Andere dingen doen tijdens de werkuren?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tengeltje11
Berichten: 7167
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Andere dingen doen tijdens de werkuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 11:02

Omdat er toch heeel veeel mensen hun mails,telefoon.,...bekijken tijdens hun werkuren en ik zelf mensen ken die letterlijk zeggen te weinig werk te hebben om hun dagen te vullen op hun werk,vraag ik me af hoeveel tijd per dag jullie bezig zijn met andere dingen,behalve je werk,tijdens de werkuren?

Saul

Berichten: 9665
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:04

eh helemaal niet, wij hebben namelijk geen mogelijkheid om de telefoon mee te nemen en of op social media te kijken.

Heb nu vakantie dus nee niet stiekem op mijn werk aan het internetten :D

8 jaar geleden werkte ik bij een benzine pomp, en toen deed ik niets anders dan op mijn telefoon kijken en tijdschriften lezen :') nu gelukkig niet meer!

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:23

Helemaal niet in principe. Een enkele keer tijdens een kort pauzemoment maar die tijd is zeldzaam (sowieso niet voor 3 uur 's middags).

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Andere dingen doen tijdens de werkuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:25

als er geen klanten zijn kijk ik wel even op mijn gsm, maar meestal is daar gewoon geen tijd voor

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:25

Bijna niet. Heel af en toe kijk ik tussendoor of ik een appje of mailtje heb. Als dit niet belangrijk is stop ik mijn telefoon ook meteen weer weg.

DemDeempel

Berichten: 1082
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:27

Ik eerder helemaal niet, nu zit ik met mijn bureau naast die van mijn baas en zie ik dat hij de hele dag op zijn telefoon en Facebook zit en privedingen aan het uitzoeken is. Dit heeft er wel voor gezorgd dat ik nu regelmatig even op mijn mobiel kijk maar nog steeds niet heel veel. Als ik echt veel op mijn mobiel zit op een dag dan schrijf ik gewoon een half uur minder op, ik hou zelf mijn uren bij namelijk.

Matheno

Berichten: 7957
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:27

Ik heb standaard web whatsapp aan en als mijn code compileert check ik altijd even Bokt.nl :)

Wennii

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:32

wij wel tussendoor, ik zit heel de dag op mijn pc-scherm te turen en werk heel veel in excel sheets en software programma's waar je met 1 aanpassinkje enorm veel andere dingen onderuit kun halen, dus heel geconcentreerd werk.
Als ik een taakje afheb maak ik heel vaak even snel een rondje door het gebouw of ga even koffie halen en dan kijk ik wel gewoon ff op mijn telefoon, of soms doe ik even een ontspanningsoefeningetje of bok ik even tussendoor.
Bij ons (in ons team in ieder geval) doet iedereen dat ook omdat het voor iedereen van ons vrij lastig is om constant in die boog van concentratie kunt blijven zitten op je pc'tje.
Dat is vrij geestdodend dan :) dus fijn eventjes afwisselen tussendoor *\o/*

daarnaast hebben we flexuren en log ik thuis nogal eens in als er eens problemen zijn bijvoorbeeld of er moeten even servers worden herstart, zijn bij ons ook wel collega's die in de luwte gewoon even een jurk bij h&m gaan bestellen, kan gewoon, als je maar zelf zorgt dat je wel je 36 uur maakt zeg maar en alle taken die er liggen gewoon netjes af zijn.

Gaat prima!

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:37

Tyrcanol schreef:
eh helemaal niet, wij hebben namelijk geen mogelijkheid om de telefoon mee te nemen en of op social media te kijken.

Heb nu vakantie dus nee niet stiekem op mijn werk aan het internetten :D

8 jaar geleden werkte ik bij een benzine pomp, en toen deed ik niets anders dan op mijn telefoon kijken en tijdschriften lezen :') nu gelukkig niet meer!



Ik werk nu bij een benzine pomp, maar tijd om op mijn telefoon te zitten is er niet heel veel. En eigenlijk moet ik hem ook in een kluisje leggen tijdens het werk, maar dat vertik ik. Dus als het rustig is of ik ga naar de wc dan kijk ik even een minuutje op mijn telefoon

Captain

Berichten: 21418
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Andere dingen doen tijdens de werkuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:54

Als ik bij de dierenarts [***] heb ik geen tijd voor andere dingen, altijd druk druk druk. :+ Nu op kantoor kijk ik tussendoor wel eens op bokt of instagram, af en toe even ontspannen werkt goed voor de rest van de tijd concentreren. [***] idem. :)

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:08

Op mijn telefoon zit ik zelden, wij mogen geen telefoon gebruiken tijdens werktijden. Daarnaast zijn we erg druk dus heb ik daar ook niet de tijd voor. Enige wat ik doe is mijn waterinname bijhouden :)

Op bokt lees ik eigenlijk alleen even de nieuwe berichten etc. Vaak in mijn pauze of als we even een moment van rust hebben :)

purny

Berichten: 27563
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:13

Gerdjee schreef:
Tyrcanol schreef:
eh helemaal niet, wij hebben namelijk geen mogelijkheid om de telefoon mee te nemen en of op social media te kijken.

Heb nu vakantie dus nee niet stiekem op mijn werk aan het internetten :D

8 jaar geleden werkte ik bij een benzine pomp, en toen deed ik niets anders dan op mijn telefoon kijken en tijdschriften lezen :') nu gelukkig niet meer!



Ik werk nu bij een benzine pomp, maar tijd om op mijn telefoon te zitten is er niet heel veel. En eigenlijk moet ik hem ook in een kluisje leggen tijdens het werk, maar dat vertik ik. Dus als het rustig is of ik ga naar de wc dan kijk ik even een minuutje op mijn telefoon


En waarom vertik je dit? Ik heb zo'n hekel aan mensen die de huisregels aan hun laars lappen.
Telefoon hoort niet op de werkvloer. Dus ligt hij bij mij in m'n kluis.

tinker_sally

Berichten: 1460
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:14

Behalve in de 2x een half uur pauze niet op het werk.
Er zijn collega's die telefoon de werkvloer mee op nemen. En er steeds op kijken.
Maar dat mag eigenlijk niet en zou zelf bang zijn hem te laten vallen of ergens tegen aan te lopen.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:15

Gerdjee schreef:
Tyrcanol schreef:
eh helemaal niet, wij hebben namelijk geen mogelijkheid om de telefoon mee te nemen en of op social media te kijken.

Heb nu vakantie dus nee niet stiekem op mijn werk aan het internetten :D

8 jaar geleden werkte ik bij een benzine pomp, en toen deed ik niets anders dan op mijn telefoon kijken en tijdschriften lezen :') nu gelukkig niet meer!



Ik werk nu bij een benzine pomp, maar tijd om op mijn telefoon te zitten is er niet heel veel. En eigenlijk moet ik hem ook in een kluisje leggen tijdens het werk, maar dat vertik ik. Dus als het rustig is of ik ga naar de wc dan kijk ik even een minuutje op mijn telefoon


Ik heb zelf ook bij een pomp gewerkt. En tijd voor mobiel of tijdschriften had ik echt niet.
Shift draaide je in je up. Dus was niet alleen klanten helpen maar ook shop bijvullen en schoonmaken.
Ramen lappen. Wasstraat schoonmaken.
Pompen schoonmaken. En handdoekjes bijvullen. Wc voor de klanten schoonmaken en papier en handoekjes bijvullen.
Leveringen aannemen en controleren
Tijdschriften aannemen en retourbak klaarmaken.
En dan aan het eind van je shift de administratie.
Pauze had ik daar niet eens.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:27

Als ik in de wachtkamer aan het wachten ben op een afspraak kijk ik even en typ ik wat.
Of als ik even ene kop koffie drink.

Maar als je te weinig werk hebt zou ik vragen of ze niet meer te doen hebben.

Saul

Berichten: 9665
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Andere dingen doen tijdens de werkuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:32

Ik was blij als ik klusjes kon doen bij de benzine pomp. Overdags was het redelijk bevolkt, maar savonds had ik soms meer dan een uur geen enkele klant.
Geloof me dan gaat de tijd langzaam, vond de zondagen altijd het fijnste, dan was het kneiterdruk. Ging de tijd altijd lekker snel.

Waarom vertik je die klusjes Gerdjee?

Tieme
Berichten: 4973
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:40

Denk een half uur tot een uur. MAAr, dit mag ik zelf bepalen en doe ik tussendoor. Ik werk in de thuiszorg en heb dan een rijtje met clienten en daarna soms wat dingen op kantoor. Ik wordt niet per uur betaald maar voor de clienten waar ik geweest ben en voor de extra dingen waar ik tijd voor registreer. Tussen clienten in kan ik even snel op telefoon kijken en op kantoor mag ik mn eigen tijd indelen en zelf weten wanneer ik pauze neem en hoe lang. Ik kan dus vewoon even buiten gaan zitten of zo.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102155
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:46

Telefoon zit in mijn zak maar heb er niet heel veel tijd voor. Kijk in de pauzes (zoals nu) wel en soms tussendoor op de werkvloer maar alleen als het rustig is.
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 17-04-18 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashleytjuhh

Berichten: 6696
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Andere dingen doen tijdens de werkuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:56

ja hoor met regelmaat :j

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 13:03

Citaat:
En waarom vertik je dit? Ik heb zo'n hekel aan mensen die de huisregels aan hun laars lappen.
Telefoon hoort niet op de werkvloer. Dus ligt hij bij mij in m'n kluis.


Ik snap het wel hoor. Ik wil graag makkelijk bereikbaar zijn in geval van nood, betekent niet dat ik de hele dag op m'n telefoon zit te gluren.

Christiene
Berichten: 7738
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Andere dingen doen tijdens de werkuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 13:09

Niet. Ik kijk in de pauze wel of hooguit wat het is op de app omdat klanten mij ook appen en de baas collega's.

Love_Laugh
Berichten: 837
Geregistreerd: 21-10-15

Re: Andere dingen doen tijdens de werkuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 13:13

Ik kijk alleen in de pauze. (Telefoon moet in kluisje)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 13:17

Judass schreef:
Citaat:
En waarom vertik je dit? Ik heb zo'n hekel aan mensen die de huisregels aan hun laars lappen.
Telefoon hoort niet op de werkvloer. Dus ligt hij bij mij in m'n kluis.


Ik snap het wel hoor. Ik wil graag makkelijk bereikbaar zijn in geval van nood, betekent niet dat ik de hele dag op m'n telefoon zit te gluren.

Je bent dan toch bereikbaar op je werktelefoon? Hier weet iedereen dat ik onder werktijd in geval van nood bereikbaar ben via het werknummer.

Ik check mijn telefoon alleen 5 minuutjes iedere pauze, de rest van de dag ligt hij in mijn kluisje. Kan ook geen privédingen doen aangezien ik in een winkel sta.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-04-18 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 13:19

Ik snap best dat het in sommige functies gewoonweg niet mogelijk is maar ik geloof niet dat er zo weinig mensen privé dingen doen tijdens werktijd. Als ik bij alle banen waar ik tot nu toe gewerkt heb om me heen kijk (en naar mezelf kijk) dan is tijdens werktijd privé dingen doen gewoon standaard. Uiteraard moet het werk gedaan worden en wordt je afgerekend als je je werk niet af hebt of niet goed gedaan hebt. Maar hoe je je werk indeelt en wat je ook daarnaast nog doet moet je zelf weten.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Re: Andere dingen doen tijdens de werkuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 13:24

Ik ook met regelmaat,maar enkel als ik nog goed werk lever. Bazen zijn altijd zeer tevreden tot nu toe.