Pawshake topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 21:53

Ja bij huisbezoeken staat het nu ook. Bij mij krijg je minstens een half uur maar vaak langer. Maar idd lastig dat je je prijzen niet kunt differentiëren op bepaalde zaken. Afstand, aantal dieren, takenpakket etc.

Vandaag voor het eerst een klus geweigerd bij een verkennend bezoek. Mensen zochten iemand voor 1 bezoek per dag voor de hond en de kat. Goed ja soms gaat er dan nog iemand anders langs bij de hond en kunnen ze comfortabel binnen en buiten. Mijn keus is het niet maar dat vind ik nog nipt te doen.
Maar hier… hele huis was een bouwwerf dus er lag geen oprit/tuin en deze was ook nog niet afgezet. De hond, een enorme bullmastif, was aardig maar zat aan een triest touw, hij was mager en zijn vacht stond slecht. Hij had een mega hoop eten maar vraag me niet wat het was. De kat gingen ze tijdens de reis in de garage houden en voor de hond gingen ze een kennel zetten nog.

Ik geloof dat mijn gezicht met de seconde meer betrok … heb uiteindelijk gezegd dat ik het niet zag zitten. Dat het voor de hond en de kat veel te lang was om dit soort noodoplossing te gebruiken, dat ik het risico niet wou nemen nu die hond zo mager was. Dat ze dus echt een betere oplossing moesten zoeken. Pffff sommige mensen zeg.

Edit: en het was voor 41 dagen met kans op verlenging.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 22:50

Inderdaad, ik vind het echt belachelijk dat je de prijs niet kan differentiëren op basis van afstand. Misschien eens melden bij Pawshake, zou handig zijn.

De eigenaars zouden dan voor 41 dagen weg zijn? En dan 1x per dag bezoek? Dat is echt te belachelijk voor woorden. Snap dat je dat niet wil doen... Heb hier ook wel eens een situatie gehad waarvan ik dacht; dit is toch echt op het randje. Maar bij jou gaat het er wel echt over...

Wel mooi dat je het vlakaf tegen hun hebt durven/kunnen zeggen. Ik zou op het moment zelf veel te flabbergasted zijn. :+

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 23:27

Ja ik begin wel bij te leren. En ja als ik ja zeg en ik moet er straks zo vreselijk vaak heen… nee. Vorig jaar bij een hond geweest waar ‘s morgens iemand kwam en ik dan in de avond. Hond kon binnen en buiten dus dat viel nog best mee maar fijn vond ik het ook niet. Een kat kan daar vaak tegen maar een hond… ik vind dat toch niet echt kunnen.
Heb ook vlakaf gezegd dat je een kat niet zo lang in een garage kunt houden en ze voor de hond een pension moeten zoeken. Maar oeh ik voelde me ook echt even bedremmeld van oei en nu. Maar mijn gevoel steigerde zo hard dat ik gelukkig niet heb ingestemd. Was ook bijna het eerste wat ik zei: amai je hond is mager.

Vond het nog niet zo accuut om dierenbescherming te bellen maar wel sneu zoals het er nu uit zag. Hopelijk is het allemaal tijdelijk en zorgen ze voor betere oplossingen.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 23:52

Wat zeiden zij toen je aangaf dat de hond mager was? Helaas heeft het denk ik ook weinig zin om de dierenbescherming te bellen... Typisch geval van 'heeft eten, drinken en onderdak dus we kunnen niks doen,' vrees ik. :n

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 07:25

Dat hij tijdelijk ergens gelogeerd had en dat het daar dus niet goed gegaan was.

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 07:29

Wat sneu zeg, die zitten dan meer dan een maand alleen. In dat geval zou ik zelf iemand in huis nemen. Kost wel meer, maar ik zou het anders niet over mijn hart kunnen krijgen om weg te gaan

Melding maken kan altijd. Nee heb je, ja kun je krijgen. Op tv zie je dat ze ook gewoon langs gaan om te kijken bij dieren die goed gevoerd worden maar die niet alle medische zorg krijgen

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:15

Wat is het toch leuk :)

Klein overzichtje van dit jaar tot nu toe (niet alles):


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En onze logé voor een week:
Afbeelding

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-21 21:54

Aaah super leuk! En wat een mooie katten komen er voorbij zeg

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:09

Niet normaal. Ik heb altijd straatkatjes gehad haha.

Escada

Berichten: 3857
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 12:28

Als jullie huisbezoeken klaar zijn, komen jullie erna dan nog een keer langs of leg je op de laatste dag de sleutel dan weer op tafel ?

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16245
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 12:31

Escada schreef:
Als jullie huisbezoeken klaar zijn, komen jullie erna dan nog een keer langs of leg je op de laatste dag de sleutel dan weer op tafel ?

Dat bespreek ik altijd vooraf. Meestal stuur ik de dag zelf ook nog een appje of ze de sleutel door de brievenbus willen of dat ik het terug kom brengen.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 13:50

Ik vraag aan de eigenaars wat zij het liefst hebben. Meestal vragen ze om het gewoon op tafel te leggen of het in de brievenbus te steken.

Terugbrengen doe ik enkel als ze dichtbij wonen. Dit weekend ga ik bijvoorbeeld vogels voeren en vroeg de eigenaar om de sleutel niet in de brievenbus te steken. Omdat ze letterlijk om de hoek woont heb ik er geen problemen mee om hem zelf terug te brengen. Maar het is echt geen doen om iedereen zijn sleutel terug te gaan brengen, dan stel ik voor dat ze die zelf af komen halen.

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 16:48

Ik doe ook altijd de sleutel door de brievenbus. Als mensen dat echt niet willen, dan mogen ze die ophalen inderdaad.
Als men bij het kennismakingsgesprek nog geen sleutel wil meegeven, bijvoorbeeld omdat het nog een poos duurt voordat ik kom oppassen, vraag ik ook of ze de sleutel in mijn brievenbus willen achterlaten als ze vertrekken.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 18:17

Hier ook meestal brievenbus. En idd bij kennismaking sleutel meegeven of zelf komen brengen :j

Edit: ik film dit ook vaak als bewijs.

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 18:37

Hier ook in de brievenbus en van de mensen uit mijn eigen kring heb ik een eigen sleutel. maar ik overleg het altijd met de mensen

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 18:42

Dat filmen doe ik nooit maar op zich is het wel slim. Ik hoop nooit iemand tegen te komen die mij gaat beschuldigen van diefstal. :+

En ik heb ook belachelijk veel sleutels van de honden waarmee ik regelmatig wandel. Heb gelukkig een musketon waar ik de 'onnodige' sleutels af kan halen.
Over het laatst was ik in paniek... Ik zag een sleutel in mijn rugzak hangen en ik had dus geen idee meer bij welk huis die hoorde. Ondertussen was ik met een hond aan het wandelen (ik zag hem net hangen toen ik mijn musketon met sleutels uit mijn rugzak haalde) dus ik maar aan het denken...
Na de wandeling de sleutel bestuderen; blijkt het de sleutel van 'mijn'/mijn moeder haar huis te zijn. :+ (Nu is mijn excuus dat ik de sleutel recent pas opgehaald had en ik maar eens in de drie maanden naar huis ga. Had toch even een kleine hartverzakking. _O- )

Escada

Berichten: 3857
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 19:42

Ik heb al bij aliexpress van die tags voor aan de sleutel gekocht :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 20:47

Ik heb ook soms mensen die weken op voorhand al een sleutel in de bus droppen zonder bericht. Ik kan toch moeilijk al mijn komende reservaties appen om te vragen of ik hun sleutel heb :’) en soms loop ik echt met veel sleutels haha. Ik heb ook alle standaard info van klanten gewoon bij notities in hun contact in mijn telefoon staan. Zo heb ik het altijd bij. Mensen heten dan ook standaard Isabel Poekie Pawshake in mijn telefoon :D

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-21 23:12

poes schreef:
Ik heb ook soms mensen die weken op voorhand al een sleutel in de bus droppen zonder bericht. Ik kan toch moeilijk al mijn komende reservaties appen om te vragen of ik hun sleutel heb :’) en soms loop ik echt met veel sleutels haha. Ik heb ook alle standaard info van klanten gewoon bij notities in hun contact in mijn telefoon staan. Zo heb ik het altijd bij. Mensen heten dan ook standaard Isabel Poekie Pawshake in mijn telefoon :D



Haha ja! Dan sla je een nummer op tijdens de kennismaking en dan zeggen ze 'ik heet Irene (bijvoorbeeld)' En dan zeg ik uhu, terwijl ik ondertussen de namen van de huisdieren noteer :P Dat is makkelijk onthouden vind ik!

Escada

Berichten: 3857
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 23:48

Ik zag dat ik ook nog ingeschreven stond op de website van huisdieroppas, heb daarbij maar even een linkje naar mijn Pawshake profiel gedaan voor het overzicht :')

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:19

Welke gegevens wisselen jullie uit met de eigenaars?

Ik had vandaag toch even iets ongemakkelijks. :') Ging met een hond wandelen, de eigenaar is thuis en ze geeft aan dat ze weinig gegevens van mij heeft (ze heeft mijn telefoonnummer). Toen vroeg ze vlak daarna dus of ze anders een 'foto van mijn identiteitskaart mocht trekken' gevolgd door 'het is niet dat ik je niet vertrouw ofzo hoor'. Nuja, vertrouwen kan ik nog begrijpen maar het zette voor mij wel even 'de toon'. Ik heb toen gewoon mijn volledige naam op een papiertje geschreven.

Nu kijk ik net op Pawshake en volgens Pawshake wordt zowel de volledige naam van de oppas als die van de eigenaar zichtbaar wanneer de reservatie bevestigd is. Ik heb dit net nagegeken en ik kan bij geen enkele eigenaar de volledige naam zien? Ik weet dus niet of zij die van mij wel kunnen zien.
Ik denk er soms namelijk wel over na hoe de eigenaars op de hoogte gesteld zouden worden als ik plots dood neerval. :') Als ze mijn volledige naam dan nog niet hebben kunnen ze mij op internet niet opzoeken- dat maakt het uiteraard wel moeilijk. Maar in principe heb ik nog nooit 'zomaar' mijn volledige naam, laat staan mijn ID aan iemand gegeven. :=

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 19:35

Ik zou nooit mijn id geven :n maar ik vroeg het me van de week ook af: wat als de eigenaars van de kat die hier logeert verongelukken? Ik heb wel het nummer van de dierenarts maar daar houdt het op. Heb ook wel een adres. Zou dus wel moeten lukken nu ik er zo over nadenk. Maar mss toch een ICE contact vragen bij dit soort dingen.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16245
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 19:40

En dat is nou de rede dat ik het Pawshake intake formulier gebruik. Hier staat alle informatie over de eigenaar op, adresgegeven van de dierenarts waar het dier ingeschreven staat en een ICE indien dat nodig zou moeten zijn.

Ik bewaar de formulieren in een grote map. Mocht de eigenaar nog een keer boeken, heb ik alle gegevens zo bij de hand.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16245
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 19:45

Hier een voorbeeld van de kattenoppas formulieren. Je hebt ook huisoppas, hondenuitlaat en alle andere opties die Pawshake aanbied.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 19:46

Op papier ga ik echt niet werken. Maar ik ga het wel standaard bij noteren in mijn telefoon nu :j daar hou ik alle info, zo heb ik het altijd bij :)