De mogelijkheden voor euthanasie moeten worden uitgebreid?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xAnnouk

De mogelijkheden voor euthanasie moeten worden uitgebreid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 15:15

Hallo allemaal.

Voor mijn Nederlands examen moet ik een betoog houden over een bepaalde stelling.
Nu heb ik deze stelling gekozen;

"De mogelijkheden voor euthanasie moeten worden uitgebreid."

Nu ben ik erg benieuwd naar jullie kijk hierop. Waarom wel en waarom niet?
Ik vind het heel interessant hoe jullie er tegen aan kijken en wie weet kan ik dat ook weer mee nemen in mijn presentatie.

Spoiler:
(Ik hou mijn mening en bijbehorende onderbouwingen over de stelling nog even "geheim")

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:18

Eens! Ooit een docu/reportage gezien over een vader die een langzame (zeer) pijnlijke dood stierf door ongeneeselijke ziekte. Omdat er in dat land euthanasie niet mogelijk was. De pijn van die man, zijn vrouw en zijn dochter was onbeschrijfelijk vastgelegd.. iedereen stond machteloos.
Als er toch geen verbetering in gaat zitten waarom dan een onnodige lijdensweg? Een hond of kat geven we ook een spuitje als ze ‘op’ zijn of als er geen vooruitzicht meer is. Waarom mensen op dat vlak anders behandelen..

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:30

Huiswerktopics zijn niet toegestaan op Bokt, dus ik zet je topic op slot. Via Google kan je over dit onderwerp heel veel meningen vinden, en op Bokt staan onder Nieuws en Maatschappij ook discussies hierover, bijvoorbeeld deze: [NM] Euthanasie bij psychisch lijden
Zo vind je vast genoeg inzichten om je betoog mee te schrijven.