Zijn er nog post/pakketbezorgers?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Zijn er nog post/pakketbezorgers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:13

Ik gok van wel 8-) maar vond alleen een topic uit 2012 met ervaringen.
Graag had ik eens een blik in de huidige stand van zaken, aangezien er vast veel verandert is de laatste jaren. Zijn er nog mensen die dit als fulltime baan doen? Hoe bevalt het tegenwoordig?

Je leest dat het een fysiek zware job is, maar is dit effectief zo of groei je erin? Hiermee bedoel ik: ga je als gemiddelde vrouw elke dag met rug(of andere)klachten naar huis of is het een tijdje wennen en kan je er dan mee omgaan? Want er zijn toch veel vrouwen die het doen heb ik het idee.

Hoe zit het met de uren? Je bent klaar met je dag als je ronde gedaan is, maar hoe zit het qua betaling? Is dit een vast maandloon, wordt er rekening gehouden met je (over)uren? Staat er een vergoeding tegenover als je door onmacht (druk verkeer bv.) veel later met je ronde klaar bent dan gewoonlijk?

En hoe bevalt het werk in het algemeen? Veel buiten .. hoe pak je dit aan bij slecht(er) weer?
Zou er veel verschil zitten tussen Nederland/België of komt dit op hetzelfde neer? Uiteraard zijn reacties uit beide landen welkom ;)

Laat je horen zou ik zeggen, als je tevreden bent, maar ook de mindere puntjes natuurlijk.

7249787
Berichten: 76
Geregistreerd: 13-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 08:33

Ik werk als bijbaantje naast school als postbezorger, dus ik weet niet hoe het is om dit full-time te doen.

De tijd dat je je ronde loopt, wordt gemeten met een app, als je er langer over doet dan de voorgeschreven tijd, kan je de reden daarvoor aangeven in de app en dan word je eigenlijk altijd betaald voor de extra tijd.

In het begin had ik inderdaad rugklachten toen ik klaar was, maar nu heb ik daar helemaal geen last meer van. Je fiets kan soms belachelijk vol zitten en dus heel zwaar zijn, maar verder vind ik het nu wel meevallen met hoe zwaar het werk is. Je bent natuurlijk wel veel aan het lopen, maar het is wel te doen. Ik vind het over het algemeen heel fijn werk, je bent veel buiten en je hebt vrij weinig contact contact met mensen, wat ik fijn vind, maar dat is natuurlijk niet voor iedereen zo.

Het weer is wel een dingetje, het vervelendste is denk ik harde wind en regen, door regen doorweken al je brieven en de wind blaast ze weg :') , dus dan moet je goed opletten. Als het heel koud of heel warm is, is het ook niet altijd heel fijn. Maar ik vind persoonlijk dat het het waard is.

Anoniem

Re: Zijn er nog post/pakketbezorgers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:50

Jij werkt in Nederland? Gewoon even voor de beeldvorming ;)
Gelukkig dat er nog iemand is, haha.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Zijn er nog post/pakketbezorgers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:58

Ik werk momenteel tijdelijk als postsorteerder, en ik heb dus collega's die na mijn werkdag nog de straat op gaan. Ik weet niet precies hoe zij het ervaren, maar ze zijn altijd blij en vrolijk, en ik hoor ze nooit over fysieke klachten. Ik hoor ze wel 'klagen' als ze tijdens het bevrijdingsfestival moeten proberen post te bezorgen in de binnenstad. Het groepje waar ik mee werk is denk ik 50/50 qua man-vrouw verhouding. De gemiddelde leeftijd van de mannen ligt ietsje hoger.
De meesten hebben wel een elektrische fiets. Maar ik hoor ze eigenlijk nooit klagen over dat het werk belachelijk zwaar zou zijn. De bezorgers zijn echt ontzettend positieve en vrolijke mensen. Had ik stiekem niet verwacht, het lijkt mij vreselijk... Maar de bezorgers komen op mij over alsof ze meer lol in hun werk hebben dan mijn ex-collega's uit de winkels waar ik gewerkt heb.

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Zijn er nog post/pakketbezorgers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 14:18

Ik ben postbezorger!
Ik werk bij PostNL en krijg een scala aan werkkleding, dus je zal niet om geschikte kleding verlegen zitten, wat voor weer het ook is. :)
Meertijd van onze rondes moeten we doorgeven met een verklarende reden, en dit wordt vervolgens goed- of afgekeurd. (Meestal doen ze er niet moeilijk over als je een goede reden hebt.) De uren die je extra loopt kun je laten uitbetalen of in extra vrije tijd laten omzetten.
Wat betreft de fysieke inspanning: het went. Ik heb er een veel betere conditie van gekregen en blijf lekker in vorm door al het lopen wat ik doe.

Het vervelendste vind ik eigenlijk de pakjes van wish en Aliexpress die niet door de bus passen (formaat schoenendoos moeten we soms meenemen :roll: ) maar goed, ik bestel er zelf ook wel eens iets dus mag dan niet echt klagen. :')

Al met al vind ik het een topbaantje!

Jamira

Berichten: 106
Geregistreerd: 11-07-12
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 14:28

Ik werk als bijbaan als pakketbezorger.
Het is inderdaad een zware baan, ik bezorg namelijk pakketten tot 30 kg. Vooral met inladen is het zwaar omdat je van de grond moet tillen. Ik heb wel een steekkar mee tijdens het bezorgen voor als ik bijv, meerdere zware pakketten tegelijk mee moet nemen. Je kweekt er in ieder geval flink spieren mee :P
Ik krijg per uur betaald, ik begin altijd op dezelfde tijd en wanneer ik mijn scanner afsluit ben ik klaar en weten ze mijn eindtijd.
Ik vind het heel leuk werk, de combinatie met lekker rijden en met mensen bezig zijn. Ik heb werkkleding dus met warm weer alleen een tshirt en met regen een softshelljack er overheen.

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 14:42

[***] schreef:
Ik gok van wel 8-) maar vond alleen een topic uit 2012 met ervaringen.
Graag had ik eens een blik in de huidige stand van zaken, aangezien er vast veel verandert is de laatste jaren. Zijn er nog mensen die dit als fulltime baan doen? Hoe bevalt het tegenwoordig?

Je leest dat het een fysiek zware job is, maar is dit effectief zo of groei je erin? Hiermee bedoel ik: ga je als gemiddelde vrouw elke dag met rug(of andere)klachten naar huis of is het een tijdje wennen en kan je er dan mee omgaan? Want er zijn toch veel vrouwen die het doen heb ik het idee.

Hoe zit het met de uren? Je bent klaar met je dag als je ronde gedaan is, maar hoe zit het qua betaling? Is dit een vast maandloon, wordt er rekening gehouden met je (over)uren? Staat er een vergoeding tegenover als je door onmacht (druk verkeer bv.) veel later met je ronde klaar bent dan gewoonlijk?

En hoe bevalt het werk in het algemeen? Veel buiten .. hoe pak je dit aan bij slecht(er) weer?
Zou er veel verschil zitten tussen Nederland/België of komt dit op hetzelfde neer? Uiteraard zijn reacties uit beide landen welkom ;)

Laat je horen zou ik zeggen, als je tevreden bent, maar ook de mindere puntjes natuurlijk.


Mijn vriendin werkt hier ook als postbezorger bij bpost. Het is inderdaad een fysiek behoorlijk zware baan. Ze staat om 5/half 6 op om zo rond kwart over 6 te beginnen. Ze is telkens ergens tussen 1 en 5 klaar, grotendeels afhankelijk van de hoeveelheid reclame die gebracht moet worden, aangetekende brieven en abbonementen. Maar ook welke ronde ze heeft...Als ze ingedeeld word op een bepaalde ronde, dan is ze op zijn vroegst standaard om half 4 pas klaar, de andere ronden ergens vanaf half 2. Ze krijgt per dag 7,5 uur betaalt, áltijd, ongeachf over of onder uren. Wel krijg je als “13e maand” een x% van de winst door het bedrijf gemaakt erbij.

Zij moet de post doen met een elektische fiets zoals. Je hebt zo’n 40 kg mee standaard en is pas aangedreven als je al een slag gemaakt hebt...Dus het is gewoon zwaar. In de winter ijskoude handen zeker met nat weer, in de zomer glibber je van je fiets af (mannen zwembroek is de aanrader!). Veel mensen hebben 24/7 last van de fietsers variant van zwemmerseczeem...

Richting de kerstperiode is het VERSCHRIKKELIJK druk. 6 uur beginnen en 5 uur met geluk thuis zijn...Er zijn geen ingelaste pauzes dus hoeveel/weinig dat je die doet zal je zelf moeten bepalen. Route afhankelijk heb je 1 of geen toilet in de buurt zitten, als je geluk hebt zit je op een ronde dicht bij het kantoor en kun je als je moet of er is een probleem daar snel langs.

Al met al, nu haar ervaring dan, vindt ze het geen aanrader en gaat er dan eind van de zomer mee stoppen en ander werk zoeken. Ze heeft veel last van haar schouders en is vaak erg moe door het zo lang en veel moeten werken...Wel denkt ze dat zodra je echt je eigen vaste vaste ronde hebt het op den duur beter zal zijn, maar zeker het eerste en tweede jaar is echt verschrikkelijk en al helemaal in de winter

Ze is zeker geen softie! Maar de post is echt verschikkelijk hard werken, zeker door het huidige personeels tekort...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:12

Ah fijn, nog wat reacties :)

eilleen333, marley93 & NinaBonanza gaan over Nederland gok ik? Allen PostNL of zijn daar nog andere opties?

Duidelijk verhaal Sewri, bedankt. Dat zijn inderdaad verhalen die ik vaker heb gelezen, waarbij ik me dan afvraag of het echt voor iedereen zo is of dat het "van de persoon afhangt" (waarmee ik niets bedoel naar je vriendin, maar je begrijpt wel wat ik wil zeggen denk ik ;) ).

Voor nu klinkt de Nederlandse kant een stuk interessanter, misschien toch maar werk maken van die emigreer-plannen O:) :')

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 16:00

[***] schreef:
Ah fijn, nog wat reacties :)

eilleen333, marley93 & NinaBonanza gaan over Nederland gok ik? Allen PostNL of zijn daar nog andere opties?

Duidelijk verhaal Sewri, bedankt. Dat zijn inderdaad verhalen die ik vaker heb gelezen, waarbij ik me dan afvraag of het echt voor iedereen zo is of dat het "van de persoon afhangt" (waarmee ik niets bedoel naar je vriendin, maar je begrijpt wel wat ik wil zeggen denk ik ;) ).

Voor nu klinkt de Nederlandse kant een stuk interessanter, misschien toch maar werk maken van die emigreer-plannen O:) :')


Dat hangt zeker van de persoon af! Er zijn er ondertussen al een stuk of 4 geweest in het half jaar dat zij er werkt die na 2/3 weken stoppen, eentje naast haarzelf die door is gegaan. De oude rotten in het vak die het werk 10+ jaar doen vragen dan ook zeer regelmatig nog of ze het nog redt, want het is écht zwaar de eerste 1 a 2 jaar. Die springen dan ook nog regelmatig bij, bij het sorteren en dergelijke zaken. Ze is echt zeker geen softie wat dat betreft hoor, dat kan ik je wel gegaranderen :j

Jamira

Berichten: 106
Geregistreerd: 11-07-12
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 16:20

[***] schreef:
Ah fijn, nog wat reacties :)

eilleen333, marley93 & NinaBonanza gaan over Nederland gok ik? Allen PostNL of zijn daar nog andere opties?

Duidelijk verhaal Sewri, bedankt. Dat zijn inderdaad verhalen die ik vaker heb gelezen, waarbij ik me dan afvraag of het echt voor iedereen zo is of dat het "van de persoon afhangt" (waarmee ik niets bedoel naar je vriendin, maar je begrijpt wel wat ik wil zeggen denk ik ;) ).

Voor nu klinkt de Nederlandse kant een stuk interessanter, misschien toch maar werk maken van die emigreer-plannen O:) :')


Nederland inderdaad. Ik werk niet bij PostNL maar bij een andere pakketdienst.
In Nederland heb je meerdere pakketdiensten, oa PostNL, DHL, DPD, GLS en UPS. Misschien nog wel meer maar dit zijn de grote namen.

meniekske

Berichten: 818
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 17:53

Hier een postbode en ik doe het werk al 18 jaar met veel plezier.
Een fulltime baan dat gaat niet meer bij de post. Je kan er kiezen tussen postbezorger, op straat of postvoorbereider. De voorbereiders bij ons op de vestiging worden aangenomen voor 8 uur en soms zijn er contracten van 16 uur, maar echt veel meer uren worden er bij ons niet gegeven. Bij een postbezorger zijn de contracten maximaal 15 uur geloof ik, maar of ze nu nog steeds zoveel uur geven weet ik niet. En volgends mij is het ook het minimum loon wat of je verdient bij bijde, maar dat weten de voorbereiders en bezorgers hier vast beter te vertellen. ;)

Ik denk dat je bij pakket meer kans heb op meer uren contract dan bij de posttak.

7249787
Berichten: 76
Geregistreerd: 13-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 19:20

[***] schreef:
Jij werkt in Nederland? Gewoon even voor de beeldvorming ;)
Gelukkig dat er nog iemand is, haha.


Ja, in Nederland is dit

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Zijn er nog post/pakketbezorgers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 19:35

Ik ook bij PostNL idd.

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: Zijn er nog post/pakketbezorgers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 19:50

Vlakbij mijn werk zit een punt van bpost :Y) Maar ik hoor andere verhalen dan Sewri...
Familie van mijn vriend werkt daar toevallig. Elke dag rond half 4/4 uur beginnen met werken (ik weet het exacte uur niet). Eerst doen ze een ronde met de auto en dan rond 6 uur wisselen ze voor de fiets. Dit zie ik ook, want als ik rond 6 uur moet werken kom ik altijd de postbode hier tegen met de auto! En later rond half 9 komt hier nog iemand met de fiets voorbij. De meesten hun dag zou rond 9/10 uur afgerond zijn. Overuren zouden ze blijkbaar niet veel maken, alleen in het begin als je nog moet leren hoe ermee om te gaan. Als ze eerder klaar zijn, worden de uren ook gewoon uitbetaald. Die familie van mijn vriend werkt er allesinds heel graag en kan het goed combineren met zn gezin (komt thuis en duikt gewoon even paar uurtjes in bed :Y) )

Anoniem

Re: Zijn er nog post/pakketbezorgers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 20:17

Dat klinkt weer anders inderdaad. Altijd lastig die wisselende verhalen, maar dat zal je altijd wel hebben. Als ze wel overuren zouden maken, worden die dan wel uitbetaald? Of blijft het gewoon hun (7.5) uren? Een idee van?

Hier is post en pakket in 1 trouwens, denk niet dat je kan kiezen, dan moet je al echt naar de aparte pakketdiensten (voor zover die niet uit Nederland komen) maar geen idee of daar werk te vinden is.

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 21:36

Laulitz schreef:
Vlakbij mijn werk zit een punt van bpost :Y) Maar ik hoor andere verhalen dan Sewri...
Familie van mijn vriend werkt daar toevallig. Elke dag rond half 4/4 uur beginnen met werken (ik weet het exacte uur niet). Eerst doen ze een ronde met de auto en dan rond 6 uur wisselen ze voor de fiets. Dit zie ik ook, want als ik rond 6 uur moet werken kom ik altijd de postbode hier tegen met de auto! En later rond half 9 komt hier nog iemand met de fiets voorbij. De meesten hun dag zou rond 9/10 uur afgerond zijn. Overuren zouden ze blijkbaar niet veel maken, alleen in het begin als je nog moet leren hoe ermee om te gaan. Als ze eerder klaar zijn, worden de uren ook gewoon uitbetaald. Die familie van mijn vriend werkt er allesinds heel graag en kan het goed combineren met zn gezin (komt thuis en duikt gewoon even paar uurtjes in bed :Y) )


Dan doen zij duidelijk de kranten ronde met een kleine “normale” post ronde, die schijnen inderdaad iets relaxter te zijn:)

Anoniem

Re: Zijn er nog post/pakketbezorgers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:11

Zou het nog een verschil maken tussen een stad en een dorp? Is een dorp automatisch meer relaxt of juist niet omdat je dan met minder personeel bent (veronderstel ik)? Misschien zit daar ook nog een verschil?

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 08:53

Ik werk sinds februari bij een bedrijf dat postbezorgd.
Het werk vind ik wel leuk, maar was in het begin inderdaad behoorlijk zwaar.. nu heb ik een vaste route en twee dagen in de week een tweede route.

Het werken op straat is leuk, in mijn buurt zitten gelukkig aardige mensen. Zelfs iemand die op warme dagen aan mij denkt en zorgt voor een flesje koud water. Maar er zitten ook mensen tussen die voor wat ergernis kunnen zorgen.
Brievenbussen die onhandig zijn, of te klein. Je kent ze wel, van die leuke brievenbussen voor aan de muur,en dan de gleuf aan de voorkant... Sta je daar met je bol.com pakketje.. groter dan een a4, 3 cm dik en keihard karton. Verder dan recht erin gaan die pakketjes niet, en ze passen dus niet in de brievenbus omdat ze de hoek naar beneden niet kunnen maken.
Kost dan weer extra tijd, van aanbellen, bij de buren proberen tot zelfs naar werktijd bij het postkantoor langs moeten.

En zo zijn er nog wel meer vormen van onhandige brievenbussen.

Werk dus opzich tevreden over.
Maar de organisatie opzich laat toch wel wat steken vallen.

Zo kwam ik er bij het controleren van mijn werktijden en rooster van een paar weken terug erachter dat ze de min uren die ik had opgebouwd tegenover mijn contract uren, niet vanuit eigen zak hebben aangevuld, maar met mijn eigen opgebouwde verlofuren.

Daarnaast moest volgens hun ook mijn contract uren verlaagd worden, want ik zou al behoorlijk in de min staan... Indien niet verlaagd zou ik meer moeten gaan werken.

Even kort: bij mijn sollicitatie zijn bepaalde afspraken gemaakt, en daar hebben hun een x uren contract tegenover gezet.

Uiteindelijk is mijn contract verlaagd omdat ik lichamelijk niet meer post kan rondbrengen.
Echter klopt dat ook voor geen meter het nieuwe contract, gezien ik standaard al meer uren maak, en dan komt daar nog uitlooptijd bovenop.

Ondertussen hierover contact gehad met bvpp en hun gaan in gesprek.
Hopelijk wordt het gewoon terug gedraaid, naar wat er eerder is afgesproken toen ik werd aangenomen.

Trouwens misschien wel even interessant om te lezen.. ook als ik eeen reactie hierboven lees dat er x huren betaald worden ipv de x gewerkte uren.
https://www.nu.nl/economie/5270894/fnv- ... rgers.html

Cabelona

Berichten: 1699
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:14

Ik heb tijdens mijn studie post rond gebracht via Sandd.

Hier krijg je per poststuk betaald. Ik was met sorteren +/- 1,5 uur kwijt per wijk. Dag erna post rondbrengen daar was ik met 3 uurtjes wel mee klaar. Dit twee keer per week. Ik kreeg zo tussen de 120 en 150 euro netto per maand betaald. Afhankelijk van hoe veel poststukken ik in die maand had.
In de zomervakantie had ik vaak twee wijken.

Ik vond het altijd erg bijzonder om te zien dat mensen op alle mogelijke manieren hun brievenbussen dicht probeerde te maken als de beruchte blauwe enveloppen weer aan de beurt waren.
Het werkt vond ik niet echt zwaar. Kies wel voor een makkelijke fiets, die ook wel tegen een stootje kan. Ik had ook altijd een schouder tas mee voor de poststukken voor in die straat. Als het regent, worden ze op die manier niet zo nat.
Het is even uitvogelen met sorteren en lopen, maar uiteindelijk heb je voor jezelf wel een handige manier gevonden.
Ik had meestal wel mijn wandelschoenen aan met post lopen, omdat ik anders last van mijn voeten kreeg.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Zijn er nog post/pakketbezorgers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:29

Ik heb het in mijn middelbare school + studententijd 7 jaar in totaal gedaan (TNT post en toen werd het PostNL).
Eigenlijk nooit fysieke klachten gehad, tenzij het keihard stormde, bevroren ondergrond, hittegolf etc. Dat was echt wel afzien met die zware tassen. Maar voor de rest went het zeker wel! En je krijgt inderdaad goede kleding.
Heb het altijd naar mijn zin gehad en werd destijds goed betaald. Ik werd per uur betaald (sortering + lopen), en daarnaast ook vergoeding om de fiets te onderhouden. Overuren schreef ik op en werden ook uitbetaald.

Ik weet echter niet hoe het tegenwoordig is :-). Er is veel veranderd.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:38

Ik ben 3 maanden pakketbezorger geweest bij post.nl. Ik vind het werk leuk, veel buiten en je hebt veel vrijheid.
Ik heb ik in die tijd zowel vorst, bakken regen als 30 graden mee gemaakt. Het weer bepaalt veel van je werkplezier, maar je kleed je erop en je moet er gewoon niet teveel over nadenken.

Ik was niet in dienst van post.nl, maar voor een externe partij en kreeg per pakker betaald (is meer dan 10 jaar geleden).
Op zich was de pakketvergoeding acceptabel, maar als de mensen twee keer niet thuis waren, moest ik het naar het postkantoor brengen. Ik had dan aan dat pakket 3 keer werk gehad, maar kreeg deze niet betaald, omdat ik niet degene was die het pakket overhandigde. Waardeloos.
En ik stoorde mij aan de adressen die veel bestelden, maar gewoon nooit thuis waren. Regel het dan anders.

Anoniem

Re: Zijn er nog post/pakketbezorgers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:03

Bedankt nog voor de ervaringen :)
Mij trekt het wel heel erg, maar tegelijk ben ik ook bang dat ik het niet ga kunnen. Wat de keuze ook weer moeilijk maakt. Maar wat je niet probeert weet je niet natuurlijk ... Het is echt heel dubbel momenteel.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Re: Zijn er nog post/pakketbezorgers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:31

Waarom zou je het niet kunnen?

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Zijn er nog post/pakketbezorgers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:52

Je hebt een proefperiode he. Mocht het niet gaan, dan heb je het in elk geval geprobeerd. :)

Anoniem

Re: Zijn er nog post/pakketbezorgers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:05

Waarom niet is omdat ik Bechterew (en fibromyalgie) heb. Hiervoor is bewegen goed, maar wel gedoseerd/met mate. En ik weet dus niet in hoeverre het fysieke gaat doorwegen.

Was trouwens nog een detail vergeten, heb blijkbaar nog steeds een vorm van inspanningsastma. Het is niet compleet hetzelfde (heb ook geen gewoon astma) en het heeft naast de ademhaling ook met mijn bloeddruk te maken. Ik heb een best lage bloeddruk en daar heb ik doorgaans geen problemen mee (vroeger wel medicatie voor gehad) maar bij inspanning stijgt die bloeddruk, wat doorgaans ook nog doenbaar is. Het probleem is het stoppen met die inspanning, dan gaat mijn bloeddruk van hoog naar heel laag (want dat is mijn basis) en dat verschil is te groot op te korte tijd voor mijn lichaam om te verwerken. En dus word ik heel kortademig en duizelig en ga ik zweten en moet ik echt gaan liggen want anders val ik flauw ... Dacht dat ik er wel overheen zou groeien, maar blijkbaar dus niet :+

Dus vrees dat het het toch niet gaat worden op deze manier ...