Pawshake topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:45

Ja daar kan ik me iets bij voorstellen. Ik moet zeggen dat dat hier goed gaat. Onze hond wilde in het begin wel aan Charlie snuffelen maar die wil ook haar rust. Dan gromde ze even. We roepen zina ook als ze erheen wilde. Nu laten ze elkaar binnen mooi met rust. Hebben beide hun eigen plekje en respecteren elkaars ruimte. Dat vinden we belangrijk want we willen geen gedoe en drukte. Buiten kunnen ze spelen als ze willen en elkaar opzoeken.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:47

Ik zou mijn honden ook niet naar een oppas doen die eigen honden heeft of op dat moment andere honden heeft.

De pup wel, die is er gek mee. Maar de andere hoeft het allemaal niet zo nodig. Maar heb tot nu toe nog geen geschikte oppas voor hem gevonden...

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:49

1 hond ofzo zal ook geen ramp zijn hoor, maar niet iemand die meerdere honden heeft of verschillende oppashonden. Het zijn gewoon 2 dames van 9 jaar, beetje van die trutjes die gewoon hun eigen ding willen doen. Dus als er dan een drukke speelhond zou zijn, zouden ze daar niet blij van worden. Mijn jongste is ook net pas 1, maar die kennen ze natuurlijk en die weet wat die wel en niet kan doen bij ze ;)

Ze zijn super lief en makkelijk verder, bij vorige oppasadresjes ging het ook altijd goed. Het zijn geen drukke speelhonden, ze willen gewoon een bank of mand om op te slapen en prima;p

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:51

Met een team bedoel ik dat ik mensen achter de hand heb voor als ik zelf weg moet, want ik werk ook buiten de deur en ik heb ook mijn paard nog. En ik laat de honden niet alleen, wel als ik er 2 heb en die horen bij elkaar dan wel maar anders niet.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:52

Op die leeftijd snap ik dat ze daar geen zin meer in hebben ja. Dat drukke gedoe. Die van ons is buiten speels en energiek. Binnen ligt ze veel te slapen en wordt ze het liefst zo veel mogelijk geknuffeld. Op de laptop werken op haar bank lukt niet. Madam friemelt zich gewoon tussen je arm door:') maar goed. Moet ik ook maar niet op haar bank gaan zitten natuurlijk :D

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:57

capopjekop schreef:
Op die leeftijd snap ik dat ze daar geen zin meer in hebben ja. Dat drukke gedoe. Die van ons is buiten speels en energiek. Binnen ligt ze veel te slapen en wordt ze het liefst zo veel mogelijk geknuffeld. Op de laptop werken op haar bank lukt niet. Madam friemelt zich gewoon tussen je arm door:') maar goed. Moet ik ook maar niet op haar bank gaan zitten natuurlijk :D

Haha ja zo eentje heb ik er ook, mijn teckel wil ook wel alle aandacht hebben;)

Maar ja, ik vind het nog lastig om een oppas te vinden. Degene die ik wil reageren niet en andere hebben of een hond of hebben een verhaal wat ik niet zo boeiend vind. :+

Heb nog 1tje misschien via bokt, hopelijk lukt dat. Het is gewoon fijn om een vaste oppas te hebben, waar ze zich dan thuis voelen. Had dat paar jaar terug ook met mijn vorige hond en die zat loeiend in de auto als ze in de gaten had dat we richting de oppas reden :D

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:57

Ik vind trouwens dat je daar als oppas wel op in moet kunnen spelen.

Ik had dus afgelopen week een oudje van 13 meen ik? Die lag het liefst of bij ons op de bank of in zijn mand in de bijkeuken. Als hij zijn mand opzocht ging de deur dicht en was het rust.

De andere honden was een blij beestje dat het liefst de hele dag speelde, prima. Gaan ze af en toe maar even een uurtje buiten in de tuin ravotten met een hond die mee wil doen.

Nu nog een hond zitten dus die de drukte ook niet wil maar wel graag in de tuin scharrelt of in zijn hok ligt.

Ik laat geen honden elkaar lastig vallen. En geen druk gedoe in huis.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:13

Hond is gisteren weer terug gegaan naar zijn baasjes en ze hebben meteen allemaal veranderingen gemaakt. Hond krijgt nu het voer wat ik aan mijn honden geef, mand dichter bij de baasjes in de nacht. Heel fijn zo’n eigenaren die oprecht willen leren en blij met je zijn!

Gisteren met mijn eigen teef in de bus naar de wandel hond gegaan. Die hond liet mijn hond zo binnen, even samen uit de drinkbak wat gedronken etc. Tja, daar doe je het voor. Mijn eigen teef is trouwens ook echt helemaal weg van die hond.

Morgen mag ze nog een keer mee en dan de komende weken helaas niet meer. Dan is ze iets te ver in haar loopsheid om nog alleen te wandelen met haar en een intacte reu.

In september komt er een jonge hond een paar dagen logeren. Ben vrij selectief in wie er nog mogen komen en wil ook niet constant andermans honden in huis :=

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:24

Ik heb zelf een Spanjaard en ooit komt 1 bij, vandaag zat ik op de site te kijken eigenlijk gewoon zo maar en daar zag ik precies hetzelfde hondje. Het zou een tweeling kunnen zijn, ik was op slag verliefd. Maar ik ging toen iets anders doen, even later ging ik weer op de site kijken en toen stond er gereserveerd bij. Hij gaat naar Duitsland, ze zei we hebben regelmatig van dit soort hondjes dus af en toe even kijken op de site.

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:57

Oh man, ik heb echt de meest verwende shihtzu ooit in huis, hij maakt ook de hele roedel onrustig.
Hij wil constant iets, zoals in de vensterbank getild worden of geaaid en dan gaat hij keihard blaffen. De rest negeert hem, maar soms zijn ze het zat en blaffen ze terug. Hij blaft ons ook letterlijk uit bed, want hij is wakker en hij wil naar beneden. Hij luistert ook letterlijk nergens naar en corrigeren werkt ook niet, als hij de riem ziet dan maakt hij er een spelletje van en vliegt het hele huis door.
Doe ik eens een spoedaanvraag zonder kennismaking, vertrouwend dat 'rustig, braaf hondje' klopt, breekt hij de tuin zowat af omdat hij eruit wil. Gelukkig potdicht. Ook zodra je hem in de bench zet, krijst hij alles bij elkaar en normaal wandelen kan hij ook niet. Spoedcursus opvoeding krijgt deze, zo werkt het hier niet :=

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:13

Oh dit is echt erg, waarom worden honden niet opgevoed.Ik het er ooit ook zo 1 daar werd ik gewoon kriegelig van.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:25

Die kom ik ook wel tegen ja := Honden die niet stil zijn als je ze corrigeert, die niet aan de kant gaan wanneer je langs ze wil, die terugduwen wanneer je ze van je afduwt.

Marleen, ik vond die regel die jij hebt met ze moeten altijd een halsband om hebben wel heel slim! Mijn eigen zijn altijd naakt maar heb halsbanden genoeg liggen voor oppashonden die ik net even wat minder vertrouw met de rest.

Heb hier nu echt een prachtige hond zitten <3 Mega lief dier, speels en knuffelig en keurig opgevoed (alleen alles in het Frans dus we snappen elkaar niet zo goed). Hij is alleen wel vrij dominant dus hij mag niet bij mijn andere honden. Die accepteren het namelijk niet als hij op ze wil rijden of andere dominante trekjes. Maar verder is hij niet agressief dus er is geen spanning gelukkig.

<3
Afbeelding

Edit: tis geen Nova Scotia. Tis iets van een retriever met pyrenee of zo. Snapte het niet helemaal :7

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 13:53

Zou nog best een Toller met Pyrenese Berghond kunnen zijn,

Ik vertrek volgende week op trektocht en zoek dus oppas voor mijn chihuahua. De Kleine Prins kan niet mee maar mijn vaste oppas is op vakantie :( Had nu een meisje gevonden niet al te ver. gisteren had ze op mijn bericht gereageerd maar het is al weer stil. Zou toch voor zondag of maandag weg te brengen zijn voor 4/5 nachten. Denk dat ik er dadelijk nog eens een berichtje achtergooi.

Ben half en half ook op zoek naar een andere vaste oppas. Ik vind het vrouwtje heel aardig maar merk aan mijn honden dat ze de laatste paar keren minder blij naar huis kwamen. Ook viel me op dat er wel heel veel honden begonnen te lopen. Haar 3 + die 2 van mij en dan nog 2 andere oppashonden in een mini-tuintje. Dan kan die van mij geen rust pakken en haar herder is echt een controlefreak dus zit continu te focussen om de mijne te corrigeren als die eens enthousiast wordt

Hiervoor was ik echt tevreden van haar maar dit staat me toch tegen. Ook wordt het afspreken maar telkens moeilijker en heb ik de laatste paar keer steeds mijn ouders moeten inschakelen om ze te brengen of op te halen (en dat doe ik toch het liefste zelf). Denk dat ik dadelijk eens een oproepje plaats in de groep van het ras op FB

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 13:59

Waar woon je? Als Maastricht niet te ver weg is, is je hondje altijd welkom hier.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:03

Mocht je in de buurt van Groningen wonen is ie hier ook welkom. Kleine hondjes gaan vanuit mijn honden altijd goed. Als het maar niet zo'n monster is als Kees _O-

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:12

Op Facebook zijn ook oppas groepen daar kan je ook iets neer zetten.

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 14:18

Schuur_ ik weet niet waar je woont maar ik zit in belgie en heb op het moment niks behalve mijn eigen honden.

Reageer hier niet zoveel maar lees wel alles mee ;)

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 18:40

Ik heb een hond die loops is gelukkig gaat ze zondag weg.Zelfs mijn gecastreerde hondje reageert er op.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 18:47

Meeste gecastreerde reuen reageren wel op loopse teefjes... nog leuker, mijn gecastreerde reu reageert momenteel op mijn loopse teef, maar ik kan nog steeds met een intacte reu wandelen samen met Olivia, die kijkt er (nog) niet van op.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:17

Even jullie inzicht nodig. De hond die ik in mijn vorige bericht beschreef zit onder de vlooien. Hij blijft nog 3 nachten dus onze honden + de andere hond die we hebben ze zitten hebben dus sowieso vlooien.

Welke kosten zijn voor wie?

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 20:21

He wat vervelend!
Ik zou denken van de hond met vlooien, dat die baasjes dat moeten betalen. Hopelijk wordt het niet zo een verhaal van 'hoe weet je dat die van ons het als eerste had'.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:23

Eigenlijk hè, zou het geen gek idee zijn om eigenaren een contract te laten tekenen dat de hond gezond moet worden afgeleverd zonder vlooien, overdragelijke aandoeningen etc en dat anders de behandeling voor de rekening van eigenaar hond is.

Desnoods eisen dat ze de hond behandelen tegen vlooien voor ze afgeleverd worden?

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:26

Ik zit daar nu serieus over na te denken... Voor vier honden pipetjes en shampoo kost je zo 100€. :evaw:

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:35

Hier is het een eis als ik mijn honden aflever dat ze hun pipetjes of vlooienbabd om hebben. Ik zou iig niet blij zijn als ik mijn honden terugkrijg met vlooien van een ander. Kosten lijken me allemaal voor de hond die met vlooien binnenkomt.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Pawshake topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:40

Ik laat ook absoluut geen honden weggaan met vlooien (behalve de aanstichter), ben ze nu allemaal aan het behandelen maar zijn er gelukkig vroeg bij.

Hoop echt dat de baasjes niet moeilijk gaan doen over kosten :n