Ik heb een Bachelor-diploma, maar in een heel specifieke richting (dit werk doe ik nu ook).
Dingen waardoor ik het in mijn huidige baan moeilijk heb:
- constant binnen
- onregelmatige uren
- in verhouding weinig beweging (wel afwisselen tussen staan, lopen & zitten, maar alles op een kleine oppervlakte)
- veel stress/druk en grote verantwoordelijkheid (als in: doe je echt iets fout kan er als het heel erg tegen zit iemand dood gaan).
Hier wil ik dus verandering in brengen:
- meer regelmaat
- bij voorkeur veel buiten
- je eigen ding kunnen doen.
Ik ben goed in dingen plannen en organiseren en vind het ook fijn om bepaalde taken te krijgen die ik dan tot een goed einde moet brengen, maar dat ik dit wel kan doen zonder dat ze bij wijze van spreken elke 5 minuten komen vragen hoe ver het staat. Ik rij heel graag met de auto.
Heb ook een beroepskeuze-test gedaan:
https://i.imgur.com/C9cgvbb.jpg
https://i.imgur.com/8Zxq1eL.jpg
Persoonlijk ben ik uitgekomen op een job als postbode. Dit lijkt me heerlijk. 's Morgens werken (al zal ik wel moeten wennen aan het vroeg opstaan

Maar daar komt meteen een "maar" bij kijken. Ik ben fysiek niet zo gezond, ik heb Bechterew (dus bekkenreuma) en zou fibromyalgie hebben (al vraag ik mij soms af of die klachten ook niet vanuit mijn bekken komen..) en dat zet wel een beetje een domper op het geheel. Ga ik het wel kunnen? Je moet veel fietsen, iets wat ik al jaren niet meer gedaan heb (maar wel nu weer mee ga beginnen), met gewicht voor & achter en 1000 keer op een voormiddag af/opstappen & vertrekken/stoppen. Hier heb ik schrik voor ... Ga ik dit kunnen? In het begin zal het sowieso zwaar worden, je moet nog alles leren en als je die beweging niet gewend bent .. Maar ga ik er aan kunnen wennen? Of gaat het door mijn "aandoening" altijd een probleem blijven? Gaat het dingen misschien zelfs erger maken?
Iedereen zegt altijd dat ik zoveel mogelijk moet bewegen, veel wandelen, fietsen, zwemmen, ... Misschien is het ideaal dat ik dat in mijn job al kan? Of misschien maakt het meer kapot dan goed is voor mij. Thuis vinden ze dat ik voor iets anders moet gaan, maarja, wat? Welke baan is er nog die voldoet aan bovenstaande punten? Welke baan past er nog bij mij? Ik kom er echt niet uit .. misschien hebben jullie nog ideeën?
Voor de volledigheid woon ik in België ...
Alvast bedankt voor het meedenken