Pawshake topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BarbaLala

Berichten: 9614
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 14:10

Ik zoek nog een oppas van 9 tm 12 augustus voor mijn 4 honden, (Ik woon tussen Arnhem en Wageningen in). Bij voorkeur in mijn eigen huis of anders bij een oppas zonder andere honden/ katten/ kinderen. Mocht er een paardenmeisje interesse hebben zou je mijn paarden ook mogen verzorgen als je dat leuk vindt, maar dat is geen vereiste. Rijden is niet mogelijk.
Mocht iemand met interesse dit lezen stuur me maar een PBtje.

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 14:15

KarmaChansy schreef:
Ik bied dus juist aan zodat honden niet alleen zullen zijn dat is voor eigenlijk iedereen dat ze zoveel betalen voor een prive oppa. Als ik mijn eigen honden ergens zou brengen en dan later horen dat de oppas alsnog 6 uur bv weg is zou ik niet amused zijn := . Voor mij is de max 1 uur voor een boodschap bv dat geef ik ook aan, sommige honden konden niet alleen zijn voordat ze bij mij kwamen met beleid heb ik dat opgebouwd in overleg natuurlijk en de honden konden thuis nu ook een uurtje alleen zijn


6 uur is ook wel erg veel.. Als ik bijvoorbeeld een dag nu vrij heb, ga ik graag even 2-3 uurtjes naar mijn paard. Dan vraag ik me dus af of mensen dat een probleem zouden vinden.
Andersom zou ik het geen probleem vinden namelijk, als mijn hond tot 3 uur alleen zou zijn. Helemaal niet als er eventueel ook andere honden zijn waar hij goed mee overweg kan.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 15:02

Mijn hond wil ik geen 6 uur alleen hebben, maar er zullen vast wel opvang adressen zijn die het wel doen. Dan moet je goeie afspraken maken.

Ik krijg ook honden waar van de baas zegt dat ze niet alleen kunnen zijn.Ik kan probleemloos weg gaan, ze piepen hier niet.Het zal schelen dat hier meerdere honden zijn.

Macs

Berichten: 7642
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:39

Ik heb straks mijn eerste kennismakinfsafspraak voor een logé. Vind het echt heel spannend haha := was wel een goede motivatie om mn huis een keer goed op te ruimen :')

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 09:49

Macs schreef:
Ik heb straks mijn eerste kennismakinfsafspraak voor een logé. Vind het echt heel spannend haha := was wel een goede motivatie om mn huis een keer goed op te ruimen :')


Hahaha jaa dat herken ik wel van het huis opruimen! Ik ben benieuwd, wat is het voor dier?

Mijn 2 hondjes die ik 12 nachtjes had waren gisteren avond opgehaald. Ik heb het wel echt gezellig met ze gehad en ook super goed verdiend ermee.

Macs

Berichten: 7642
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:55

Een chihuahua-jack kruising van 10 voor 9 dagen.
Aah lekker LilChar. Zal wel stil zijn in huis dan!

Ik heb trouwens mijn prijs omhoog gedaan en krijg gelijk geen verzoeken meer :+

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 10:03

Macs schreef:
Een chihuahua-jack kruising van 10 voor 9 dagen.
Aah lekker LilChar. Zal wel stil zijn in huis dan!

Ik heb trouwens mijn prijs omhoog gedaan en krijg gelijk geen verzoeken meer :+



Ooh dat is ook leuk zeg! Klein hondje en ook niet mega veel energie waarschijnlijk? Mijne ware ook twee oudjes. Wat is jou prijs voor een overnachting dan, als je dat wil delen?
Ik doe 18 euro per nacht, en 5 euro euro erbij voor een extra huisdier. Dus met die twee hondjes was dat 23 per nacht.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:06

Leuk twee oudjes! Lijkt me ook wel wat. En zo'n kleintje ook, lekker praktisch. :D Ik heb vanaf morgen mijn eerste logee (t/m maandag) en gister kennismaking gehad met een lieve Golden Retriever, die komt over een paar weken een paar nachten logeren. Verder heel veel af moeten wijzen omdat het of de andere reserveringen overlapt of te lang..

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:25

Ik ben al weer 3 dagen aan het oppassen op drie paarden en een hond. Mijn hemel wat is het warm als je de wei moet uitmesten, en ik ga al zo vroeg mogelijk %) Paard heeft genoten van een lekkere frisse douche vanochtend :D En ook zijn neusje en koten ingesmeerd met zonnecrème, hij is zo wit waardoor hij snel verbrandt! De hond is een bordeaux dog en weegt volgens mij evenveel als ikzelf :') Dus wandelen is soms wel een uitdaging! Maar het is een lief dier <3

Mijn prijs staat op 15 euro voor 2 huisbezoeken per dag. Wat echt niks is eigenlijk voor 3 paarden + hond :+ Eigenaresse vond het zelf ook weinig dus ze betaalt ook sowieso de vervoerskosten aangezien ik 40 km per dag afleg voor haar dieren :)

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:31

Jullie zijn goed bezig hoor, ik krijg nog dagelijks mailtjes of telefoontjes of ik deze zoemer nog plaats heb? 15 euro is niet veel, ja daar moet je reiskosten bij krijgen anders leg je er geld op toe.

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 10:34

Ik heb ook 15 euro voor twee huisbezoeken ( en 8 voor eentje) maar ik neem gewoon geen opdrachten aan die te ver weg zijn. Ik heb ook alleen een fiets en scooter. Ik wil eigenlijk sowieso mijn prijs een beetje omhoog doen daarmee nog, maar ik wil het daar nog even over hebben met een vaste klant dan hoe we dat doen en ik vergeet het steeds haha.

Macs

Berichten: 7642
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:41

LilChar schreef:
Macs schreef:
Een chihuahua-jack kruising van 10 voor 9 dagen.
Aah lekker LilChar. Zal wel stil zijn in huis dan!

Ik heb trouwens mijn prijs omhoog gedaan en krijg gelijk geen verzoeken meer :+



Ooh dat is ook leuk zeg! Klein hondje en ook niet mega veel energie waarschijnlijk? Mijne ware ook twee oudjes. Wat is jou prijs voor een overnachting dan, als je dat wil delen?
Ik doe 18 euro per nacht, en 5 euro euro erbij voor een extra huisdier. Dus met die twee hondjes was dat 23 per nacht.

15 euro per nacht met 10 voor extra hond
Dagopvang 18 met 5 voor extra hond
Uitlaten 12 per keer met 5 voor extra hond
En ik doe één huisbezoek per dag voor 12 euro.
Ik slaap niet bij andere mensen thuis.

Mocht iemand suggesties hebben voor andere prijzen of het te veel/te weinig vinden hoor ik het graag, want ik heb geen idee of dit een beetje is wat mensen willen :+ Ik weet ook niet waarom ik mijn dagopvang duurder heb dan een overnachting :+


Trijnie dat is inderdaad wel weinig haha en een hoop werk, maar wel erg leuk :)
Sem, leuk een GR! Ik heb ook veel moeten afwijzen voor dezelfde week, mijn vriend en ik willen niet 2 onbekende honden van verschillende baasjes in huis.

De kennismaking is goed verlopen *\o/* baasje is super aardig en hondje was helemaal verliefd op mij! (en op mijn ratten haha :') hoop dat dat nog over gaat :') )
Hondje had hier mega veel energie maar dat kende het baasje ook niet van hem :') dus dat wordt vast minder als hij hier weer is. Ze is wel super bang dat hem iets overkomt nadat de hond van haar zus een dwarslaesie heeft gehad en ingeslapen moest worden. Dus ik ben alweer als de dood dat er iets in mijn week gebeurt :+

Oh en nog een vraag. We hebben nu de kennismaking gehad. Moet het baasje dan op Pawshake bevestigen dat de afspraak loopt en dan krijg ik automatisch na die week betaald?

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:44

Ik vraag 7.50 voor een huisbezoek hier in het dorp ik kom dan 2 keer per dag. Dagopvang is 15 euro,en voor 2 honden 20 euro, overnachten 20 euro. Een weekend van vrijdagavond tot zondagavond is 40 euro, en een week is 100 euro, en 2 weken 175.

Als ik meer vraag vinden de meeste mensen het te veel, sommige vinden het zo ie zo al vreemd dat ik er geld voor vraag.

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 10:54

@macs
Ja haha, je moet wel meer vragen voor een nacht dan alleen een dag ja :') Ga je dat nog aanpassen?
Ik vind je prijzen wel oke! Ik heb hier en daar wat anders, maar niet heeel anders. Ik doe zelf wel bij mensen slapen, 30 euro per nacht en dat was eigenlijk ook heel leuk toen ik dat een keer deed!
Fijn dat de kennismaking goed ging!! Er gebeurd waarschijnlijk niets. Bij mij is laatst ook een oude kip overleden, dat wel. Ja dat is vervelend maar daar kan je als oppasser niks aan doen (waarschijnlijk dan he haha).

Ja, het baasje heeft eerst een aanvraag gedaan, toen hadden jullie een kennismakingsgesprek. Dan moet het baasje nu betalen via pawshake, en jij krijg het geld als de reservatieperiode voorbij is!

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 10:55

marleen_usar schreef:
Ik vraag 7.50 voor een huisbezoek hier in het dorp ik kom dan 2 keer per dag. Dagopvang is 15 euro,en voor 2 honden 20 euro, overnachten 20 euro. Een weekend van vrijdagavond tot zondagavond is 40 euro, en een week is 100 euro, en 2 weken 175.

Als ik meer vraag vinden de meeste mensen het te veel, sommige vinden het zo ie zo al vreemd dat ik er geld voor vraag.



Twee keer per dag langskomen voor 7,50 is erg weinig hoor! Maar als het in de buurt is, kan ik me er iets bij voorstellen. Ik vind het normaal dat je er geld voor vraagt, je levert toch ook een dienst? Het is geen hobby hoor, tenminste bij mij niet. Het is gewoon werk, en dan wel heel leuk werk, dat wel!

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 11:04

Nee klopt bij mij is het ook mijn werk, voor een hond uitlaten vanuit eigen huis vraag ik 15 euro. Ik kom dan 2 tot 3 keer om de hond uit te laten.

Macs

Berichten: 7642
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 14:35

Ok dit is wel vreemd.

Ik heb dus 2 weken terug 2 verzoeken ontvangen. Gisteren heb ik mijn prijzen aangepast.
Nu heeft 1 baasje het verzoek doorgezet maar betaald dus wel de nieuwe prijs. Dit hoorde toch niet de bedoeling te zijn? Ik heb het met die mevrouw wel besproken dat als ze een nieuw verzoek stuurt, de prijs anders is maar dat verrekenen we dan. Echter heeft zij de afspraak van 18 juni bevestigd wat dus allang is geweest. Krijg ik dan nu direct betaald? En waarom betaald zij de nieuwe prijs..?
Nu krijgt dus het andere baasje van de vakantieopvang een hele andere prijs te zien als ze het bevestigd, die veel duurder gaat uitvallen... daar zou ik als baasje niet blij mee zijn.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 16:50

Nee ik zou dat ook niet leuk vinden, ik heb nog geen klanten van pawshake dus weet niet goed hoe dat werkt.

Macs

Berichten: 7642
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 14:01

Hoe zit het dan met pawshake en de belasting enzo? Zit er loonheffing op? Staat het geregistreerd als inkomen zegmaar?

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 16:14

Macs schreef:
Hoe zit het dan met pawshake en de belasting enzo? Zit er loonheffing op? Staat het geregistreerd als inkomen zegmaar?


Nee niet dat ik weet!
Maar mocht iemand er meer over weten ben ik ook benieuwd.

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 16:37

Ik pas graag op huisdieren. Moet ik me officieel registreren als zelfstandifge in hoofd- of bijberoep?
Pawshake Inc is een officiële onderneming die de Pawshake websites beheert. Als platform brengen wij baasjes en petsitters met elkaar in contact. Pawshakers zijn échte dierenvrienden die je helpen bij de tijdelijke opvang van je huisdier. Zo bieden we een oplossing voor het - vaak inefficiënte - zoeken naar vrienden en familie die vrijwillig op je huisdier passen.

Omdat we houden van ondernemerschap moedigen we iedereen aan om zelf te ondernemen. We hopen dat veel mensen via Pawshake van hun hobby een (bij)beroep kunnen maken. Afhankelijk van je situatie (student, gepensioneerd, professioneel...) zijn de eventuele fiscale implicaties van je activiteiten als petsitter verschillend. Worden de activiteiten substantieel, dan bekijk je het best of je niet beter een BTW nummer kan aanvragen om verder te professionaliseren. In dat geval kan je ook je onkosten (GSM, vervoer, verzekeringen...) fiscaal inbrengen. Ben je particulier en is petsitting vooral een hobby die ook wat zakgeld opbrengt, dan is de stap naar een BTW nummer wellicht niet nodig. De inkomsten kunnen dan op je belastingbrief opgegeven worden als resultaat uit overige werkzaamheden. Bij dit laatste moet je wel opletten: als dit bedrag substantieel is en gebaseerd op een frequente activiteiten, dan kan je aanzien worden als zelfstandige.

Pawshake kan geen fiscaal advies geven, dus even langslopen bij een expert ter zake is de boodschap.

De belastingdienst.nl heeft interessante info voor internetondernemers hier
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... derneming/

dat lees ik van hun website :)

Macs

Berichten: 7642
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:32

Hmm ok. Het zijn niet dusdanig grote inkomsten en na de vakantie zal het ook miniem worden.
Alleen heb ik nog niet echt een antwoord haha. Ik ga het eens verder uitzoeken.

Kreeg gisteravond net voor 12 uur weer een verzoek voor vanmiddag voor de puppy van 9 weken := ik stel haar dan vragen over de praktische dingen en daar geeft ze dan geen antwoord op. Ze reageert wel maar beantwoord mijn vragen maar half zegmaar..

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 13:26

Heel herkenbaar, soms vraag iets en dan krijg ik geen duidelijk antwoord. Is echt irritant.

mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 13:37

Wat een interessant topic! Werkt Pawshake ook goed om oppas voor de kat te vinden? We zijn binnenkort een paar dagen niet thuis en ik vind het wel een fijn idee als onze kleine vriend dan gewoon thuis kan blijven en iemand hem wat aandacht/eten geeft.

Maken jullie hier ook afspraken over met de eigenaren? Hoe doe je dat bijvoorbeeld bij meerdere keren voeren?

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:58

mrieeek schreef:
Wat een interessant topic! Werkt Pawshake ook goed om oppas voor de kat te vinden? We zijn binnenkort een paar dagen niet thuis en ik vind het wel een fijn idee als onze kleine vriend dan gewoon thuis kan blijven en iemand hem wat aandacht/eten geeft.

Maken jullie hier ook afspraken over met de eigenaren? Hoe doe je dat bijvoorbeeld bij meerdere keren voeren?


Ik heb net 4 dagen een kat verzorgd :) Ik ging toen 2x per dag langs om de kat te voeren. Kattenbak hoefdeik niet schoon te maken maar doe ik ook gerust als dat gewenst is :)