Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Zoe_97 schreef:hoi bokkers.
Ik werk als jobstudent bij de loketten van het postkantoor in belgië. Nu heb ik mijn laatste werkdag van de vakantie zo'n onbeschofte klanten gehad dat ik er echt van achterover viel. Ik werk al 3 jaar in het betrefende kantoor, maar zoiets had ik toch nog nooit meegemaakt. Het leek me "leuk" een topic te openen waar mensne hun ervaringen met onbeschofte klanten tijdens hun job kunnen delen.
mijn verhaal:
Het was een vrij rustige vrijdag, een wachtende of 3 in de zaal en 3 loketten open (en een collega die achter bezig was), dus een wachttijd van een minuut of 2 maximum. Er komt een koppel binnen dat ik schat tussen de 60-70 jaar. Ze kwamen meteen met zo'n houding binnen van ik ben beter dan jullie. Ze lopen het ticketing machine zo voorbij en gaan bij mijn collega die net klaar is met een klant bij het loket staan. Mijn collega vraagt beleefd of ze een nummertje willen nemen, want er zijn nog wachtende voor hun. Met binnensmonds gemompel draaien ze zich om en nemen een nummer.
Enkele minuten later zijn toevallig diezelfde collega en ik op hetzelfde moment klaar met onze klanten. We drukken tegelijk op de knop en het nummertje van meneer en mevrouw komt bij mijn collega op het scherm, ik krijg de volgende klant. Mevrouw wandelt richting de loketten terwijl meneer door de hele zaal schreeuw "niet bij die rosse gaan!!) gericht op mijn collega. Mevrouw komt dan ook zelfzeker bij mij staan. wanneer ik mevrouw er op wijs dat mijn collega hen heeft opgeroepen weigeren ze (meneer stond er inmiddels ook), naar daar te gaan. Mijn collega neemt mijn klant en ik neem het briefje aan van deze mensen om hun aangetekende zending te halen. Terwijl ik het briefje inscan is mijn collega klaar met de klant die zij hielp en waren er geen wachtende meer. Meneer went zich terwijl ik bezig ben tot mijn collega met een reeks scheldwoorden. Mijn collega zwijgt en gaat naar achter.
Ik vraag voor de identiteitskaart die nodig is om de brief mee te geven. Mevrouw overhadigd me haar ID, maar ik zie dat het een andere naam is als op het briefje. Ik meld hun dan ook dat ik de brief niet kan meegeven omdat de naam verschilt. Krijg ik me toch de wind van voren dat de brief natuurlijk voor meneer is (Waarom geeft zij haar ID dan ook?). En volgt er een hele reeks uitspraken over hoe dom je moet zijn om daar te werken en of er IQ testen worden afgenomen en enkel de domste mensen er mogen werken... Hierop heb ik geantwoord dat een beetje vriendelijkheid geen kwaad kon en heb ik naar meneer zijn ID gevraagd. Wel hier had ik blijkbaar teveel gezegd. Ze pakt haar smartphone boven en zegt een foto van me te gaan maken om een klacht tegen onvriendelijkheid in te dienen. Ik heb hun erop gewezen dat het nemen van foto's tegen mijn wil tegen de wet is en wilde verder gaan met de gegevens van zijn ID kaart over te nemen. De vrouw richt echter toch haar camera op mij. Hierop ben ik gewoon op gestaan, hun brief en ID kaarten buitne hun bereik gelegd en ben ik naar achter gegaan voor ik echt onvriendelijk zou worden.
Achter het verhaal aan mijn (oudere mannelijke) collega uitgelegd en is hij de mensen gaan helpen. Tegen hen leken ze zo geen grote mond op de durven zetten.
Dit heeft zich allemaal in CA. 5-10 minuten afgespeeld.
Ik ben nu bijna een week later nog zo versteld van deze mensen. op alle jaren dat ik er werk heb ik nog nooit een opmerking gehad dat ik niet vriendelijk zou zijn. Mijn baas zij erna wel dat ik goed gehandeld had om de mensen te laten staan en hen niet kwaad te antwoorden.
Zo nog mensen met zulke verhalen?
Nikass schreef:Zoe_97 schreef:hoi bokkers.
Ik werk als jobstudent bij de loketten van het postkantoor in belgië. Nu heb ik mijn laatste werkdag van de vakantie zo'n onbeschofte klanten gehad dat ik er echt van achterover viel. Ik werk al 3 jaar in het betrefende kantoor, maar zoiets had ik toch nog nooit meegemaakt. Het leek me "leuk" een topic te openen waar mensne hun ervaringen met onbeschofte klanten tijdens hun job kunnen delen.
mijn verhaal:
Het was een vrij rustige vrijdag, een wachtende of 3 in de zaal en 3 loketten open (en een collega die achter bezig was), dus een wachttijd van een minuut of 2 maximum. Er komt een koppel binnen dat ik schat tussen de 60-70 jaar. Ze kwamen meteen met zo'n houding binnen van ik ben beter dan jullie. Ze lopen het ticketing machine zo voorbij en gaan bij mijn collega die net klaar is met een klant bij het loket staan. Mijn collega vraagt beleefd of ze een nummertje willen nemen, want er zijn nog wachtende voor hun. Met binnensmonds gemompel draaien ze zich om en nemen een nummer.
Enkele minuten later zijn toevallig diezelfde collega en ik op hetzelfde moment klaar met onze klanten. We drukken tegelijk op de knop en het nummertje van meneer en mevrouw komt bij mijn collega op het scherm, ik krijg de volgende klant. Mevrouw wandelt richting de loketten terwijl meneer door de hele zaal schreeuw "niet bij die rosse gaan!!) gericht op mijn collega. Mevrouw komt dan ook zelfzeker bij mij staan. wanneer ik mevrouw er op wijs dat mijn collega hen heeft opgeroepen weigeren ze (meneer stond er inmiddels ook), naar daar te gaan. Mijn collega neemt mijn klant en ik neem het briefje aan van deze mensen om hun aangetekende zending te halen. Terwijl ik het briefje inscan is mijn collega klaar met de klant die zij hielp en waren er geen wachtende meer. Meneer went zich terwijl ik bezig ben tot mijn collega met een reeks scheldwoorden. Mijn collega zwijgt en gaat naar achter.
Ik vraag voor de identiteitskaart die nodig is om de brief mee te geven. Mevrouw overhadigd me haar ID, maar ik zie dat het een andere naam is als op het briefje. Ik meld hun dan ook dat ik de brief niet kan meegeven omdat de naam verschilt. Krijg ik me toch de wind van voren dat de brief natuurlijk voor meneer is (Waarom geeft zij haar ID dan ook?). En volgt er een hele reeks uitspraken over hoe dom je moet zijn om daar te werken en of er IQ testen worden afgenomen en enkel de domste mensen er mogen werken... Hierop heb ik geantwoord dat een beetje vriendelijkheid geen kwaad kon en heb ik naar meneer zijn ID gevraagd. Wel hier had ik blijkbaar teveel gezegd. Ze pakt haar smartphone boven en zegt een foto van me te gaan maken om een klacht tegen onvriendelijkheid in te dienen. Ik heb hun erop gewezen dat het nemen van foto's tegen mijn wil tegen de wet is en wilde verder gaan met de gegevens van zijn ID kaart over te nemen. De vrouw richt echter toch haar camera op mij. Hierop ben ik gewoon op gestaan, hun brief en ID kaarten buitne hun bereik gelegd en ben ik naar achter gegaan voor ik echt onvriendelijk zou worden.
Achter het verhaal aan mijn (oudere mannelijke) collega uitgelegd en is hij de mensen gaan helpen. Tegen hen leken ze zo geen grote mond op de durven zetten.
Dit heeft zich allemaal in CA. 5-10 minuten afgespeeld.
Ik ben nu bijna een week later nog zo versteld van deze mensen. op alle jaren dat ik er werk heb ik nog nooit een opmerking gehad dat ik niet vriendelijk zou zijn. Mijn baas zij erna wel dat ik goed gehandeld had om de mensen te laten staan en hen niet kwaad te antwoorden.
Zo nog mensen met zulke verhalen?
Ik vind dat je heel goed gehandeld hebt, maar ik vind het jammer dat deze mensen vervolgens gewoon door een collega behandeld zijn. Ik vind dat ze door de bedrijfsleider (of hoe zo iemand heet bij jullie) streng hadden mogen worden aangesproken op hun asociale gedrag!
ElsieC schreef:Als iedereen gewoon eens een half jaartje in de verkoop/servicesector zou werken zou de wereld een betere plek zijn.
emmaudb schreef:Toen ik nog in een restaurant werkte hadden we veel last van mensen die kwamen parkeren en niet kwamen eten. Het was eigen terrein en onze eigen gasten konden daardoor niet meer bij ons parkeren. Onze parkeerplaats werd ‘s avonds ook altijd afgesloten.
Het was toen een rustige avond en het was al later. Toen kwamen er een man en een vrouw het parkeerterrein oprijden. En die liepen dus weg. Vanuit binnen kon je dus goed zien wie er parkeerden. Dus ik snel er achter aan en netjes gevraagd of zij de auto aan de andere kant van de straat in het parkeervak wilde zetten. Dat was gratis en zelfs dichterbij voor hun aangezien ze aan de overkant moesten zijn.
De man was 1,5e kop groter dan ik en begon me toch te schelden. Ik was helemaal verbaasd. Toen heb ik iets gemompeld dat je je auto toch ook niet zomaar bij iemand in de voortuin zet. Toen zei hij nog dat als hij me nog een keer zou zien hij mijn keel door zou snijden. En toen heeft hij mopperend zijn auto aan de overkant neergezet. Toen kwam zijn vriendin nog naar me toe om te zeggen dat ik het netjes had moeten vragen. Wat ik dus ook gedaan heb, maargoed.
Ik heb niet meer op haar gereageerd en ik was eigenlijk zo verbaasd over het hele gebeure.
Verder had ik ook gelukkig heel veel leuke klanten
chimello schreef:Bijna 3 jaar klantenservice... Je wilt niet weten.
Sizzle schreef:Een (nieuwe) klant die je belt ondanks dat je op de website heb staan dat je met zwangerschapsverlof bent en dan boos wordt omdat je niet 3 dagen voor je bevalling haar zadel wil komen controlleren
Malyma schreef:Gelukkig heb ik niet de meest onbeschofte klanten meegemaakt, maar wel vaak een hoop ergernissen.
Klanten die zelf regels gaan opstellen en boos en onredelijk reageren als je daar niet in mee kunt gaan.
Klanten die je het ene moment behandelen alsof je achterlijk zou zijn, en het volgende moment van je eisen dat je ze de meest ingewikkelde technische specificaties, inclusief alle denkbare achtergrond informatie, gaat verschaffen. Vervolgens wordt er niet naar je uitleg geluisterd, want nog voordat je met je eerste zin begint, kwekt zo'n klant er al overheen; "ja, hij/zij begrijpt dit niet en begrijpt dat niet, en zus niet en zo niet".
Tja, denk ik dan. Als je ook niet naar het antwoord wil luisteren, zal dat nog wel even zo blijven..
En nog veel meer, waar ik zo even niet meer op kan komen; laat het gelukkig vrij gauw achter me, en dan vooral de dingen die wat serieuzer/erger van aard zijn.