Ik werk op dit moment 5 uur in de schoonmaak. Dit verdient redelijk en is op zich ook prima werk.
Nu heb ik vorige maand een baan aangeboden gekregen met ontzettend veel onduidelijkheden. Namelijk het werken op een manege. Intussen heb ik hier een contract aangeboden gekregen van 25 uur per week. Mijn werkzaamheden zijn vooral mesten, buiten zetten en binnen halen en lessen geven. Ik werk ik intussen al 2 weken, met een 0 uren contract.
Nu kreeg ik gisteren een telefoontje waardoor ik intussen al de hele dag in twijfel ben. Namelijk 25 uur werken in de schoonmaak. (Bij een ander bedrijf dan huidig bedrijf)
Ik zal even voor het gemak de + en - punten van beide banen op een rijtje zetten.
Manege;
+
Leuk werk, leuke collega's, buiten werken.
-
Onregelmatige tijden, lager uurloon, weekenden werken.
Schoonmaak;
+
Hoger uurloon, fijne werktijden (6.30-11.30), veel doorgroeimogelijkheden, meer tijd voor leuke dingen, weekenden vrij.
-
Prima werk, maar geen wow werk, vroeg opstaan.
Nu twijfel ik ontzettend over wat slim is om te doen. Ik weet niet wat ik precies wil, en daardoor ook niet welke keuze het slimste is. Mijn omgeving zegt vooral dat ik zelf moet weten wat ik wil, dat helpt niks natuurlijk.
Om qua loon een beetje een idee te geven. Manege is gelijk aan huidig loon, schoonmaak is +€1. Geen mega verschillen dus.
Adviezen zijn meer dan welkom, ik kom er zelf namelijk echt echt niet aan uit...