[ENQ] Hondeneigenaren gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Walkure

[ENQ] Hondeneigenaren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 11:11

Hey lieve bokkers!

Ik ben een student diergezondheid en management (HBO) en samen met een studiegenootje ben ik bezig met een onderzoek naar tumoren bij honden. Het zou ons onderzoek erg helpen als je onze enquête wilt invullen.

Met ons onderzoek proberen wij in kaart te brengen hoeveel honden een tumor hebben, welke soort en welke behandeling(en) daarbij het meest succesvol zijn. Om het onderzoek volledig te maken hebben wij ook contact opgenomen met dierenartsen.

Als je een vraag niet wilt beantwoorden dan kan je hem open laten.

https://www.survio.com/survey/d/T5Y4E7F2R6O8P2B9G

Heel erg bedankt!

xSCWx

Re: [ENQ] Hondeneigenaren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:13

Nou dat was voor mij een snelle enquête :+ antwoord “nee” en gelijk versturen.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:15

Ingevuld :)
Niet dat het voor mij relevant was, maar wat als iemand meerdere honden heeft gehad met tumoren die op verschillende manieren zijn behandeld?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:17

Ingevuld :j

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:19

Ik zou nog eens goed naar de vragen kijken. Ik denk niet dat jullie uitkomsten representatief zijn. Mag meer verdieping in want straks weet je nog niets.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:21

Bowo schreef:
Ingevuld :)
Niet dat het voor mij relevant was, maar wat als iemand meerdere honden heeft gehad met tumoren die op verschillende manieren zijn behandeld?

Ik heb dat meegemaakt.
ingevuld hond 1 en hond 2
Bij de "uitkomst" maakt het niet uit. Beide zijn ingeslapen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:22

"Onebelangrijk"

Staat in de laatste vraag. Typefoutje..... :j

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:23

Yvette81 schreef:
Ik zou nog eens goed naar de vragen kijken. Ik denk niet dat jullie uitkomsten representatief zijn. Mag meer verdieping in want straks weet je nog niets.

Hier ben ik het mee eens.
Ik heb 'm ingevuld, maar heb er wel bij gezet om wat voor ras het ging en wat de leeftijd van onze hond was.
Het maakt wel verschil of je een hond van 1 jaar niet laat behandelen. Of, in ons geval, onze Tervueren van bijna 13.
Maar misschien was dit niet het doel van de enquête.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:23

Ingevuld. Mijn eerste hond heb ik in moeten laten slapen vanwege kanker.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:26

Ik wil hem wel invullen, maar zijn de antwoorden ook voor je van belang als de hond inmiddels is overleden (aan iets anders)?

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:32

Vraag me inderdaad af of het representatief is. Je wilt weten hoeveel honden tumoren hebben maar je eerste vraag is heft u een hond gehad met een tumor. Ja, die heb ik. Maar ook 5 andere honden die het niet hadden.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 11:43

Bedankt voor de reacties en feedback!

@Bowo: De enquête kan eventueel meerdere keren worden ingevuld

@Esaqar: Ras en leeftijd maakt inderdaad voor ons onderzoek niet uit, zo specifiek kijken we niet. Wel kan in de laatste vraag ingevuld worden of er specifieke redenen waren om wel/niet te behandelen waaronder leeftijd en algemene gezondheid van de hond.

@Depende: Ja, zeker!

& @ iedereen die het heeft over de representativiteit: Super bedankt voor jullie feedback! Jullie hebben mogelijk wel gelijk maar via onze begeleider hoorden we juist dat we de enquête niet te uitgebreid moesten maken omdat het dan te veel zou worden. We hadden het inderdaad wat meer kunnen verdiepen.

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:51

Esaqar schreef:
Yvette81 schreef:

Hier ben ik het mee eens.
Ik heb 'm ingevuld, maar heb er wel bij gezet om wat voor ras het ging en wat de leeftijd van onze hond was.
Het maakt wel verschil of je een hond van 1 jaar niet laat behandelen. Of, in ons geval, onze Tervueren van bijna 13.
Maar misschien was dit niet het doel van de enquête.

Dit , hier ook ras cane corso 12,5 bij ingevuld. En opmerking mbt negatief advies v operatie ; de locatie en haar leeftijd etc. en volgens da groter risico dat ze aan iets anders komt te overlijden. Daarnaast mis ik nog iets mbt te laat ontdekken. Dit met een andere hond meegemaakt , harde dame. Ik denk meer specieke vragen en wat meer ruimte mbt open vragen. Maar ik lees nu net dat dit dus voor jullie onderzoek niet uitmaakt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:05

Ingevuld. Maar als je geen reden vraagt voor de keus van niet behandelen of waarom er voor inslapen is gekozen tov wel behandelen weet je volgens mij nog niet veel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:13

Ik loop klem op de vraag heeft de hond het overleefd. Meerdere honden gehad meerdere met tumoren ook met diverse aanpak, en overleving.
Hond een laten zitten, hond twee is er om ingeslapen toen ze te ver heen was, hond drie was een accuut gevaar voor de omgeving ivm hersentumor die hebben we moeten laten inslapen meteen.
Hond vier stond voor chemo maar heeft dat net niet gehaald. Zat een weekend tussen diagnose en start behandeling. Vrijdags nig fit zondags overleden.
Hondvijf zelfde tumor als hond vier bleek later, geopereerd maar dag na operatie overleden.
Hond zes verhaal apart. Agressieve tumor aan zijn poot eerste keer kiepte die er zelf af, daarna nog vier leer weggehaald is op 16 jarige leeftijd aan iets anders overleden.
En hond 7 heeft een op zijn poot weggehaald. Nu twee rustig en mogen blijven zitten voorlopig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:16

Het is idd geen zwart wit verhaal. Onze hond kreeg op latere leeftijd ineens overal bulten, die ook snel groter werden. Wij kozen voor niet behandelen iom de DA. Hij heeft daarna nog 2 mooie jaren gehad. Tot hij op een dag niet wilde eten en heel veel plaste. Bleek het totaal foute boel te zijn en hebben we hem diezelfde dag nog in moeten laten slapen, een tumor in zijn buikholte was gaan bloeden. In eerste instantie hebben we dus gekozen voor niet behandelen. Maar het uiteindelijke resultaat is wel dat we hem in hebben moeten laten slapen vanwege de tumoren.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:58

Ingevuld!

Die van ons (grote hond van 25 kg 13(?) jaar oud) kreeg een tumor in de buik.
We hebben er voor gekozen en ze is voor veel geld geopereerd en er is een tumor van 5(!!) kg uitgehaald. De kans op de operatie overleven (tijdens de operatie zouden ze zien of de tumor aan belangerijke organen vast zat, als dat zo was en weghalen was niet mogelijk zou ze direct ingeslapen worden) was 5%.

We kregen een verlossend telefoontje dat ze het overleefd had en toen hebben we nog een half jaar mogen genieten van haar. Op een geven moment waren er nieuwe uitzaaiingen van tumoren waardoor ze oa niet 100% zindelijk meer was en daar voelde ze zich zó gênant onder dat ze er onzeker van werd. Het was een hond die exact wist waar ze wel en niet haar behoefte mocht doen en ons nooit teleur wou stellen.

Omdat we erger wilde voorkomen hebben we besloten haar hier los te laten..

Hopelijk heb je er wat aan :)