Pawshake topic

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:36

Wat raar van die chinchilla Romy... Ik heb hier al zeker een stuk of 10 verschillende chinchilla's gehad en geen enkele is zomaar dood gevallen van de stress. Je moet er inderdaad wel voorzichtig mee zijn, niet achter aan zitten jagen of van die dingen maar dat is wel logisch. :p
Zijn op zich simpele dieren om te houden, hebben qua voeding enkel hun brokjes en hooi (en een knaagsteen) nodig maar ze mogen dan ook NIKS anders, ze kunnen heel snel last krijgen van hun darmen. Enkel een rozijntje mogen ze af en toe.

Denk als de chinchilla's weinig gewoon zijn dat ze sneller last hebben van stress. Hier regelmatig oppashonden gehad en onze chinchilla's reageren er niet op.
Onze vogels daarintegen... Die vallen bijna van hun stok als ze een vreemde hond zien. _O- Ondanks dat we altijd een hond gehad hebben. :p

StonedRomy

Berichten: 7547
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:39

Ze mogen echt niet nat worden. Hun vacht is namelijk zo dik, dat ze dan niet meer droog worden en longontsteking kunnen krijgen etc.

Daarom baden ze dus in het zand. Geeft een hele hoop rotzooi, dus zeker vragen waar de stofzuiger staat.

95Ellen

Berichten: 591
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:39

StonedRomy schreef:
Krijgen snel een hartstilstand. Zo ver mijn ervaring met chinchilla's. Honden hebben ze niet eens doorgebeten, nee... honden keken verbaasd naar dier en dier viel achterover en was dood.

Niet nat laten worden en verder de richtlijnen van de eigenaren opvolgen. Vraag anders om een lijst die je moet aflopen voor ieder dier. Erg handig!


Stomme vraag: is dit een gremlingrapje? :p of mogen chinchilla’s echt niet nat worden?

Edit: Haha ik had de quote verprutst dus ik dacht ik doe hem even opnieuw maar nu staat het verkeerdom :p Ah interessant om te weten! Ik wist echt helemaal niks van chinchilla’s
Laatst bijgewerkt door 95Ellen op 31-07-18 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:40

Succes capopjekop! Ik heb ook geen ervaring met chinchillas.

Weet iemand hoe dat zit met de uitbetaling van Pawshake? Hoort daar te staan nadat het oppassen is gebeurd 'reservatie beëindigd'? Ik had namelijk verwacht het geld al te hebben maar dit is de eerste keer via deze website dus ik weet het niet precies.

StonedRomy

Berichten: 7547
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:41

Oké Bokt is in de war. De reactie op je vraag staat boven je vraag :’)

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:41

Voor hun af te laten koelen kan je eventueel wel een glazen fles/bord in de vriezer steken en er dan een sok of een stuk stof rond doen. Als ze echt op een warme plek staan.
Al doe ik het zelf liever niet eigenlijk. Vind het nogal 'gevaarlijk' dat ze zich zo extreem kunnen verkoelen, dan lijkt het daarna dubbel zo warm.

Maar ik zou gewoon luisteren naar wat de eigenaar zegt. :j

Kaus, als er staat dat het beëindigd is krijg je het geld binnenkort. Dan komt er te staan 'betaald aan oppas'.

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:50

als het door gaat was dat idd het plan. Gewoon alle aanwijzingen opvolgen.

Telpeva

Berichten: 14808
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 17:58

*Stille meelezer die zelf ook knagers heeft*
Je hebt best kans dat de eigenaar al iets voor ze heeft om de warmte door te komen, er zijn bijv. ook dunne stenen plaatjes voor in de kooi, dat blijft koud. Mijn dieren hebben dat in elk geval, bij dieren die gevoelig zijn voor longontsteking zou ik niet in de weer gaan met water of vriezers e.d.
Voorbeeld:
http://www.carealotpets.com/products/su ... _5430.aspx

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 18:25

Oppaspupje wordt zo weer opgehaald. Meneertje heeft zo druk gespeeld met onze hond dat hij nu lekker op mijn schoot ligt te slapen. Ik wil hem niet meegeven. Hij is zo schattig. We hebben nog even een kleine shoot gedaan dus de baasjes hebben meteen een paar mooie foto's.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 18:29

Ah wat cute <3 Ik wil ook puppys oppassen :)) Kan straks een stuk makkelijker met een flinke tuin erbij.

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 08:26

Gisteren een account voor vriendlief aangemaakt op petbnb. We werden snel goed gekeurd en hebben nu al 2 aanvragen binnen. Een golden retriever die aan het eind van het jaar een week komt logeren als het klikt met onze hond en oppassen op een jonge cane corso. Het is een voordeel dat wij ervaring hebben met hoog risico honden. Dat heeft niet iedereen natuurlijk en bij ons lopen best wat van die honden rond

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:29

Hee kan zijn dat ik hetzelfde verzoek heb gehad? Was vlgs mij wel 2 weken een golden retriever van een buitenlandse vrouw. Nog helemaal niet nagedacht wat ik met kerst doe natuurlijk..

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:39

Uit Barcelona komt ze. Zou goed kunnen!

Sem_
Berichten: 7768
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:41

Oh die hond heeft bij mij gelogeerd een tijdje terug. :) Ik kan helaas niet in die periode.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:41

Hoe bespreken jullie het met de baasjes wanneer een hond absoluut niet volgens beschrijving is?

De Kees waar we nu dus op passen werd beschreven als enorm lief met alle honden, altijd vriendjes, kan makkelijk een aantal uren alleen zijn en slaapt graag beneden. Gaat vaak uit logeren en is daar altijd enorm lief.

Nu snap ik wel dat honden net even wat anders zijn bij een nieuwe oppas hoor, maar we worden nu al twee nachten wakker gehouden omdat Kees aan een stuk door piept in de nacht. Bij het kleinste geluidje van onze honden denkt hij dat er iemand is en gaat hij blaffen. En hij blijft dus maar onze pup aanvallen. Krijgt hij uiteraard goed voor op zijn flikker maar het doet hem niks :n Hij luistert verder ook 0,0 naar welk commando dan ook. Ik heb er echt gewoon een dagtaak aan om hem stil te houden en bij mijn eigen hond weg te houden.

Als baasjes dit eerlijk hadden verteld vind ik het prima, maar dan vraag ik wel een hoger tarief omdat er ook praktisch een opvoedcursus bij komt. Ik laat me namelijk niet voort slepen door een hond aan de lijn en ik laat me ook niet in mijn gezicht happen bij een foei. :n

Baasjes reageren overigens sinds gisteren al niet meer op mijn foto's (leuke foto's) en appjes met vragen. En dat terwijl ze wel steeds online zijn. Vrijdag wordt hij als het goed is opgehaald. En anders is ie zaterdagochtend in het asiel op te halen :evaw:

edit; moet ik er wel even bij zeggen dat Kees het hier wel heel goed heeft hoor :D Hij mag de helft van de tijd bij ons op de bank knuffelen en uren uitrazen op het strand en in het bos. Dan gedraagt hij zich netjes en kan hij zelfs loslopen, wat bij de baasjes niet kon (eerst omheind geprobeerd uiteraard). Het is puur binnenshuis dat hij de pup niet met rust laat :n

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:49

Ja die idd. Heb afgewezen want zit miss zelf in Berlijn :')
Nou Kaus je weet hoe het vorige keer bij ons is gegaan bij ophalen haha :+ is de hond andere honden in huis gewend? Dat ie daarom zo is?

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 11:01

Sem_ schreef:
Oh die hond heeft bij mij gelogeerd een tijdje terug. :) Ik kan helaas niet in die periode.


Hoe is de hond in de omgang?

Dat is echt vervelend Kaus. Veelzeggend dat ze niet reageren

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 11:05

Oh ja, oliebol daar zou ik nog op reageren := Dan sta je ook even flink met je bek vol tanden als dat zo gaat... Hier gaat het tot nu toe altijd super vrolijk, even uitgebreid vertellen hoe het is gegaan en eigenlijk zijn de baasjes altijd super enthousiast :D

Hij woont niet met andere honden samen maar gaat heel vaak naar verschillende oppassen die ook honden hebben. Dat ging tot nu toe altijd goed. Het zal ook vast aan mijn pup liggen, maar die doet niks om zo'n reactie uit te lokken er verdient het niet :n Dus dan heeft die hond maar gewoon zn gemak te houden als hij het er niet mee eens. Sowieso, als ik eens wat strenger een van mijn honden corrigeer duikt hij er grommend en blaffend bovenop.

Hij was volgens baasjes ook super lief altijd met ontmoetingen, overenthousiast (oké, welke hond niet) maar heel vriendelijk. Nou, echt niet :n Had toen eigenlijk gewoon nee moeten zeggen, beest vloog mijn honden meteen aan. Heeft ze de hele wandeling lang nog aangevallen en baasje zei alleen maar 'niet doen, komt wel goed. Goed zo, braaf.'. Echt een hond met 0,0 opvoeding.

Zou het ook wel erg banketstaaf vinden als ze nu een negatieve review achter gaan laten. Weet iemand hoe dat zit? := Heb al op de site van Petbnb gekeken (daar komt deze via) maar kan daar niks vinden van wat als de hond gewoon k*t is en onhandelbaar is.

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 11:55

Ik krijg over 2 weken ook een logeetje, van mensen die nu al op vakantie zijn. Eerste boeking die ook daadwerkelijk doorgaat, na 80 berichten of de prijs naar beneden kan en mensen die niet meer reageren :').
Hun oppas kon de 2e helft van de periode ineens niet, dus hebben ze mij benaderd. Normaal doe ik eerst een kennismaking met mijn honden, maar dat kan nu dus niet. Nu heb ik dit topic wel gevolgd, dus heb ik een hek gehaald om de kamer mee in 2en te delen en mocht het echt niet gaan, dan kan ik nog met mijn honden naar m'n vriend toe gelukkig. Het is een boomertje die omschreven wordt als braaf, sociaal en is gewend overdag alleen in de bench. Maar ja, als ik de verhalen hierboven lees, je weet maar nooit := .
Laatst bijgewerkt door ZoZenn op 01-08-18 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:19

Ik heb vast een heeeeleeee leuke oppashond voor je. Mag je zo komen halen. := :x

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:24

Kaus schreef:
Ik heb vast een heeeeleeee leuke oppashond voor je. Mag je zo komen halen. := :x


_O- _O-

Ik had laatst dat monster van m'n tante in huis, viel ook constant m'n pup aan en sleurde me over straat. Kan niet alleen zijn en blaft zich schor in de bench, vreselijk.

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:40

Breng maar hier heen. Een hap en het is klaar :')

marleen_usar

Berichten: 24681
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:47

Gisteren voor het eerst een blaf klager aan de deur gehad.De buurvrouw had de nacht en had overdag last van geblaf.Ik was helaas niet thuis anders had ik haar toch wel even de waarheid vertelt.

Namelijk achter haar en bij ons op de hoek wordt echt heel veel geblaft.En 2 deuren verder bij haar komen 1 keer per week de kleinkinderen heel veel herrie maken in het zwembad.Maar ze is dikke vrienden met hun dus daar zegt ze niks van. Ze woont hier nog niet zo lang en de vorige bewoner klaagde nooit.

Vind het wel raar dat ze komt als haar nachtdienst er op zit.Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit klachten krijg en ze blaffen ook echt weinig omdat het hier altijd rustig is.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:51

Nou, ik moet eerlijk zeggen dat hij redelijk zijn gemak houdt momenteel. Denk dat hij een paar flinke correcties nodig had en elke keer als hij nu wil toeslaan kijkt hij snel naar mij en bedenkt hij zich :=

Ze lopen nu dus wel samen in de woonkamer maar mogen niet spelen, geen drukke interactie, niet samen tegelijk uit de deur (dat is teveel enthousiasme voor meneer Kees, dan pakt ie de pup) en niet tegelijk samen op de bank. Gelukkig gaat Kees alleen op de bank met toestemming. Zou wel fijn zijn als hij ophield met piepen als hij geen aandacht krijgt :=

Marleen, hoe blaffen ook veel honden buiten en daar krijgen wij dan de schuld van :n (Dat mensen ons op de gang aanspreken van hé, wil je je hond 's nachts buiten niet zo laten blaffen, maar ja dan lig ik heerlijk te slapen :Y) )

Vervelend is dat... -O-

Zijn hier trouwens mensen die in de buurt van Groningen oppassen? Ik ben eigenlijk op zoek naar een oppas om gewoon achter de hand te hebben zodat we ook af en toe eens een dagje weg kunnen zonder honden. Maar veel mensen in Groningen wonen in een appartement of hebben katten, dat gaat helaas niet samen. Verder heb ik weinig eisen.

Het profiel in de buurt van Groningen in de plaats die begint met een N is van mijzelf dus die hoef je natuurlijk niet te plaatsen :=
Laatst bijgewerkt door Kaus op 01-08-18 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Berichten: 24681
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:03

Zitten er ook bokkers bij Holidog, ik krijg daar vrijdag 2 honden van. Ik kan nergens vinden hoe dat met de betaling zit?