Pawshake topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:15

Hoi iedereen, na aanleiding van dit topic ook een pawshake account aangemaakt. Naast pawshake ook op andere websites account aangemaakt en daar kreeg ik een aanvraag om op te passen op een Fauve Basset de bretagne voor 2 weken. Helaas heeft deze mevrouw geannuleerd en nu heb ik dus helaas niks. Aangezien ik op de websites had aagegeven niet beschikbaar te zijn voor deze twee weken, nu ook geen aanvragen meer binnen gekregen (ik wil per keer maar 1 hond hebben).

Ik heb nu alles weer open gegooid maar omdat het redelijk kortdag is, krijg ik niet veel reacties. Bestaan er toevallig ook sites waar je als oppas kan zoeken naar een advertentie van een baasje? Dan kan ik zelf ook actief op zoek gaan ipv dat ik alleen maar wacht tot er een aanvraag binnen komt.

Ik hoor het graag! :)

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:22

Ik zat in dezelfde situatie als jij. Echt rot is dat. Heb gelukkig nu al wel drie last-minute aanvragen gekregen dus komt wel goed hoor :D

Bij hondenoppas.nl kan je reageren op baasjes die oppas zoeken. Daar moet je wel betalen via eigen bankrekening. Dus niet via de website maar voordeel is dat je geen belachelijk hoog percentage kwijt bent aan de website.

95Ellen

Berichten: 589
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:26

Ja die twee oppashonden hebben hier ook al een aantal keer in huis geplast en zelfs gepoept vandaag, echt drama.
Wij hebben 14 jaar lang elke methode geprobeerd om max een paar uurtjes alleen thuis te kunnen laten zijn maar dat is gewoon niet gelukt.
De rassen: max is een ruwhaarteckel, de rooie is een langhaarteckel en de grijze is een shih-tzu.
Ik heb mogelijk een plekje gevonden waar max een weekje kan blijven :) ook behoorlijk uit de buurt maar dan maar even een stukje rijden. Wel iets dichterbij dan Friesland :D heel krom want ik ben hier in eerste zin om op max te passen en ik dacht nou als ik dan toch thuis ben kan ik er net zo goed nog een of twee bij hebben, en nou is de situatie zo dat max weg moet. Voelt echt niet fijn maar anders begeeft zijn (en mijn) hart het deze week.

capopjekop

Berichten: 30664
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:31

Dat geloof ik meteen ellen. Maar het zou erg toevallig zijn als alle drie de hondjes verlatingsangst hebben.

Fijn dat je een oplossing hebt gevonden. Lastige keus om je eigen hond weg te doen maar zo is het niks. Hopelijk keert de rust terug in huis

Macs

Berichten: 7645
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:54

Dat is echt balen Ellen! Zo zie je het niet voor je natuurlijk.
Ikzelf zou zo iets ook nooit aangaan om eerlijk te zijn, maar ik ben van huis uit alleen maar lastige honden gewend. Dus ik verbaas me eerder als zo iets wel goed gaat.

Hier is het kleine hondje naar huis. Snik ;( wat een lief beestje.
Hij bleef een extra nachtje en ze wilde er extra voor betalen maar heb het afgeslagen :o hondje zou van mij nog een week langer kunnen blijven haha. Het gezinnetje was ook mega lief en dankbaar, daar doe ik het graag voor :D

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:00

Zo dankbaar he hoe sommige eigenaren kunnen zijn, hier het weekend een paar uur de whippet en de grippet.Ze zegt steeds ik breng ze alleen bij jou hoor, jou vertrouw ik.

StonedRomy

Berichten: 7543
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:02

Hoe lang blijven de twee jonge honden nog bij je? Een erg vervelende situatie is het wel.

Hier heb ik geluk met de hondenkamer. Ruime kamer voor de opvang honden en mijn eigen honden hebben zo hun rust. Opvang honden gaan er met 1 of 2 honden in en kunnen ook naar onze kleine achtertuin. Veel schaduw door de mega druif die daar alles overdekt en minimale prikkels.

Myfairytale
Berichten: 5397
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:13

Ik ben een meelezer van het topic, maar wilde nu toch even reageren.
Ik schrik er eerlijk gezegd wel van hoeveel ellende en geklaag ik hier lees.

Ik zal nu wel een hoop mensen over me heen krijgen, maar soit.
Volgens mij kunnen er meerdere (logische) verklaringen zijn dat een hond in een vreemd huis plast, zéker als er nog een eigen hond in het spel is. Dat kan territoriumdrang zijn, maar bijvoorbeeld ook angst en onzekerheid. En om heel eerlijk te zijn, begrijp ik niet zo goed dat je vloerbedekking of tapijt hebt als je op (vreemde) honden past. :o

Ik heb er zelf ook honden en was van plan om in de toekomst wellicht eens gebruik te maken van Pawshake, maar wel zo dat de oppas hier aan huis komt. Maar door de reacties hier ben ik heel sterk aan het twijfelen geslagen. Gelukkig zie ik ook wel reacties van mensen die kennelijk goed nagedacht hebben over alle zaken die erbij komen kijken. +:)+
Hopelijk zit er ook een fijn iemand bij ons in de buurt.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:28

Ik heb geen mooie spullen en mijn bankhoes kan in de was.Vanmorgen leegde het oudje zijn darmen op het zijl,was mega veel.plastic handschoenen en keulenrol zorgen er voor dat het zo weg is.Dwijl staat altijd binnen handbereik.in de tuin ging er vanmorgen 1 spugen, hoppa emmertje water er over.Ik ben heel makkelijk en dat moet ook wel anders hou je jezelf niet staande in oppas land.

Ehbo kistje staat ook in de buurt,diaree renner, wondspray,tape,enz.Wegwerp washandjes heb ik ook op voorraad.
Laatst bijgewerkt door marleen_usar op 30-07-18 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

95Ellen

Berichten: 589
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:30

StonedRomy schreef:
Hoe lang blijven de twee jonge honden nog bij je? Een erg vervelende situatie is het wel.

Hier heb ik geluk met de hondenkamer. Ruime kamer voor de opvang honden en mijn eigen honden hebben zo hun rust. Opvang honden gaan er met 1 of 2 honden in en kunnen ook naar onze kleine achtertuin. Veel schaduw door de mega druif die daar alles overdekt en minimale prikkels.


Een van de twee wordt zaterdag opgehaald, de ander de zaterdag daarop.

Dat klinkt als een veel fijnere situatie ja :)

Misschien was ik gewoon alleen makkelijke honden gewend maar alle honden die hier tot nu toe op bezoek zijn geweest deden gewoon normaal en mijn hond deed normaal naar hen. Misschien zag ik het te positief voor me. Maar dat het zo lastig zou zijn had ik nooit verwacht. Voor mij geen hondenopvang meer aan huis.

StonedRomy

Berichten: 7543
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:35

In huis oppassen doe ik zelf niet meer. Voel me daar nooit op mijn gemak en mis mijn eigen honden teveel.

Hond die ik nu heb zitten ben ik ooit bij thuis geweest en tijdens die periode al ik overleg af en toe een nachtje bij mij in huis gehad. Nu dus de tweede keer hier in mijn huis de gehele vakantie en baasjes zijn geloof ik heel blij met me.

Ik train de honden die bij mij komen actief en meeste hebben ook gedragsproblemen. Meeste... ik heb maar een normale hond ertussen gehad.
Ben dan ook hondentrainer met diploma en het gaat uiteraard in overleg met de eigenaren. Dagelijks doen we balansoefeningen voor zelfvertrouwen. Eten krijgen ze hier echt niet uit een voerbak, maar uit een anti schokbak, snuffelmat, voerbal of over het gras gegooid. Heb veel denkspellen staan die ik dagelijks wel gebruik voor ze en verder 2 hele lange wandelingen ( Ik rij gerust heel vroeg in de ochtend naar de Belgische Ardennen met ze ).

Heb een stabiel roedel, alleen mijn akita teef is voor sommige honden te duidelijk of niet te lezen. Andere honden vinden haar weer geweldig en volgen haar alleen maar en leren zelfverzekerder te zijn.

Mijn Griek is een allemansvriend en kan goed de taal lezen. Die loopt gewoon los op wandeling en benadert honden niet uit zichzelf. Als ze met hem willen spelen dan is het natuurlijk feest!

En de shiba kan echt met alle honden. Bevalt het haar niet blijft ze staan.

En dan in huis de hondenkamer en in de nacht slapen mijn honden boven en gaat het hek boven aan de trap dicht. Opvang hond mag dan vrij rondlopen door de woonkamer en hondenkamer.

Myfairytale
Berichten: 5397
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:41

Wij hebben ook meerdere honden, daar is ons leven ook op aangepast.
Natuurlijk mogen ze bij ons ook niet binnen plassen of poepen en dit gebeurd ook vrijwel nooit gelukkig.
Maar de kans is wel aanwezig... Daarom ook geen mooi tapijt in de woonkamer wat ik graag zou willen, een énorm kleed over onze nieuwe bank, etc.
Misschien omdat we er zelf meerdere hebben en ik er mee opgegroeid ben dat het zo vanzelfsprekend voor me is hoor.

Marleen_usar, goed bezig! En zoals StonedRomy bijvoorbeeld aangeeft; schaduw in de tuin is met deze temperaturen ook wel héél fijn.
Hier liggen ze bijna hele dag binnen bij de airco overigens. :')

capopjekop

Berichten: 30664
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:48

Wij hebben laminaat en idd ook een deken over de bank. De tweezitter is voor onze hond. De andere daar mag ze niet op. Als het niet samen gaat dan kan ze op de gang en op onze slaapkamer en sowieso laten we ze alleen samen als we thuis zijn.

Afbeelding
De onderste is van ons. Oppaspup was bang voor de stofzuiger :')

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:05

Wat een leuke foto, hier hoogseizoen betekend een fulltime job. Ik moet deze maanden erg veel opgegeven en tijd inleveren. Mijn man werkt vanmiddag thuis dan zorg ik dat ze goed zijn uitgelaten en dan ga ik met de oudste even relaxen bij de Ikea. Sociale contacten staan op een laag pitje, tussendoor naar mijn paard. September en oktober zit ik nu ook vol, het is echt heerlijk om te doen.

Maar vergis je er niet in het is echt niet makkelijk allemaal, het is niet zo dat je het gewoon even er naast doet. Ik heb hier nu 5 honden met allemaal een ander karakter, en tot op heden heb ik altijd een hele fijne rustige roedel gehad. Vrijdag komen er 2 beagels, en er is er 1 die alles op eet wat hij tegen komt. Dus daar gaat ook extra werk en tijd in zitten.Mijn kinderen hebben ook extra zorg nodig, en mijn kat is herstellende van een ongeluk. Mijn schoonouders zie ik lange tijd niet, maar ze weten ook waarom dat is. Rijk wordt je er niet van, dus denk echt heel goed na voor je er aan begint.

Ik krijg honden via mijn website en via mond op mond reclame, dus ik heb het echt heel druk. Maar ik geniet er met volle teugen van.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:15

Tja, als je een topic opent over mensen in de zorg krijg je daar waarschijnlijk ook geklaag over het werk. Dan zeg je toch ook niet 'ik ga maar nooit maar een verzorgingstehuis '.

Honden die eens van spanning in huis plassen vind ik niet erg. Maar een hond die direct mijn meubels markeert vind ik niet oké. Dat is imo echt opvoeding en dat pak je aan.

Honden mogen hier ook op de bank, die ziet er toch al niet meer uit _O-

Hier gaat het oppassen tot nu toe altijd enorm soepel. Als de honden dus onderling te druk worden of eentje vindt het niet leuk gaan ze even apart. Maar verder zijn het altijd dikke maatjes <3

De boxer en boomer zijn hier net weg. Gingen met tegenzin de auto in en wilde steeds achter mij aan _O- Vanmiddag komt de keeshond, die blijft vijf dagen :)

Myfairytale
Berichten: 5397
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:22

Aaahw wat een droppies capopjekop!

Gelukkig lees ik ook wel positieve verhalen hier. Ik ben niet anders gewend, ben met meerdere honden opgegroeid en zelf ook altijd meerdere gehad (en nu nog).
En zelfs een roedel eigen honden hoeft niet makkelijk te zijn, laat staan vreemde honden erbij!

Kaus; natuurlijk kun je soms even klagen. Maar wbt tapijt en vloerbedekking bijvoorbeeld begrijp ik dat dan niet.
En ik begrijp ook wel dat het echt oervervelend is als er een hond komt en direct zijn territorium markeert! Maar dat is iets wat je toch soms helaas kunt verwachten met een hond... En ik begrijp zelf ook weldat ze dat binnen niet mogen. Maar wellicht vergeten ze dat geleerde wel door spanning?

Ik kruip weer in de meeleesmodus, want kan geen ervaringen delen vooralsnog.
Veel succes en plezier en soms ook sterkte allemaal!

Macs

Berichten: 7645
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:29

Uhm ja het is wel een beetje gek om ineens in zo'n topic te komen om te vertellen hoe het wel moet. Het staat absoluut vrij natuurlijk om hier te reageren maar waar er 'gewerkt' wordt mag af en toe ook geklaagd/om tips gevraagd worden. Daar is dit topic toch ook een beetje voor.

Dit soort situaties zijn natuurlijk voor iedereen leerzaam. En ook enige verantwoordelijkheid van het baasje. Die kan ook een inschatting maken hoe de hond gaat zijn. Maar soms weet je het gewoon niet, het zijn levende dieren. En dan moet je er als oppasser toch even mee dealen als het tegenvalt.

Hier heeft het hondje ook een paar keer zijn blaas geleegd over mijn kleren en het tapijt of tussen het laminaat (baasje gaat er mee naar de dierenarts) en ik heb een keer stront uit zn reet moeten trekken omdat hij was pluis van het kussen had binnengekregen. Mij hoor je daar echt niet over klagen hoor. Op dat soort dingen ben je voorbereid. Maar als baas kan je hopelijk wel enigszins inschatten hoe je hond zich op een nieuw adres met honden gaat gedragen. Zo niet breng je hem beter naar een pension of naar een huisje zonder honden.

Myfairytale
Berichten: 5397
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:42

Macs schreef:
Uhm ja het is wel een beetje gek om ineens in zo'n topic te komen om te vertellen hoe het wel moet. Het staat absoluut vrij natuurlijk om hier te reageren maar waar er 'gewerkt' wordt mag af en toe ook geklaagd/om tips gevraagd worden. Daar is dit topic toch ook een beetje voor.

Dit soort situaties zijn natuurlijk voor iedereen leerzaam. En ook enige verantwoordelijkheid van het baasje. Die kan ook een inschatting maken hoe de hond gaat zijn. Maar soms weet je het gewoon niet, het zijn levende dieren. En dan moet je er als oppasser toch even mee dealen als het tegenvalt.

Hier heeft het hondje ook een paar keer zijn blaas geleegd over mijn kleren en het tapijt of tussen het laminaat (baasje gaat er mee naar de dierenarts) en ik heb een keer stront uit zn reet moeten trekken omdat hij was pluis van het kussen had binnengekregen. Mij hoor je daar echt niet over klagen hoor. Op dat soort dingen ben je voorbereid. Maar als baas kan je hopelijk wel enigszins inschatten hoe je hond zich op een nieuw adres met honden gaat gedragen. Zo niet breng je hem beter naar een pension of naar een huisje zonder honden.


Ik zeg absoluut niet hoe het wel moet. :n Vervelend dat je dat zo ervaart. Het is natuurlijk geen besloten topic en ik houd het netjes dacht ik?
Ik gaf alleen aan dat ik wel schrok van sommige reacties hier, omdat ik zelf in de toekomst ook gebruik wilde maken van Pawshake.
Klagen mag heus, maar imo kunnen sommige zaken dus ook voorkomen worden door vooraf er goed over na te denken.

En wat je zegt... het zijn levende dieren. Als je je voorbereid op het onverwachte, ben je al een heel eind. ;)
Enne... omdat ik mijn dieren zo ver als ik in kan schatten niet zo goed ergens anders kunnen verblijven, zal ik juist gebruik maken van een oppas aan huis dus. ;)

Nogmaals succes voor alle oppassers!

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:44

Ik verbaas me er sowieso wel over hoe weinig mensen over hun hond vertellen. Ik denk dat ik een hele waslijst aan commando's, gewoontes en dat soort dingen mee zou geven. Heb tot nu toe vaak kennismaking gedaan en dan paar dagen later hond hier afgeleverd en red je er maar mee :=

Gaat dus altijd prima maar soms kom ik toch iets tegen dat een hond iets in haar staart heeft, ik het eruit wil pakken en ze enorm uitvalt. Als ik dat dan tegen het baasje zeg zeggen ze dat ze inderdaad uitvalt als je aan de staart zit. Dat zou ik er persoonlijk toch bijzeggen :=

StonedRomy

Berichten: 7543
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:47

De baasjes van de hond die ik hier heb zitten dachten ook dat de hond beter thuis kon blijven. Heb slapeloze nachten daar gehad met een hond die alles bij elkaar blafte. Hier bij mij heeft ze welgeteld 1 hele keer geblaft. Ze slaag niet eens aan als mijn honden aanslaan.

Honden zijn grappige dieren in nieuwe omgevingen. Sommige raken compleet in de stress en andere honden verbeteren hun gedrag in een onbekende omgeving met onbekende personen... want dan kan je de regels opnieuw stellen.

Zo ook eens een hond gehad hier die alleen maar aanviel op andere honden. Bij mij heeft hij heel braaf gespeeld met alle honden die we tegen kwamen. Waarom? Puur omdat ik hem begeleide tijdens ontmoetingen i.p.v. wachtte op een aanval en hem aan de lange flexlijn aan zijn lot over liet.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:18

Klopt in een andere omgeving kunnen ze anders reageren, zo werden er laatst 4 vlinder hondjes opgehaald die thuis behoorlijk vaak aan het blaffen waren. 1 had de bijnaam piranha en die kon je niet oppakken want dan deed ze lelijk. Toen de baas kwam riep ze verbaasd oh maar ze blaffen niet wat is je geheim? En pyranha pakte ik op en gaf ik een knuffel. Haha dat gezicht van de baas.

capopjekop

Berichten: 30664
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:45

Baasjes gaan ook vaak rekening houden met het gedrag van de hond ipv eraan werken.

Hond van m'n broertje is het niet gewend om opgepakt te worden. M'n vriend is een ontzettende knuffelkont en die pakt haar regelmatig voor een knuffel. In het begin zag je haar echt denken wat is dit. Tijdje later was ze er aan gewend en vond ze die aandacht fijn. Uit zichzelf pakt ze niet zo snel rust

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 15:56

Klopt ze benoemen het negatieve gedrag maar ze doen er niks aan. Maar ik merk ook dat ze niet altijd weten hoe ze het aan moeten pakken.

Ik merk dat onzekere honden hier in de roedel echt opknappen dat is zo mooi om te zien.

95Ellen

Berichten: 589
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 18:40

Max is weggebracht (naar bokker Maanlicht :) ). Voel me er redelijk poedersuiker over, heb normaal echt nul respect voor mensen die hun oudje inruilen voor een jonger hondje, maar goed het is maar een week :) en Max lijkt het daar nu al een stuk beter naar zijn zin hebben, lekker rustig :D

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 18:52

wat leuk zeg, en zo kan maanlicht ook kijken of een teckel bij haar past, 2 vliegen in 1 klap zeg maar :D