Ik wist dat dit een tijdelijke functie was, ben er met tegenzin begonnen en heb er uiteindelijk de mooiste tijd van m'n leven gehad, werkgerelateerd dan.

Helaas ging het om een tijdelijke functie, die ze door ziekte van een collega nog flink hebben kunnen verlengen. Van bovenaf werd er echter niet langer budget verleend en is er ook geen budget voor een extra functie. Ik heb dit eind maart gehoord en kreeg via Randstad meteen twee nieuwe opdrachten aangeboden bij hetzelfde concern en wederom twee verschillende vestigingen.
Waaronder bij vestiging C met product D. Hier heeft mijn neef ook gewerkt en die had er een enorm slechte ervaring. Hij en ik zitten behoorlijk op één lijn wat dit soort dingen betreft en het is niet iemand die zich slecht laat behandelen. Ik zag behoorlijk op tegen het gesprek, maar had er een onwijs leuk gesprek met leuke mensen. Het liet even op zich wachten want er waren nog een paar mensen uitgenodigd. Na een weekje het nieuws dat ze mij heel graag wilden hebben, het liefst de volgende dag. Ik heb er nog een paar dagen vrij uit kunnen slepen (afgelopen maanden bij vestiging A zijn de vrije dagen op twee handen te tellen geweest, en die was ik dan ook alleen maar vrij omdat ik iets anders had), maar ik ben gisteren begonnen. Met een klein beetje wantrouwen, want stel dat ik in dezelfde situatie terecht kom als mijn neef. Dat lijkt totaal het tegenovergestelde en de sfeer heeft zelfs wel wat weg van die bij Vestiging A.
Iemand uit het team gaat weg, ik heb natuurlijk gevraagd waarom. Hij gaf aan dat hij te weinig uitdaging in het werk zag. Hij vond het erg moeilijk, omdat de mensen wel leuk zijn. Toen ik zijn achtergrond hoorde, begon ik wel even bang te worden. Zijn achtergrond is hetzelfde als ik... Allebei product B, maar op verschillende vestigingen. Product B heeft meer uitdaging dan product D, daar kwam het volgens hem op neer.
Iets dat ik binnen twee dagen al kan beamen. Knap vervelend om de hele dag te wachten tot je iets kan doen. Iets dat totaal niet bij mij past. Het product is ook behoorlijk simpel.
Het enige voordeel is dat ik hier flink meer verdien dan bij product B. Maar ik weet niet hoelang ik dit kan doen. Ik ben nu al aan het tellen hoeveel vrije dagen ik heb. Niet gezond... En het geld houdt me ook niet bepaald gemotiveerd...
Ik wil niet nu al kappen, maar ik weet op dit moment ook niet hoe ik met mijn twijfels om moet gaan.
Die twijfels zijn er sterk, want ik weet dat ik maar een gil hoef te geven en er weer meerdere opdrachten voor me zijn. Ik moet het gewoon even kwijt en ben wel benieuwd hoe jullie hier in zouden staan.