Staatsexamen Turks Havo Help!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Femkeeex

Staatsexamen Turks Havo Help!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-18 15:58

Hallo,

Ik heb maandag mijn staatsexamen Turks HAVO brief schrijven. Ik heb twee jaar geleden wel een cursus Turks gehad, maar ik ben bang dat alles is weggezakt. Ik weet dat er op Bokt waarschijnlijk weinig mensen zijn die mij kunnen helpen, maar ik wil het toch graag proberen.

Zou iemand een paar brieven die ik schrijf willen controleren en de grammatica foutjes eruit halen en mij een beetje uitleg kunnen geven? Of misschien kennen jullie wel iemand die dat graag voor mij zou willen doen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 16:24

Hopelijk heb je inmiddels hulp gevonden. Mijn man had je graag geholpen, maar is zich nu net zelf op een examen aan het voorbereiden.

Ik wil je even succes wensen met het jouwe maandag. Ik vind het alleen al knap dat je aan het examen deelneemt. Ik moet tot mijn schande bekennen dat ik na 15 jaar nog steeds maar enkele woorden Turks spreek.

Maar dankzij jouw topic heb ik mijn cursusboek gister weer uit de boekenkast gepakt! Maar er nog niet ingekeken :o ;)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-18 18:58

Boras schreef:
Hopelijk heb je inmiddels hulp gevonden. Mijn man had je graag geholpen, maar is zich nu net zelf op een examen aan het voorbereiden.

Ik wil je even succes wensen met het jouwe maandag. Ik vind het alleen al knap dat je aan het examen deelneemt. Ik moet tot mijn schande bekennen dat ik na 15 jaar nog steeds maar enkele woorden Turks spreek.

Maar dankzij jouw topic heb ik mijn cursusboek gister weer uit de boekenkast gepakt! Maar er nog niet ingekeken :o ;)

Ik heb nog geen hulp gevonden, maar ik hoop dat ik het red met hetgene wat ik nog weet!

Ik heb 4 jaar geleden een cursus van 2 maanden gehad , maar thats it :') Ik vind een aantal grammatica dingen nog moeilijk en ben de regels een beetje vergeten.

Succes met het examen van je man!

Vero

Re: Staatsexamen Turks Havo Help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 18:58

Ik kan zelf geen turks, maar kan je niet oude examens/ online opgaven doen?

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-18 19:01

Vero schreef:
Ik kan zelf geen turks, maar kan je niet oude examens/ online opgaven doen?

Het is brief schrijven, dus dan gaat dat moeilijk. :D

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 19:05

Ja, maar de grammatica veranderd niet ineens. Je zegt zelf moeite te hebben met de grammatica, wat je in een brief moet gebruiken, dus dan zou ik zeggen ga je grammatica online oefenen :P

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-18 19:08

Vero schreef:
Ja, maar de grammatica veranderd niet ineens. Je zegt zelf moeite te hebben met de grammatica, wat je in een brief moet gebruiken, dus dan zou ik zeggen ga je grammatica online oefenen :P

Daar heb je zeker gelijk in! Dat doe ik ook al. Alleen zijn elke brieven anders en weet ik niet of bepaalde zinnen die ik schrijf kloppen.

Bij engels worden al de brieven gecontroleerd en al de (kleine) foutjes eruit gehaald, maar bij Turks moet ik dat helemaal zelf doen. Vandaar mijn vraag!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:55

Succes vandaag! Snap alleen niet helemaal waarom je examen doet in iets wat je al 4 jaar niet hebt geoefend? Has je niet beter een paar maanden geleden kunnen beginnen met leren, ipv het weekend voor je examen :+ .

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:02

Een cursus van vier jaar geleden? En die duurde twee maanden?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:16

Ik ben benieuwd hoe je het examen hebt beleefd, ts :)