Pawshake topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:12

Ik zit nu rond de 250 en wellicht komt er in augustus nog wat bij, vanaf september zal het om enkele tientjes per maand gaan.
Ik hou het wel allemaal goed bij, maar ik maak me geen zorgen.
Dank voor je aanvulling trouwens Croo.

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 12:20

Ik heb alles bij elkaar vanaf februari al wel 1200 en nog veel in het vooruitzicht dus ik zal er aan denken! Ik spaar voor mijn rijbewijs :)

Prairy
Berichten: 9166
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:22

Wow dat is best een leuke bijverdienste dan :)

marleen_usar

Berichten: 24678
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:01

Ja je kan er aardig mee verdienen daarom is het ook mijn werk.

Moska

Berichten: 3411
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 08:59

Macs schreef:
Hoe zit het dan met pawshake en de belasting enzo? Zit er loonheffing op? Staat het geregistreerd als inkomen zegmaar?


Op deze site staat vrij duidelijk uitgelegd wanneer je als ondernemer voor de belastingdienst wordt beschouwd. https://www.ikgastarten.nl/belasting/soorten-belastingen/wanneer-ben-ik-ondernemer-voor-de-belastingdienst

Dit gaat echter wel over het echte ondernemerschap voor de inkomstenbelasting, waarbij je ook gebruik kunt maken van de ondernemersfaciliteiten.

Voor de omzetbelasting word je echter al veel sneller beschouwd als ondernemer. Op zich geen ramp, want als je btw moet betalen, mag je het ook aftrekken. Iets wordt als onderneming of belastbare inkomsten beschouwd op het moment dat er sprake van van organisatie van kapitaal en arbeid en je winst beoogd. Blijven je inkomsten bescheiden, dan kun je wellicht gebruik maken van de kleine ondernemersregeling. https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/hoe_werkt_de_btw/kleineondernemersregeling/

Voor de inkomstenbelasting dien je dan de ontvangen bedragen op te geven als resultaat overige werkzaamheden (freelance). Vergeet niet dat je de gemaakte kosten in aftrek mag brengen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld de reiskosten van € 0,19 per kilometer, of de werkelijk gemaakte kosten OV.

Ik ben overigens zelf nog op zoek naar een oppas voor 3 katten en wat planten aan huis O:) vanaf waarschijnlijk 8 augustus tot 25 augustus. De oppas die ik eerder heb gehuurd via Pawshake is dan helaas niet beschikbaar.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 18:01

Weet niet of dit toegestaan is maar gezien sommigen tegen de vele honden en katten aanliepen, eens wat anders.

Afbeelding

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 20:48

Ik ben eindelijk klaar met de 4 paarden en hond een dorp verderop. En wat ben ik blij, wat een werk :') Vanaf morgen weer een nieuw adresje, 1 paard, 2 katten, een cavia en wat kipjes :) Wat minder werk gelukkig!

marleen_usar

Berichten: 24678
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 20:59

Nou jij heb het echt druk.Mijn hoogseizoen begint dinsdag en duurt tot de laatste week van augustus. In oktober zit ik ook vol.

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 21:11

Ik heb zojuist mijn eerste boekingen bevestigd gekregen, echt super leuk :D heb er echt zin in! Krijg twee periodes oppashondjes bij me thuis.

marleen_usar

Berichten: 24678
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 21:35

Gefeliciteerd echt leuk he als je geboekt bent,

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 21:49

Heb ook nog de buren hun dieren, 2 pony's, een hond en een kat :') Maar dat is niet via Pawshake :)

marleen_usar

Berichten: 24678
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 22:08

Nou gaat goed☺.

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 10:44

Baasje van vakantiehondje appte me dat ze bij ophalen betaald. Dit is niet in overleg gegaan (het was ook geen vraag van haar). Hebben jullie dit vaker? En hoe reageer je hier dan op? Voor uitlaten vind ik het niet erg maar voor 9 dagen wel.
Ik doe liever wel via Pawshake voor mijn beoordeling en gewoon voor zekerheid..

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:40

Macs schreef:
Baasje van vakantiehondje appte me dat ze bij ophalen betaald. Dit is niet in overleg gegaan (het was ook geen vraag van haar). Hebben jullie dit vaker? En hoe reageer je hier dan op? Voor uitlaten vind ik het niet erg maar voor 9 dagen wel.
Ik doe liever wel via Pawshake voor mijn beoordeling en gewoon voor zekerheid..


Gewoon zeggen dat je het liever via Pawshake regelt? Hondje is al bij jou of nog niet?

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:51

Ik zou dat niet doen :j ik heb eerder gehad dat mensen dus gewoon niet betalen. Echter met mijn 2 vaste die betalen nu wel achteraf maar ik weet dat het komt.

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 19:56

Dank voor jullie reacties, vind het toch lastig om zo duidelijk over te komen of zo :P Wil iedereen te vriend houden haha.
Hondje is nog niet hier, heb haar geappt of ze het via Pawshake wilt regelen.
Als ze dit niet wilt, dan houdt het gewoon op hoor. Heb idd geen zin dat ik straks zonder geld zit, of dat de hond niet opgehaald wordt :+

Van de eerste afspraak van een ander baasje heb ik nog geen geld van Pawshake gekregen, omdat ze de afspraak heeft bevestigd nadat de oppasdatum verstreken is denk ik. Super gek, maar ga maandag Pawshake even bellen. Iemand dit ook gehad?

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 20:18

Macs schreef:
Baasje van vakantiehondje appte me dat ze bij ophalen betaald. Dit is niet in overleg gegaan (het was ook geen vraag van haar). Hebben jullie dit vaker? En hoe reageer je hier dan op? Voor uitlaten vind ik het niet erg maar voor 9 dagen wel.
Ik doe liever wel via Pawshake voor mijn beoordeling en gewoon voor zekerheid..

Zou ik inderdaad ook niet doen... Bij mensen die ik ken doe ik dit wel, heb één iemand die me op het einde van de week betaald voor de drie wandelingen die ik kom doen en dat is prima. Een keer is ze het geld eens vergeten maar nooit drama mee gehad. :p

In het begin had ik zelfs schrik dat mensen geen reservatie zouden maken als ze hun hond kwamen afzetten.. _O- Gelukkig tot nu toe altijd eerlijke mensen gehad.
Nu ik eraan denk was er ook altijd een hond die af en toe een paar dagen kwam slapen en dan betaalden de eigenaren ook wel als ze hem kwamen halen. Maar de eerste afspraak hebben we wel gewoon via Pawshake gedaan.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 20:48

Oh, ik heb ook een keer op een hond gepast en achteraf laten betalen. Was niet heel slim, dikke stress om gehad of ze wel zouden betalen := Maar uiteindelijk wel gedaan gelukkig.

Ik vind betalen bij ophalen ook geen probleem. Dan heb ik toch je hond en anders gaat ie niet mee :=

marleen_usar

Berichten: 24678
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 21:44

Ik laat ze vooruit betalen of als ze hond komen brengen.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 11:40

Hier komt morgenavond waarschijnlijk (vrij onverwacht) en beagle een nachtje logeren *\o/*

Vandaag kennis gemaakt met de border Collie die dan drie weken komt einde van de maand. Ze deden het super met zn drieën, binnenkort komt jij even een half dagje op proef omdat hij nog nooit uit logeren is geweest. Vind het toch wel fijn als mensen zelf ook wat oplettend zijn en niet hun hond bij de eerste en beste dumpen en nooit kennis hoeven te maken en het allemaal wel best vinden :=

Croo

Berichten: 297
Geregistreerd: 27-05-10
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 11:49

Kaus schreef:
Hier komt morgenavond waarschijnlijk (vrij onverwacht) en beagle een nachtje logeren *\o/*

Vandaag kennis gemaakt met de border Collie die dan drie weken komt einde van de maand. Ze deden het super met zn drieën, binnenkort komt jij even een half dagje op proef omdat hij nog nooit uit logeren is geweest. Vind het toch wel fijn als mensen zelf ook wat oplettend zijn en niet hun hond bij de eerste en beste dumpen en nooit kennis hoeven te maken en het allemaal wel best vinden :=


Dan ben ik wel nieuwsgierig hoe het nu met je thuissituatie is, ik heb je burentopic namelijk gevolgd. Zijn jullie inmiddels verhuisd of houd de buurman zich rustig? Ik kan me voorstellen dat zo'n beagle voor extra geluid zorgt namelijk, die kent jouw regels van boven spelen niet natuurlijk.

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 12:14

Pfoe vanochtend ging ik het paard voeren waar ik 3 weken voor zorg. Daar lopen ook wat kippen en een haan. Vorig jaar hadden ze 2 hanen die toen nog jong waren maar op het einde toch stoer begonnen doen tegen mij, als in dreigen aan te vallen en 1x is eentje vanachter ook echt tegen me gesprongen. Nu hadden ze er eentje ergens anders geplaatst omdat ze dus te veel praat hadden. Andere deed niks en ik kon een stok vasthouden moest hij toch komen dan kon ik hem daarmee op afstand houden. Nou ging goed tot vanochtend, had direct door dat hij veel praat had, begon niet van het graan te eten en ja hoor, weer een poging tot aanvallen langs achter terwijl ik met een emmer water naar 't paard liep %) Ik kon echt janken, vind het zo'n valse krengen. Eigenaresse een berichtje gestuurd of hij aub niet tijdelijk ergens anders terecht kon en haar ouders komen hem gelukkig halen en hij blijft ook daar aangezien ze een jong kindje hebben en niet willen dat hij daar ook tegen zou uitvallen. Ben opgelucht dat het zo snel opgelost is, kom er ook al 3 jaar 3 weken dus ze kent me onderhand wel goed en weet dat ik mijn werk goed wil doen, wat niet gaat als je constant op je hoede moet zijn.

En leuk een Beagle, de buren hebben er ook 1 waar ik nu op pas, hij ligt altijd languit te chillen op de tuintafel als ik aankom :')

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 12:41

haha je maakt wat mee Trijnie, met al die beesten :') Ik ben niet zo snel onder de indruk van kippen, maar ik begrijp dat veel mensen dat wel zijn. Kan me wel voorstellen dat je daar niet op zit te wachten :') Zeker niet als het niet je eigen dieren zijn! Gelukkig is het snel opgelost!

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 14:39

Macs schreef:
haha je maakt wat mee Trijnie, met al die beesten :') Ik ben niet zo snel onder de indruk van kippen, maar ik begrijp dat veel mensen dat wel zijn. Kan me wel voorstellen dat je daar niet op zit te wachten :') Zeker niet als het niet je eigen dieren zijn! Gelukkig is het snel opgelost!


Kippen heb ik geen probleem mee, knuffel zelf met mijn eigen kippen en de kipjes daar zijn hele lieve Brahmas. (Haan is geem brahma) Maar die haan, brrr. Vind het gewoon eng dat hij wacht tot ik niet kijk en dan aanvalt. En dan kan ik nog zo hard schreeuwen of met de stok/emmer zwaaien, interesseert hem niet. Het eerste jaar hadden ze een hele mooie bruine haan. Die was lief en deed niks dus ik dacht, hey hanen zijn best leuk :)) NOT :')

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 17:10

De beagle morgen gaat door. Ik vind achteraf betalen persoonlijk echt niet zo'n probleem, maar is het heel onverstandig? Dan vraag ik het gewoon van te voren.

En als mensen overmaken is het definitief toch? Dat kan je niet meer terugboeken?

Edit: dit is dus niet via pawshake maar een andere site. Daar zijn geen betalingsregels.