Voor mijn opleiding Hippische bedrijfskunde doe ik een afstudeeronderzoek naar wat voor een effect de afschaffing van de landbouwregeling op de Nederlandse paardenfokkerij heeft. Om goed onderzoek te kunnen doen naar de landbouwregeling, is er een enquête opgesteld voor alle fokkers in Nederland. Dit geldt voor de zowel de hobbyfokkers (dus ook als je af en toe een veulen fokt), als de bedrijfsmatige fokkers.
De landbouwregeling was een speciale regeling voor agrarische ondernemers. Begin 2018 is de landbouwregeling afgeschaft. Dit betekent dat een aantal zaken, dus ook binnen de fokkerij, van laag- naar hoog tarief gegaan zijn. Dit geldt voor drachtigheidsonderzoeken, inseminatiediensten, registreren en keuringen bij stamboeken. Hierdoor zou een fokker rond de €350,- euro duurder uit zijn. Daarom doe ik onderzoek naar de effecten welke de afschaffing van deze regeling met zich meebrengt.
Het zou mij enorm helpen als je de enquête zou willen invullen. De enquête duurt hoogstens vijf minuten.

http://www.thesistools.com/web/?id=546805