Verkorte PABO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kelly_love

Verkorte PABO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 14:44

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met de PABO verkort (dus in 2 jaar). Ik hoop dit na mijn huidige studie te gaan doen, maar ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

Op dit moment volg ik een studie Pedagogiek en loop ik ook stage op een basisschool.

Vragen die ik onder andere heb zijn:
- Kun je naast je studie ook nog werken? (hoeveel dagen/uren?)
- Heeft er iemand ervaring met de Pabo verkort in Leeuwarden?
- Hoe zwaar is de studielast?

Alle ervaringen zijn welkom!

lovelys

Re: Verkorte PABO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:51

Hoi, ik doe de verkorte pabo in Groningen! Het is veel werk maar ik vind het niet moeilijk. Ik loop 2 dagen stage en 1 dag ga ik naar school. Daarnaast werk ik nog 2 dagen. Erbij werken is erg pittig, omdat er veel zelf studie wordt verwacht. Goed plannen en prioriteiten stellen!

Ik zit trouwens in mijn eerste jaar en heb tot nu toe alles gehaald met hard werken.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:01

Ik heb de verkorte Pabo gedaan op de Katholieke Pabo in Zwolle. Ik had hiernaast ook nog een baan voor 24 uur in de week. Op dinsdagavond en donderdagavond colleges, soms op zaterdag en dan 1 of 2 dagen stage in de week. Ik vond het echt pittig, maar wel te doen. Heb mijn studie uiteindelijk op mijn scriptie laten floppen, beetje jammer :+ Maar goed dat had natuurlijk niet gehoeven. Als pedagogiek student krijg je waarschijnlijk wel een paar vrijstellingen voor de pedagogische vakken, scheelt toch altijd weer wat.

kelly_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 17:27

Bedankt voor de snelle reacties!
Miccamaaike weet jij of de verkorte pabo nog steeds kan op de katholieke Pabo in Zwolle?

Wanneer je niet werkt naast je opleiding moet het dus wel goed te doen zijn? Ik ben niet van plan om veel te werken, maar hoop wel zo'n 2 dagen te kunnen werken naast mijn studie.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 07:40

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 07:41

Ik doe de Vondst opleiding in Meppel.. daar ben ik ook heel tevreden over!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 07:57

Ik heb voltijd gestudeerd aan de Katholieke Pabo Zwolle en ik kan ook beamen dat het een zeer goede school is. Deeltijd schijnt ook goed te zijn geregeld. Daarnaast vond ik het een heel prettige school; niet te groot en heel persoonlijk.

kelly_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 08:16

Licor schreef:
Ik doe de Vondst opleiding in Meppel.. daar ben ik ook heel tevreden over!

Daar heb ik kort iets over gelezen. Dat is heel veel zelfstudie en online toch? Of haal ik nu meerdere door de war? :')

x_Ilse_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 16:52

Ik zit nu in mijn laatste halfjaar van Pedagogiek en start als het goed is in september met de verkorte Pabo bij Inholland. Kan over twee weken nog een avond meelopen, dus ben heel benieuwd. Ik zal daarnaast drie dagen werken bij mijn oude stage.
De vriend van mijn moeder is afgelopen september gestart en heeft het erg naar zijn zin. Loopt nu één dag in de week stage, twee avonden naar school en daarnaast drie dagen werken. De hoeveelheid zelfstudie is wel pittig, maar goed te doen als je goed blijft plannen volgens hem.

kelly_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 19:14

Is er toevallig ook iemand met ervaringen van de pabo VONDST in Meppel?

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 19:35

Ja ik dus :D sorry had eerder niet zoveel tijd om te reageren ;)

Het is idd veel zelfstudie.. ik vind het fijn dat je veel zelf kunt beslissen en ook qua tijd indelen etc.. maar er is toch genoeg supervisie en begeleiding..
Veel praktijk ook..

kelly_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 23:02

Licor schreef:
Ja ik dus :D sorry had eerder niet zoveel tijd om te reageren ;)

Het is idd veel zelfstudie.. ik vind het fijn dat je veel zelf kunt beslissen en ook qua tijd indelen etc.. maar er is toch genoeg supervisie en begeleiding..
Veel praktijk ook..

Haha geeft niet hoor. Denk je dat vondst ook in combinatie met een andere studie zou kunnen? Of zou dat wat teveel van het goede zijn... :o

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 09:41

Ik doe vondst nu gecombineerd met het afstuderen van mn andere studie.. het is wel pittig.. zeker omdat ik ook nog 4 dagen in de week erbij werk..

Je moet niet vergeten dat vondst wel een voltijd opleiding is.. ondanks je maar 1x per maand naar school hoeft.. de studie belasting van voltijd is er wel gewoon..
Je loopt normaal 1,5 of 2 dagen stage in de week.. en dan komt daarnaast de theorie