Pawshake topic

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
95Ellen

Berichten: 591
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 19:31

Exact :D al is mijn oudje niet helemaal representatief meer, zijn streken van vroeger heeft ‘ie inmiddels afgeleerd en de lekkere lange wandelingen zitten er niet meer in, maar geeft toch een beeld zo :)

StonedRomy

Berichten: 7547
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 19:36

Overigens heb ik wel het idee dat veel tekkels verlatingsangst hebben. De 13 in onze wijk hebben allemaal verlatingsangst en de opvang tekkel die ik een jaar lang 1x per week had zitten was ook een exemplaar met enorme verlatingsangst en die kon keihard krijsen als hij je niet zag.

Maar is wel een betere oplossing voor iedereen denk ik...

Zo, opvang hond heeft weer anti teken druppels op gekregen ( heb ik voor ze gekocht samen met de druppels voor mijn eigen honden. Scheelt weer verzendkosten voor ons allebei. ) nu alleen nog een muilkorf voor haar zoeken en kopen en dan is ze helemaal klaar voor haar training :+

95Ellen

Berichten: 591
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:40

:’( max wilde niet uit logeren en heeft de hele nacht zitten janken, ik haal hem om 11 uur weer op... wat nu...

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 08:47

och wat een drama ellen..
Ik heb er even overheen gelezen, hoe lang blijven die andere hondjes nou nog?

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:01

Jeetje wat rot.

Ik heb mn eerste aanvraag binnen via pawshake voor 4 chinchillas, vissen en een kat. Hopelijk gaat dat door want ik ben erg benieuwd naar chinchillas. Daar heb ik nog geen ervaring mee.

marleen_usar

Berichten: 24681
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:17

Wat leuk chinchillaas ik heb er ook geen ervaing mee maar lijkt me erg leuk. Ik krijg een hondje met zwaar suiker, die moet ik ook testen en 3 keer per dag spuiten. Ik heb daar ervaring mee dus dat scheelt, ze was al een tijd op zoek naar iemand die daar ervaring mee had.

StonedRomy

Berichten: 7547
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:40

95Ellen schreef:
:’( max wilde niet uit logeren en heeft de hele nacht zitten janken, ik haal hem om 11 uur weer op... wat nu...


Is het geen optie om je verlies te nemen, contact op te nemen met de eigenaren van de hondjes en samen naar een oplossing zoeken?

Mocht je dit ooit nog eens willen doen raad ik je aan verplicht een proefnacht af te spreken. Dan ook zeker goed kijken of het hondje zijn rust neemt en hoe hij is als hij alleen thuis blijft.

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:14

Wel banketstaaf om die mensen daarmee lastig te vallen op hun vakantie maar het is mss de enige optie. Ik zou het als eigenaar iig wel willen weten als het niet goed gaat met ons dier

StonedRomy

Berichten: 7547
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:28

capopjekop schreef:
Wel banketstaaf om die mensen daarmee lastig te vallen op hun vakantie maar het is mss de enige optie. Ik zou het als eigenaar iig wel willen weten als het niet goed gaat met ons dier


Het is zeker niet fijn om mensen ermee lastig te vallen op vakantie... maar de hondjes hebben nu stress en zou dan als eigenaar liever een andere optie zoeken ( bv een andere oppas, huiselijk pension oid ) dan dat mijn hond mijn gehele vakantie stress heeft gehad, verkeerd gedrag heeft aangeleerd etc.

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:31

Ja zeker waar.

Hoe doen jullie dat met een proef? Betalen ze dan gewoon?

We hebben vandaag een boerenfoxpup van vrienden over de vloer. Krijg nu allemaal filmpjes van mijn vriend. Zina wordt weer als speeltoestel gebruikt :') vanmiddag lekker puppy knuffelen. Het is zo'n dotje

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:57

Een proefwandeling doe ik gratis. Een proefdag (+ nacht) vraag ik hetzelfde bedrag voor. Kost immers ook gewoon tijd.

Keeshond is helemaal niet zo lief en makkelijk als baasjes omschreven _-:( Bij het minste en geringste hangt ie in de pup. Dus ze zitten steeds gescheiden. Maar Kees kan niet in een bench en als ie achter het hek moet gaat ie gillen. Dus nu de pup steeds in de bench maar vindt dat eigenlijk best sneu :(:) Verwacht dat het in de loop van de week wel beter gaat. Maar had na aanleiding van hun beschrijving toch een hele andere hond verwacht. Ze komen helemaal uit het zuiden dus ik heb gezegd dat als hun hond is zoals ze hem omschreven ik het zonder ontmoeting wel aandurfde. Maar dan moet je je hond natuurlijk wel eerlijk omschrijven...

Edit: overigens heeft hij wel heerlijk in het park gespeeld met onze honden. Dan gaat het helemaal super. Ook samen achterin de auto. Maar in huis wordt ie dan ansgtagressief waar de pup dan onder lijdt.

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 12:33

Oh drama's! Vervelend zeg als het niet goed beschreven is..
Geen idee of je hier iets aan hebt:
Ik heb nu twee honden, Boris en best groot (een griek) en ik heb een kleiner hondje Quinto (boomer).
Ze willen allebei graag spelen maar ik wil geen gedonder in de kamer. Dus zachtjes spelen gaat goed en als ik er genoeg van heb is 'klaar' ook meteen klaar. Omdat Quinto meestal het onderspit delft vanwege zijn grootte, heeft hij een paar plekjes waar heen kan (achter mijn bed en achter de tafel) waar Boris niet bij kan. Is Quinto er weer klaar voor, komt die weer tevoorschijn.
Andersom ook': Als Boris geen zin meer heeft, springt hij op het bed. Quinto kan dat niet. Eigenlijk regelen ze het zo een beetje zelf!
Dus: kan je misschien een plekje verzinnen waar alleen de pup door past, of als ze even groot zijn dat je de kees snel leert dat die daar niet mag komen?

Ook even kort klagen:
Boris wil tijdens het uitlaten nog wel eens heel wild op Quinto afstormen en ik zit af en toe in de knoop met de lijnen. Heb nu al twee korte lijnen genomen in plaats van flex, maar als Boris het in zijn hoofd heeft is hij mega sterk. Ik stond wel een beetje voor banketstaaf tijdens het lopen haha.. Ik ga ze nu maar apart uitlaten want ik vind het lastig om op straat goed te corrigeren merk ik en ieder alleen zijn het wel engeltjes.

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 12:36

Oh haha ik zie opeens dat Pawshake er helemaal anders uit ziet op de computer!
Even wennen! Hoe vaak zijn jullie al bekeken, ik 1023 keer zie ik net, ben benieuwd wat die mensen er dan van vinden haha.

StonedRomy

Berichten: 7547
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:39

Proefwandeling is gratis en de verplichte proef dag/proef nacht is betaald tegen normaal tarief.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:45

Mn pup staat behoorlijk zn mannetje dus gaat, imo volledig terecht, gewoon terug in de aanval. Verschil is dat die luistert bij een klaar en de Kees til ik de lucht in aan zn nekvel en dan pakt ie mij.

Kees is helaas kleiner dan de pup dus dat werkt ook niet. Hij is nu begonnen met het onderzeiken van de meubels.

Weet ook niet helemaal hoe ik dit de baasjes moet vertellen. Ze kunnen hem niet ophalen want zitten in het buitenland maar op deze manier geloof ik hun leuke verhaal van perfect luisterende, sociale, met iedereen vriendjes hond echt niet :n

Edit: hij valt trouwens de pup ook gewoon aan wanneer die in de bench zit.

95Ellen

Berichten: 591
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:24

Poeh Kaus jij hebt ook pech zeg, die kees klinkt ook als een verschrikking.

Capopjekop, chinchilla’s klinkt wel leuk zeg :) ik heb tot nu toe alleen katten en honden aanvragen gehad

Ik heb inderdaad de baasjes er maar over bericht, heel zuur is dat. Helaas weten zij het verder ook niet goed, maar de rooie wordt nu iig vrijdag opgehaald ipv zaterdag dus dat is iets :) de grijze poept en plast steeds in huis 8)7 terwijl ik veel met hem loop en hij kan meestal ook de tuin in, maar buiten plast hij niet :? Ik hoop dat het de stress van een nieuwe omgeving is en dat het snel klaar is.
Ik ga gewoon nog maar wat langer het crate and rotate systeem uitzitten, hopen dat het geblaf uiteindelijk ophoudt, en dat de buren er niet al te boos om worden :p

Zo’n verplichte proefnacht klinkt als een heel goed systeem, wist niet dat dat redelijk gebruikelijk was, dat ga ik vanaf nu ook doen. Al denk ik dat het nog wel even duurt voor ik het weer aandurf om überhaupt vreemde honden op te vangen voor langer dan een dag

StonedRomy

Berichten: 7547
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:28

Je kunt ook eens beginnen met een vaste hond in dagopvang nemen. Zo ben ik begonnen met nacht opvang. Hond moest onderdak en ik kende hem al goed.

95Ellen

Berichten: 591
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:30

Dat zou op zich heel goed kunnen werken inderdaad, de hond van en vriendin van mijn moeder logeerde hier ook laatst, max kende haar al, dat ging perfect :) maar per september ben ik doordeweeks overdag weer van huis dus is dagopvang geen optie. Het is meer een zomer- en soms in het weekend-baantje voor mij :)

StonedRomy

Berichten: 7547
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:35

Ik zou toch in overleg met eigenaren opzoek gaan naar een andere oppas of pension...

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 15:39

Hier heeft Kees de scheiding gelukkig geaccepteerd. Heeft eindelijk rust. Maar ze mogen niet meer samen :n

Ellen, is er geen plekje ergens in een pension vrij? Lijkt me een ondragelijke situatie dit. Hoe doe je dat s nachts als ze slapen?

95Ellen

Berichten: 591
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:03

Dat is het gekke, slapen doen ze wel normaal! Als ze alle drie in een bench zitten en het is donker begrijpen ze dat ze moeten slapen en zijn ze na een paar piepjes stil, mits ik in dezelfde ruimte slaap. Dat wordt dus op de bank slapen, want ik ga niet elke dag de benches van de woonkamer de trap op naar de slaapkamer tillen en andersom. Maar dan om 7 uur beginnen ze met zeuren en begint het gedonder. Ze zijn nu toch stil geworden in de bench, maar ik vind het ook wel bezwaarlijk voor beide honden om ze twee weken de helft van de tijd in een bench te stoppen. De rooie hoeft behalve ‘s nachts niet in een bench; om de een of andere reden, nu mijn hond zijn focus heeft verlegd naar de grijze, negeert hij de rooie weer compleet dus kunnen die ineens weer prima samen. Rare beesten. Ik ga met het baasje van de grijze overleggen of zij liever zou zien dat hij bij mij is maar de helft van de tijd in de bench, of in een pension. Maar ze zei nadrukkelijk bij de kennismaking dat ze een pension niks vond en dat haar hond daar de vorige keer erg gestresst van werd dus ik vraag me af of dat een betere oplossing zou zijn...

StonedRomy

Berichten: 7547
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:04

Welke streek zit je? Misschien kan ik eens kijken naar fijne huiselijke pensions voor je... stress heeft het diertje nu toch al.

95Ellen

Berichten: 591
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:09

Bollenstreek zit ik :) Dankje! Ik ken echt nul pensions, max is nooit naar een pension geweest.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:25

capopjekop schreef:
Jeetje wat rot.

Ik heb mn eerste aanvraag binnen via pawshake voor 4 chinchillas, vissen en een kat. Hopelijk gaat dat door want ik ben erg benieuwd naar chinchillas. Daar heb ik nog geen ervaring mee.


200% zeker zijn dat de kooi dicht is, ze knagen aan ALLES. En dat zandbad dat er in staat, hebben ze echt nodig. Vergis je ook niet in hun klimmen, zijn ze erg goed in :') Voor de rest even vriendelijk als een cavia, alleen stukken handiger om op plekken te komen waar je ze niet verwacht :')

StonedRomy

Berichten: 7547
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:27

Krijgen snel een hartstilstand. Zo ver mijn ervaring met chinchilla's. Honden hebben ze niet eens doorgebeten, nee... honden keken verbaasd naar dier en dier viel achterover en was dood.

Niet nat laten worden en verder de richtlijnen van de eigenaren opvolgen. Vraag anders om een lijst die je moet aflopen voor ieder dier. Erg handig!