Eenzaam in Tilburg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hinnik123

Eenzaam in Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 14:47

Hooi bokkers,
Ik weet niet zo goed of het hier thuishoort haha dus sorry mods als ik verkeerd zit...

Ik woon sinds kort op kamers in Tilburg, het is heel erg leuk binnenkort komt mijn ponytje ook deze kant op, maar ik voel me op dit moment behoorlijk eenzaam.

Ik ben namelijk verhuisd vanaf Eindhoven naar Tilburg vroegtijdig (om een lang verhaal kort te maken, ik moest weg op m'n huidige woonplek en ben dus alvast naar Tilburg gegaan omdat ik daar ga studeren).

Nu vroeg ik mijzelf af of er toevallig meer mensen indezelfde situatie zitten, vrienden maken gaat nog niet echt lekker omdat ik alleen maar een bijbaantje heb ik Tilburg voor de rest eigenlijk nog niets.

Iemand tips of suggesties??
Naar studentenverenigingen heb ik al gekeken maar ook daar geen succes helaas.

♥️♥️ MIJ

Anoniem

Re: Eenzaam in Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:11

Heb je op je werk geen leuke collega's waar je een keer iets mee kan gaan drinken? Of mensen in je gebouw/huis waar je contact mee kan leggen?

Succes, ik weet hoe moeilijk het kan zijn om vrienden te maken op een nieuwe plek, maar het komt goed!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:28

Een sportclub, hobbyclub en/of vrijwilligerswerk zoeken kan je misschien wat helpen in deze periode. Of je kunt een cursus gaan doen.
Maar weet ook dat dit er een beetje bij hoort wanneer je verhuist. Een nieuw netwerk opbouwen kost tijd.
Woon je in een eigen appartement of een studentenhuis?

Hinnik123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-18 19:55

senna21 schreef:
Een sportclub, hobbyclub en/of vrijwilligerswerk zoeken kan je misschien wat helpen in deze periode. Of je kunt een cursus gaan doen.
Maar weet ook dat dit er een beetje bij hoort wanneer je verhuist. Een nieuw netwerk opbouwen kost tijd.
Woon je in een eigen appartement of een studentenhuis?

Ik woon momenteel op studentenkamers maar mijn huisgenoten studeren allemaal ook aan de uni en zijn vrij veel weg, zie ze bijna niet,

Wel bedankt voor de goede tips!

Hinnik123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-18 19:56

Emmaa_ schreef:
Heb je op je werk geen leuke collega's waar je een keer iets mee kan gaan drinken? Of mensen in je gebouw/huis waar je contact mee kan leggen?

Succes, ik weet hoe moeilijk het kan zijn om vrienden te maken op een nieuwe plek, maar het komt goed!

Jaa heb nog niet zoveel gewerkt en echt vrienden nog niet gemaakt haha... Hoop dat het goed gaat komen haha

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 19:59

Zou je het niet leuk vinden om contact op te nemen met de studenten paardrijvereniging van Tilburg Cave ne Cadas? Bij dat soort verenigingen vind ik het altijd erg makkelijk nieuwe contacten maken :j

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 14:05

Je zou ook je huisgenoten kunnen vragen om tips of ideeën. Misschien willen ze wel wat samen met je doen, maar ze moeten het wel weten dat je dit zou willen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

LoeOrange

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 14:26

Ik ben zelf geboren in Tilburg en woon nu sinds vorig jaar in Waalwijk met mijn vriend. Ook mijn vriend heeft jaren in Tilburg gewoond.
Het is een leuke stad maar ook ik vond het vaak moeilijk om contact te maken.
Als ik er nu op terug kijk, denk ik dat ik heel veel vrienden via stal heb leren kennen, en later dan weer mensen via hen.
Mijn vriend maakte veel vrienden tijdens het uitgaan. Maar ik weet natuurlijk niet of jij van uitgaan houdt.
Maar, zoals hierboven ook gezegd wordt, vraag het eens aan je huisgenoten. Misschien willen zij inderdaad iets met je doen of weten zij leuke plekken om mensen te ontmoeten?

Je mag mij altijd Pb’en :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 14:37

Gewoon aanmelden bij cave ne cadas inderdaad, dan ken je zo een hoop mensen.