gewoon stonden te praten. Maar vermoed dat dat ook beter gaat als de baasjes weg zijn.

De andere twee honden zijn allebei oudjes en klein. Ze doen alle drie niet meer aan wandelingen dus zullen genoeg hebben aan de tuin waarschijnlijk.

marleen_usar

Berichten: 24692
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:34

Gezellig hoor 5 hondjes, ik heb er 6 waar van 1 overdag bij de buurvrouw is.Die heeft zelf 1 klein hondje en dat gaat super.Mijn eigen hondje heeft nu een blafband, die maakt eerst geluid en dan trilt hij. Werkt goed, als hij buiten een hond zag begon hij heel irritant te keffen, of bij een auto of een brommer daar wilde hij achter aan. Volgende week doe ik hem af en dan zou hij buiten stil moeten zijn.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:41

Hier is het voor onze eigen honden ook even wennen aan nieuwe geluiden. Kinderen die voor het huis spelen, buren in de tuin, postbode. Maar gelukkig zijn de buren super aardig dus die begrijpen dat het blaffen straks 90% minder is. En ze zijn helemaal fan van de pup zoals praktisch iedereen die hem ziet _O-

Zijn druk bezig met de hondenkamer helemaal af te maken zodat stel dat de reactive hond zich niet fijn voelt met de drukt kan ze zich daarin terugtrekken.

marleen_usar

Berichten: 24692
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:12

De prednison beagle eet alles op zonder te kauwen.Verpakkingen, sokken echt alles.Als je eet en je ben klaar en je staat op pakt hij het brood van tafel. Is echt heel vermoeiend.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:15

Oh dat is heel vervelend... Geen bench gewend zeker ook? Muilkorf om dan maar!

marleen_usar

Berichten: 24692
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:14

Snachts gaat ze in de bench gelukkig

marleen_usar

Berichten: 24692
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:58

Nog steeds leggen mensen een dag vast ook via Facebook.Het is zo moeilijk om te laten weten dat het niet door gaat.Het is niet mijn hobby maar mijn werk.Ook via mijn website krijg ik reacties dan zeggen ze ik bel je morgen en dan hoor je niks.

Ging om die hond die een jaar zou komen en een hond met zware diabetes of ik daar ervaring mee had, met spuiten en testen.Ik zei dat ik daar ervaring mee had toen schreef ze ik spreek je morgen.Nou ik moet ze nog horen, vind ik echt irritant want ik ga toch kijken in mijn planning e.d.

Een hond die ik 3 keer per dag moet spuiten betekent dat ik weinig weg kan. Dus kan ik niks buiten de deur plannen.

capopjekop

Berichten: 30692
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:04

Door de jaren regelmatig op katten gepast maar deze is wel apart. Hij kan soms echt duivels kijken en heeft me al 4x gebeten en hing net aan mijn onderarm. Terwijl ik hem even ervoor lekker aan het kriebelen was. Nooit eerder meegemaakt dat een kat vanuit het ontspannen spinnen ineens grijpt. Jullie hier toevallig ervaring mee?

Macs

Berichten: 7652
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:06

capopjekop schreef:
Door de jaren regelmatig op katten gepast maar deze is wel apart. Hij kan soms echt duivels kijken en heeft me al 4x gebeten en hing net aan mijn onderarm. Terwijl ik hem even ervoor lekker aan het kriebelen was. Nooit eerder meegemaakt dat een kat vanuit het ontspannen spinnen ineens grijpt. Jullie hier toevallig ervaring mee?

Haha ja dat is wel een beetje kat eigen.. maar heeft ook met opvoeding te maken. Bij katten duurt het heel lang voor ze je vertrouwen en zijn vaak niet terughoudend met aanvallen.
Mijn kat kon het ene moment heerlijk ontspannen liggen knorren en een seconde later lag je arm open omdat hij het zat was.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 00:16

Ik blijf er trouwens toch ook wel tegenaan lopen dat oppashonden zonder pardon in huis plassen. Ook volwassen honden die 100% zindelijk zijn. En dan geen markeringsplasjes maar gewoon een plasje een uur nadat ze uit zijn geweest oid.

Ik vind het niet erg om op te ruimen maar ik snap het gewoon niet. Geen van mijn hond plast pontificaal in huis bij wie dan ook zonder reden.

Merken jullie dat ook?

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 00:18

Zijn het reutjes of teefjes?

Heb dat bij één oppashond ook wel een keer gehad. Deed hij normaal nooit volgens de eigenaar (wat ik ook wel geloof), tenzij er een andere hond al eens eerder in huis geplast had. Onze hond had (door ouderdom) ook wel eens in huis geplast dus ja... Dan kan het wel gebeuren dat een hond daaroverheen plast. Is gelukkig maar één keer gebeurd en daarna heeft hij het nooit meer gedaan. Was verder ook een geweldig beest, ik mis die hond echt.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 00:43

Allebei. Die ik nu heb is een geweldig lief teefje <3 Kan het enorm goed met onze honden vinden en totaal niet dominant. Is ook niet op plekken waar eerder is geplast want hebben hiervoor geen honden gewoond en we wonen hier net.