onbeschofte klanten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurora

Berichten: 2648
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:28

Ik heb een tijdje in een gameshop/videotheek gewerkt.
Kwam er een vrouw, een dag voor de kerst een paar filmpjes huren. Wij zouden 1e kerstdag dicht zijn (2e wel open) dus mevrouw mocht de films, die eigenlijk voor èèn dag mee naar huis mochten, gratis een extra dag hebben. Maar ze wou de films wel heel graag nóg een dag extra. Tuurlijk mevrouw, geen probleem, maar dan moet u wel voor die extra dag betalen. Nou dat had ik beter niet kunnen zeggen, de stoom kwam zo'n beetje uit dr oren. Ik zou haar geen leuke kerst gunnen (?) want nu had ze geen leuke films, en de kerst was al zo duur enzovoorts.
Heel geduldig uitgelegd dat de films dagfilms waren waar je normaal per dag een bedrag voor betaald, en ze al gematst werd omdat we de dag erna dicht zouden zijn, en dat ze eventueel ook weekfilms kon huren die ze veel langer thuis mocht houden. Uit eindelijk heeft ze de films LETTERLIJK in mijn gezicht gesmeten en is boos de winkel uitgestormd.
Ik heb haar nog een vrolijke kerst toegeroepen maar ik geloof niet dat ze dat gehoord heeft :=

Overigens, aangezien het in eerste plaats een gameshop was, en ik een vrouw, heeft dat ook nog wel eens voeten in de aarde gehad. Heb regelmatig aan moeten horen dat ik toch nergens verstand van had want ik was een vrouw en vrouwen gamen niet >;)

Cowgirl

Berichten: 23750
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:46

Ik doe vrijwilligers werk op de dierenambulance en ook als vrijwilliger krijg je het wel eens naar je hoofd.
En als de informatie/actie niet aan hun eisen voldoet dan word dat wel gelijk even op FB gekwakt en krijg je er nog tig mensen bij die niks van de situatie weten maar wel een hun mondje opentrekken.
Ik heb ook collega;s die wel bedreigd zijn of in een vervelende situatie terecht zijn gekomen.
De bedreiging was op de basis zelf. Sinds dien hebben we een speciaal slot op de deur en hebben we een training 'omgaan met agressie'' gehad.

Ik heb ooit eens iemand in bewaring aan de telefoon gehad die wilde weten waar zijn huisdier was.
Maar over politie zaken hebben wij zwijgplicht dus ik de persoon verzocht contact op te nemen met zijn case manager. Uiteraard bleef de persoon doordrammen en vervolgens hoor ik op de achtergrond van alles door de ruimte heen vliegen...tafels, stoelen+ een hele hoop geschreeuw :') .
Uiteindelijk kreeg ik een medewerker van de gevangenis aan de lijn die wilde wel eens weten wat er aan de hand was :D . Dat heb ik even uitgelegd en ze ging ermee aan de gang.

ElsieC

Berichten: 223
Geregistreerd: 08-09-16
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:50

Als iedereen gewoon eens een half jaartje in de verkoop/servicesector zou werken zou de wereld een betere plek zijn. O:)

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:51

Zoe_97 schreef:
hoi bokkers.

Ik werk als jobstudent bij de loketten van het postkantoor in belgië. Nu heb ik mijn laatste werkdag van de vakantie zo'n onbeschofte klanten gehad dat ik er echt van achterover viel. Ik werk al 3 jaar in het betrefende kantoor, maar zoiets had ik toch nog nooit meegemaakt. Het leek me "leuk" een topic te openen waar mensne hun ervaringen met onbeschofte klanten tijdens hun job kunnen delen.

mijn verhaal:
Het was een vrij rustige vrijdag, een wachtende of 3 in de zaal en 3 loketten open (en een collega die achter bezig was), dus een wachttijd van een minuut of 2 maximum. Er komt een koppel binnen dat ik schat tussen de 60-70 jaar. Ze kwamen meteen met zo'n houding binnen van ik ben beter dan jullie. Ze lopen het ticketing machine zo voorbij en gaan bij mijn collega die net klaar is met een klant bij het loket staan. Mijn collega vraagt beleefd of ze een nummertje willen nemen, want er zijn nog wachtende voor hun. Met binnensmonds gemompel draaien ze zich om en nemen een nummer.
Enkele minuten later zijn toevallig diezelfde collega en ik op hetzelfde moment klaar met onze klanten. We drukken tegelijk op de knop en het nummertje van meneer en mevrouw komt bij mijn collega op het scherm, ik krijg de volgende klant. Mevrouw wandelt richting de loketten terwijl meneer door de hele zaal schreeuw "niet bij die rosse gaan!!) gericht op mijn collega. Mevrouw komt dan ook zelfzeker bij mij staan. wanneer ik mevrouw er op wijs dat mijn collega hen heeft opgeroepen weigeren ze (meneer stond er inmiddels ook), naar daar te gaan. Mijn collega neemt mijn klant en ik neem het briefje aan van deze mensen om hun aangetekende zending te halen. Terwijl ik het briefje inscan is mijn collega klaar met de klant die zij hielp en waren er geen wachtende meer. Meneer went zich terwijl ik bezig ben tot mijn collega met een reeks scheldwoorden. Mijn collega zwijgt en gaat naar achter.
Ik vraag voor de identiteitskaart die nodig is om de brief mee te geven. Mevrouw overhadigd me haar ID, maar ik zie dat het een andere naam is als op het briefje. Ik meld hun dan ook dat ik de brief niet kan meegeven omdat de naam verschilt. Krijg ik me toch de wind van voren dat de brief natuurlijk voor meneer is (Waarom geeft zij haar ID dan ook?). En volgt er een hele reeks uitspraken over hoe dom je moet zijn om daar te werken en of er IQ testen worden afgenomen en enkel de domste mensen er mogen werken... Hierop heb ik geantwoord dat een beetje vriendelijkheid geen kwaad kon en heb ik naar meneer zijn ID gevraagd. Wel hier had ik blijkbaar teveel gezegd. Ze pakt haar smartphone boven en zegt een foto van me te gaan maken om een klacht tegen onvriendelijkheid in te dienen. Ik heb hun erop gewezen dat het nemen van foto's tegen mijn wil tegen de wet is en wilde verder gaan met de gegevens van zijn ID kaart over te nemen. De vrouw richt echter toch haar camera op mij. Hierop ben ik gewoon op gestaan, hun brief en ID kaarten buitne hun bereik gelegd en ben ik naar achter gegaan voor ik echt onvriendelijk zou worden.
Achter het verhaal aan mijn (oudere mannelijke) collega uitgelegd en is hij de mensen gaan helpen. Tegen hen leken ze zo geen grote mond op de durven zetten.
Dit heeft zich allemaal in CA. 5-10 minuten afgespeeld.

Ik ben nu bijna een week later nog zo versteld van deze mensen. op alle jaren dat ik er werk heb ik nog nooit een opmerking gehad dat ik niet vriendelijk zou zijn. Mijn baas zij erna wel dat ik goed gehandeld had om de mensen te laten staan en hen niet kwaad te antwoorden.

Zo nog mensen met zulke verhalen?


Ik vind dat je heel goed gehandeld hebt, maar ik vind het jammer dat deze mensen vervolgens gewoon door een collega behandeld zijn. Ik vind dat ze door de bedrijfsleider (of hoe zo iemand heet bij jullie) streng hadden mogen worden aangesproken op hun asociale gedrag!

Yltje
Berichten: 1279
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:00

Wat een topic dit, helemaal mijn ding. Ik doe de klachtenafhandeling bij een service verlenend bedrijf. Wij hebben de mogelijkheid niet om krapper te plannen als een ochtend of middag deel. Veel te veel klanten die niet thuis zijn en wisselende tijd voor de werkzaamheden, vreselijk afhankelijk van de klant hoe lang een dag programma duurt.

Genoeg mensen die denk dat we om een bepaald tijd komen die ze zelf hebben bedacht en kwaad worden als er 5 minuten later geen monteur staat. Iedereen heeft het te druk en is te belangrijk om te wachten op een ander. Kwaad als zij hun telefoon niet opnemen wanneer ze zelf vragen om gebeld te worden ( dat doen we als klanten ergens vandaag moeten komen zodat ze de tijd hebben om naar huis te komen, dus als een klant niet opneemt gaat er geen monteur heen. Want ze zijn toch niet thuis ).

Als je niet ieder jaar op exact dezelfde dag komt hun geld terug eisen van een volledig jaar.

Een klacht als je niet binnen 2 dagen op een email reageert.

Een klacht als de monteur netjes weigert zijn veiligheidsschoenen uit te doen ( we hebben hoesjes voor eromheen maar meestal worden ze voor ze dat kunnen opperen als eruit gegooid )

Een klant die een stipt tijd afspraak wilde, 1600 uur dacht ik. Aangegeven dat het niet kon ivm de onvoorziene omstandigheden zoals hierboven gezegd. En dan als meneer dat wel wilde dat het geld ging kosten, want hij moet dan de tijd betalen van de monteur die we bijv. een half uur stil moeten laten staan om stipt 1600 aanwezig te zijn. Normaal kan hij in die tijd een andere klant helpen. Meneer was eerst planner en wist beter als wij dat het prima mogelijk was. Toen was hij advocaat en ging ons aanklagen, ik heb aangegeven dat hij een monteur kon verwachten die middag en we hem van te voren konden bellen. Dat wilde meneer en hij ging "wel zien" of hij er dan was. Hij hing op en belde eind van de middag kwaad terug, de monteur had gebeld en hij had het gemist dus er was geen monteur geweest. Meneer kwaad uiteraard hoe we konden verwachten dat hij de telefoon kon opnemen terwijl "meneer aan het opereren was" want hij van kinderchirurg. Gezegd dat we nog konden komen maar tegen extra tarief. Op dat moment stond ook mijn teamleider volledig achter me want die had me alle gesprekken horen voeren, uiterst beleefd. Die gaf ook aan dat we nu hoe dan ook alleen nog maar tegen extra tarief kwamen. Uiteindelijk is er savonds een monteur geweest tegen extra tarief en moest er nog een vrij prijzig onderdeel vervangen worden. Je gun het niemand maar deze klant op dat moment door iedereen wel. :o

Heel bijzonder allemaal.

Toppunt was ooit de dochter van een overleden klant (was al 2 jaar voordat ze contact opnamen, wij hadden hier nooit eerder iets van gehoord) klant had een huurtoestel en dochter wilde een afkoop factuur. Deze gestuurd daarna belde ze waarbij ik een half uur door een schreeuwende klant probeerde uit te leggen hoe het in elkaar zat en begon ze over wurgcontracten en dat ze hoopte dat mijn ouders dat aangedaan werd, hoe ik bij zo'n bedrijf kon werken en ik geen moraal had.

Heb mevrouw gemeld dat ze het wel erg persoonlijk speelde en ik dat niet hoefde te pikken. Ze begon dwars door me heen te schreeuwen over dat ze haar advocaat erop af ging sturen en een aangetekende brief ging sturen.

Ik heb gezegd dat ik zo niet meer aan de telefoon ging blijven en haar geadviseerd dat zeker te doen. Nog een fijne dag gewenst en zonder te wachten opgehangen.

Paar dagen later was de factuur betaald en nooit meer wat van gehoord.

Die klant eenmaal opgehangen ben ik even uit telefoon dienst gegaan en even buiten gaan roken. Af en toe zo ontzettend woest maar weet gelukkig altijd beleefd te blijven. Stond toen wel te trillen van boosheid haha

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:37

Een (nieuwe) klant die je belt ondanks dat je op de website heb staan dat je met zwangerschapsverlof bent en dan boos wordt omdat je niet 3 dagen voor je bevalling haar zadel wil komen controlleren :+

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:44

Wat een verhalen zeg!

Ik heb zelf een tijd in de horeca (kroeg) gewerkt, af en toe wel onbeschofte klanten maar daar is mee om te gaan. Toch heeft één klant het me een beetje te bont gemaakt:

Eens per jaar organiseert de kroeg waar ik werkte een bier/november-feest. Ik liep als serveerster dus in een echte dirndl rond (als je niet weet hoe die dingen eruit zien, het is een soort korset waardoor je borstjes helemaal naar boven geperst worden). Het is vanzelfsprekend dat sommige mannen na een of meerdere liters bier af en toe reactie daarop geven, geen probleem, ik schrik mezelf ook altijd als ik in de spiegel kijk op dat moment. :') Zolang ze maar respectvol blijven kan ik het eigenlijk nog wel begrijpen (al heb ik het natuurlijk liever niet)

Pullen bier dragen is best wel zwaar (5 pullen per hand), op zich is het qua armkracht wel te doen, maar de pezen in je polsen geven het na een minuutje dragen gewoon op en knakken een soort van door. Ook geen probleem, ik krijg er voor betaald en de afstand van bar-einde tafel is best te doen als je op schiet.

Er was toen een jongen die het eigenlijk wel leuk vond om met zijn ene been op het ene bankje te staan en met zijn andere been op het andere bankje (waardoor hij dus het pad waar ik doorheen liep versperde). Ik had dus in totaal 10 pullen bier in m'n handen. Ging die jongen doodleuk z'n klokkenspel in mijn gezicht hangen, terwijl mijn pullen steeds zwaarder werden. Ik heb hem toen even een ''tikje'' verkocht met 5 pulletjes bier, en ja, in zijn klokkenspel.
Misschien niet de beste reactie maar ik schrok me dood van wat die jongen deed, het was een samenloop van omstandigheden. Ik ben toen ook meteen naar mijn baas gegaan, de situatie uit gelegd en verteld dat ik het niet zo netjes had op gelost. Hij zei dat hij mij helemaal begreep en hij het me niet kwalijk nam.
De jongen was nog wel wezen klagen bij m'n baas, mijn baas heeft hem eventjes uit gelegd dat hij zich even niet als slachtoffer op moest stellen en dat hij maar snel weg moest gaan als hij slim was.

Tja.. Gelukkig nooit vaker mee gemaakt hoor.

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: onbeschofte klanten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:53

Oh ja, iemand die boos is omdat zijn naam (3 dubbele achternaam) niet op het verzekeringspasje past en daarom tierend aan de telefoon hangt.
Ik mocht hem aanbieden de verzekering te royeren en dat heeft hij ook gedaan _O-

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: onbeschofte klanten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:01

Vandaag iemand aan mijn kassa beginnen tieren omdat ik zijn dochter niet doorliet. Meneer had geen geld bij en ja: geen geld is geen ingang.
Meneer heeft mij de huid vol gescheld en ging met mijn naam naar de burgemeester gaan en noemde mij voor alles van het straat. En dan moet je kalm blijven he ... |o

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 22:22

Nikass schreef:
Zoe_97 schreef:
hoi bokkers.

Ik werk als jobstudent bij de loketten van het postkantoor in belgië. Nu heb ik mijn laatste werkdag van de vakantie zo'n onbeschofte klanten gehad dat ik er echt van achterover viel. Ik werk al 3 jaar in het betrefende kantoor, maar zoiets had ik toch nog nooit meegemaakt. Het leek me "leuk" een topic te openen waar mensne hun ervaringen met onbeschofte klanten tijdens hun job kunnen delen.

mijn verhaal:
Het was een vrij rustige vrijdag, een wachtende of 3 in de zaal en 3 loketten open (en een collega die achter bezig was), dus een wachttijd van een minuut of 2 maximum. Er komt een koppel binnen dat ik schat tussen de 60-70 jaar. Ze kwamen meteen met zo'n houding binnen van ik ben beter dan jullie. Ze lopen het ticketing machine zo voorbij en gaan bij mijn collega die net klaar is met een klant bij het loket staan. Mijn collega vraagt beleefd of ze een nummertje willen nemen, want er zijn nog wachtende voor hun. Met binnensmonds gemompel draaien ze zich om en nemen een nummer.
Enkele minuten later zijn toevallig diezelfde collega en ik op hetzelfde moment klaar met onze klanten. We drukken tegelijk op de knop en het nummertje van meneer en mevrouw komt bij mijn collega op het scherm, ik krijg de volgende klant. Mevrouw wandelt richting de loketten terwijl meneer door de hele zaal schreeuw "niet bij die rosse gaan!!) gericht op mijn collega. Mevrouw komt dan ook zelfzeker bij mij staan. wanneer ik mevrouw er op wijs dat mijn collega hen heeft opgeroepen weigeren ze (meneer stond er inmiddels ook), naar daar te gaan. Mijn collega neemt mijn klant en ik neem het briefje aan van deze mensen om hun aangetekende zending te halen. Terwijl ik het briefje inscan is mijn collega klaar met de klant die zij hielp en waren er geen wachtende meer. Meneer went zich terwijl ik bezig ben tot mijn collega met een reeks scheldwoorden. Mijn collega zwijgt en gaat naar achter.
Ik vraag voor de identiteitskaart die nodig is om de brief mee te geven. Mevrouw overhadigd me haar ID, maar ik zie dat het een andere naam is als op het briefje. Ik meld hun dan ook dat ik de brief niet kan meegeven omdat de naam verschilt. Krijg ik me toch de wind van voren dat de brief natuurlijk voor meneer is (Waarom geeft zij haar ID dan ook?). En volgt er een hele reeks uitspraken over hoe dom je moet zijn om daar te werken en of er IQ testen worden afgenomen en enkel de domste mensen er mogen werken... Hierop heb ik geantwoord dat een beetje vriendelijkheid geen kwaad kon en heb ik naar meneer zijn ID gevraagd. Wel hier had ik blijkbaar teveel gezegd. Ze pakt haar smartphone boven en zegt een foto van me te gaan maken om een klacht tegen onvriendelijkheid in te dienen. Ik heb hun erop gewezen dat het nemen van foto's tegen mijn wil tegen de wet is en wilde verder gaan met de gegevens van zijn ID kaart over te nemen. De vrouw richt echter toch haar camera op mij. Hierop ben ik gewoon op gestaan, hun brief en ID kaarten buitne hun bereik gelegd en ben ik naar achter gegaan voor ik echt onvriendelijk zou worden.
Achter het verhaal aan mijn (oudere mannelijke) collega uitgelegd en is hij de mensen gaan helpen. Tegen hen leken ze zo geen grote mond op de durven zetten.
Dit heeft zich allemaal in CA. 5-10 minuten afgespeeld.

Ik ben nu bijna een week later nog zo versteld van deze mensen. op alle jaren dat ik er werk heb ik nog nooit een opmerking gehad dat ik niet vriendelijk zou zijn. Mijn baas zij erna wel dat ik goed gehandeld had om de mensen te laten staan en hen niet kwaad te antwoorden.

Zo nog mensen met zulke verhalen?


Ik vind dat je heel goed gehandeld hebt, maar ik vind het jammer dat deze mensen vervolgens gewoon door een collega behandeld zijn. Ik vind dat ze door de bedrijfsleider (of hoe zo iemand heet bij jullie) streng hadden mogen worden aangesproken op hun asociale gedrag!

Mijn directe baas is de kantoorhouder. Die had echter mensen bij zich zitten ivm een delicaat overlijdensdossier. Dan ga ik mijn baas niet storen voor zo’n stelletje dombo’s.

Malyma
Berichten: 335
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:29

ElsieC schreef:
Als iedereen gewoon eens een half jaartje in de verkoop/servicesector zou werken zou de wereld een betere plek zijn. O:)

Hihi nou precies dit :j

En jeminee wat een verhalen komen er voorbij!

Heb zat ervaring in de verkoop/service sector, en situaties te over van onbeschoft klant gedrag, variërend van domme opmerkingen tot aan het expres vernielen van gebruiksvoorwerpen en grove persoons gerichte beledigingen.

Athelas

Berichten: 1980
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 22:53

Ohh zoo herkenbaar _/-\o_

Echt hele onbeschofte klanten heb ik zelf nog nooit meegemaakt, wel een hoop oh zo irritante |o.
Zo is er een hele irritante oudere man die het bljkbaar leuk vind om veel jongere meisjes te 'versieren'. Hij komt aan en gaat tegen mij in het frans praten, ik reageer niet, vraagt hij verondwaardigd waarom. Nou, ik versta dus geen woord frans. Hij noemt me ook de hele tijd schoonheid en bladiebla. Echt héél vervelend. Ik denk echt, man flikker op en doe gewoon normaal tegen me _-:( Dat hij een klant is betekend niet dat hij alles kan flikken. Maarja, klantvriendelijkheid dus ik kan er niet recht in zijn gezicht iets van zeggen (tenzij hij een keer écht te ver gaat met zijn opmerkingen). Ik doe mijn best hem te ontwijken en mag altijd iemand seinen als hij er aan komt. _O-

Gelukkig ook wel een hoop grappige en rare klanten hoor. Zo was er een vrouw die spontaan begon te schreeuwen toen ik aan haar vroeg of ik haar kon helpen. Nou, ze begon toch te gillen :+ Ik heb haar toch even een paar seconden met open mond aangekeken voor ik iets kom uitbrengen. Verder komen er wel eens gekken langs, zo was er een man die héél gepassioneerd een verhaal ging vertellen over hoe je een bepaalde soep moest maken, ik weet nog dat er 7 gram zout per liter inmoest ofzo. Daarna at hij een rauwe aardappel (die hij van speciafiek één iemand wilde krijgen, niet van iemand anders) en ook nog een rauwe paddestoel. Veel van zijn verhaal verstond ik niet want het was nogal slecht en onduidelijk engels.

Thincla
Berichten: 525
Geregistreerd: 12-07-12

Re: onbeschofte klanten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 23:01

Mensen die heel boos en associaal reageren om niets en dan zeggen dat ze niet meer terugkomen :+ beter vanAfbeelding

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: onbeschofte klanten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 23:34

Toen ik nog in een restaurant werkte hadden we veel last van mensen die kwamen parkeren en niet kwamen eten. Het was eigen terrein en onze eigen gasten konden daardoor niet meer bij ons parkeren. Onze parkeerplaats werd ‘s avonds ook altijd afgesloten.
Het was toen een rustige avond en het was al later. Toen kwamen er een man en een vrouw het parkeerterrein oprijden. En die liepen dus weg. Vanuit binnen kon je dus goed zien wie er parkeerden. Dus ik snel er achter aan en netjes gevraagd of zij de auto aan de andere kant van de straat in het parkeervak wilde zetten. Dat was gratis en zelfs dichterbij voor hun aangezien ze aan de overkant moesten zijn.
De man was 1,5e kop groter dan ik en begon me toch te schelden. Ik was helemaal verbaasd. Toen heb ik iets gemompeld dat je je auto toch ook niet zomaar bij iemand in de voortuin zet. :+ Toen zei hij nog dat als hij me nog een keer zou zien hij mijn keel door zou snijden. En toen heeft hij mopperend zijn auto aan de overkant neergezet. Toen kwam zijn vriendin nog naar me toe om te zeggen dat ik het netjes had moeten vragen. Wat ik dus ook gedaan heb, maargoed.
Ik heb niet meer op haar gereageerd en ik was eigenlijk zo verbaasd over het hele gebeure.

Verder had ik ook gelukkig heel veel leuke klanten

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: onbeschofte klanten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 23:41

Bijna 3 jaar klantenservice... Je wilt niet weten.

Malyma
Berichten: 335
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 00:09

Gelukkig heb ik niet de meest onbeschofte klanten meegemaakt, maar wel vaak een hoop ergernissen.

Klanten die zelf regels gaan opstellen en boos en onredelijk reageren als je daar niet in mee kunt gaan.
Klanten die je het ene moment behandelen alsof je achterlijk zou zijn, en het volgende moment van je eisen dat je ze de meest ingewikkelde technische specificaties, inclusief alle denkbare achtergrond informatie, gaat verschaffen. Vervolgens wordt er niet naar je uitleg geluisterd, want nog voordat je met je eerste zin begint, kwekt zo'n klant er al overheen; "ja, hij/zij begrijpt dit niet en begrijpt dat niet, en zus niet en zo niet".
Tja, denk ik dan. Als je ook niet naar het antwoord wil luisteren, zal dat nog wel even zo blijven.. :')

En nog veel meer, waar ik zo even niet meer op kan komen; laat het gelukkig vrij gauw achter me, en dan vooral de dingen die wat serieuzer/erger van aard zijn.
Laatst bijgewerkt door Malyma op 19-04-18 00:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Malyma
Berichten: 335
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 00:13

emmaudb schreef:
Toen ik nog in een restaurant werkte hadden we veel last van mensen die kwamen parkeren en niet kwamen eten. Het was eigen terrein en onze eigen gasten konden daardoor niet meer bij ons parkeren. Onze parkeerplaats werd ‘s avonds ook altijd afgesloten.
Het was toen een rustige avond en het was al later. Toen kwamen er een man en een vrouw het parkeerterrein oprijden. En die liepen dus weg. Vanuit binnen kon je dus goed zien wie er parkeerden. Dus ik snel er achter aan en netjes gevraagd of zij de auto aan de andere kant van de straat in het parkeervak wilde zetten. Dat was gratis en zelfs dichterbij voor hun aangezien ze aan de overkant moesten zijn.
De man was 1,5e kop groter dan ik en begon me toch te schelden. Ik was helemaal verbaasd. Toen heb ik iets gemompeld dat je je auto toch ook niet zomaar bij iemand in de voortuin zet. :+ Toen zei hij nog dat als hij me nog een keer zou zien hij mijn keel door zou snijden. En toen heeft hij mopperend zijn auto aan de overkant neergezet. Toen kwam zijn vriendin nog naar me toe om te zeggen dat ik het netjes had moeten vragen. Wat ik dus ook gedaan heb, maargoed.
Ik heb niet meer op haar gereageerd en ik was eigenlijk zo verbaasd over het hele gebeure.

Verder had ik ook gelukkig heel veel leuke klanten

Oh bah! :oo

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: onbeschofte klanten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 00:40

Wat ik nooit zou vergeten was toen ik in een restaurant werkte. Menu's kwamen samen met rauwkost en fruitsalade. Meneer wou zonder fruit dus had dat keurig op bestelling bij geschreven... Meneer eten gebracht en plots werd ik voor achterlijke domme trut uitgescholden bij betalen.


Wat bleek.. bij de rauwkost was van de garnering 2 manderijn schijfjes meegekomen.. Ik had bewust bij bestelling opnemen nog heel nadrukkelijk nagevraagd of meneer niet mocht van wege allergie want dan zouden er extra opgelet worden ook met messen enzo. Natuurlijk nog steeds onze fout en zou meneer absoluut recht hebben op een nieuwe salade... Maar ipv aan te geven heeft die de salade met dressing uitgebreid in de bladzijdes van de menukaart versprijd..... Met op de menu kaart die twee schijfjes...

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 00:49

wat een topic! En wat een verhalen komen er voorbij zeg..

Ik werk nu iets meer dan een jaar achter de kassa/vakkenvullen/broodjes bakken enz.
Nu had ik rond kerst een man aan de kassa, boodschappen afgerekend, en ik wens meneer fijne kerstdagen toe. Toen begon het :n
Dat die fijne dagen niet zouden lukken want hij was zo verschrikkelijk alleen... Ik reageerde beleefd dat dat heel vervelend was voor meneer en probeerde wat mee te denken door te zeggen dat meneer misschien wel een bijbaantjeof vrijwilligerswerk kon doen, of bij een hobby/sportclub kon, om mensen te leren kennen.
Nou nee dat kon niet, want hij had zo’n hekel aan ‘al die zeurende mensen de hele tijd’ :roll:
Toen besloot hij hardop dat het maar het beste was dat hij na kerst ofzo zichzelf maar kon gaan ophangen of neerknallen...
Vervolgens liep hij mopperend en boos weg. Ik heb toen nog wel even in schok gezeten, ben naar de filiaalleider (ofja, vervanger was die dag aanwezig) gegaan, verhaal uitgelegd. Bleek dat die man dat dus bijna elke week doet.
Vond het wel sneu, maar ik ben cassière, geen psycholoog.

Ook regelmatig mensen die hun boodschappen maar gewoon pislink neersmijten, omdat er 1 (1!!!) product niet leverbaar was in het distributiecentrum...

Malyma
Berichten: 335
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 01:28

Weet nog dat ik net bij een tankstation kwam werken. Je staat daar alleen, komt er een mevrouw heel boos voor de kassa staan met het verhaal dat haar auto was vernield door de wasstraat. Ze zei dat ze pas voor heel veel geld haar auto had laten spuiten en dat het er nu in de wasstraat compleet was afgegaan.
Ik kijken naar haar auto, en ja, dat zag er echt slecht uit; zag er uit als een hele oude laklaag met overal nog kalere plekken er in. Mevrouw eiste onmiddellijk schade vergoeding. Ik reageerde, toen nog vriendelijk en begripvol, en heb meteen de manager gebeld en sloot ik de wasstraat af. Maar gelukkig bleek niemand anders schade te hebben.
Hier was ze het helemaal niet mee eens, en ging meteen tegen alle aanwezige klanten zeggen dat ze hier niet meer moesten wassen en dat ze nog lang niet klaar was met ons en dat ze schandalig werd behandeld.

Toen pas had ik haar door >;)

Straww_

Berichten: 1539
Geregistreerd: 27-12-10
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 08:26

chimello schreef:
Bijna 3 jaar klantenservice... Je wilt niet weten.


Boeken vol zeker :=

Komen echt schandalige verhalen voorbij! Dat mensen hun hele levensverhaal komen vertellen herken ik ook wel, dat is erg lastig, zeker als er een rij van ongeveer 30 mensen staat. Ik heb ook wel eens een reiziger gehad die een toeristenkaart had gekocht, maar die niet geldig was waar hij verbleef. Slechte service, mijn collega had beter moeten vragen wat zijn plannen waren. Maar ik mocht ze niet terugnemen, dus excuses aangeboden en andere opties gegeven over hoe hij de kaart kon gebruiken (vond het oprecht rot voor die man). Begon hij me toch een partij te schelden en beweerde hij vervolgens dat ik hem probeerde geld af te troggelen.. Het stoom kwam uit mijn oren, ik was echt gekwetst :+ dus ik heb hem weggestuurd, zo ging ik hem zeker niet helpen. Ik werkte toen nog niet zo lang bij de NS en deed echt mijn best om die man te helpen.
Mijn teamleider stond achter mijn beslissing, maar sindsdien heb ik me nooit meer zo door een klant op de kast laten jagen gelukkig.

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: onbeschofte klanten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 08:53

Ik sta ook in een winkel.
En inmiddels ben ik zo ver dat als mensen boos worden op mij, het product of de dienst. Dan kan ik inmiddels tegen de klant zeggen ik snap dat u boos bent, maar je hebt het tegen mijn naamkaartje/badge en toch niet tegen mij? En dan beginnen ze vaak wel te ontdooien.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:00

Sizzle schreef:
Een (nieuwe) klant die je belt ondanks dat je op de website heb staan dat je met zwangerschapsverlof bent en dan boos wordt omdat je niet 3 dagen voor je bevalling haar zadel wil komen controlleren :+

Oh, maar dat is herkenbaar hoor. Mijn vakantie staat altijd duidelijk vermeld. Op fb, op de website, op m’n voicemail, in de salon, en ik vertel het klanten ook.
En tóch wordt ik gebeld (ja, door vaste klanten)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:28

Malyma schreef:
Gelukkig heb ik niet de meest onbeschofte klanten meegemaakt, maar wel vaak een hoop ergernissen.

Klanten die zelf regels gaan opstellen en boos en onredelijk reageren als je daar niet in mee kunt gaan.
Klanten die je het ene moment behandelen alsof je achterlijk zou zijn, en het volgende moment van je eisen dat je ze de meest ingewikkelde technische specificaties, inclusief alle denkbare achtergrond informatie, gaat verschaffen. Vervolgens wordt er niet naar je uitleg geluisterd, want nog voordat je met je eerste zin begint, kwekt zo'n klant er al overheen; "ja, hij/zij begrijpt dit niet en begrijpt dat niet, en zus niet en zo niet".
Tja, denk ik dan. Als je ook niet naar het antwoord wil luisteren, zal dat nog wel even zo blijven.. :')

En nog veel meer, waar ik zo even niet meer op kan komen; laat het gelukkig vrij gauw achter me, en dan vooral de dingen die wat serieuzer/erger van aard zijn.



Ben jij ook telcomonteur?


De meest voorkomende voor mij:
Jij bent een vrouw die weet dat niet.

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:49

Ik heb jaren zelf een horeca bedrijf gehad, je wilt niet weten.
Boeken vol kan ik schrijven.