Leuke ideeën voor een flexibele parttime baan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica_R

Leuke ideeën voor een flexibele parttime baan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 12:55

Hoi Bokkers!

Momenteel ben ik 24-uur per week werkzaam als woonbegeleider in de gehandicaptenzorg. Hierbij werk ik korte diensten (15.30-19.30), slaapdiensten (17.00 - 08.30) en in de weekenden dagdiensten. Ik ben opzoek naar een parttime baan voor (bij voorkeur) de ochtenden. Dat combineert het beste met mijn huidige baan.

Qua opleiding: ik ben na de havo naar het HBO gegaan en heb de studie Pedagogiek afgerond. Mijn huidige functie is mbo-niveau.

Een extra baan in de kinder/jeugd sector zou ik leuk vinden, maar is zeker geen must. Sterker nog, ik zou het best leuk vinden is kennis te maken met een andere sector!

Wie heeft er leuke inspiratie of ervaringen? Ik wil zo'n 8-12 uur extra werken per week.

Bedankt alvast! :wave:

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:01

Wauw ik lees even mee want ik heb ook pedagogiek afgrond en werk momenteel ook op mbo niveau in de middag, en zoek er ook wat bij voor de ochtend :))

Sting

Re: Leuke ideeën voor een flexibele parttime baan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:05

Ik werk op een BSO en doe daarnaast werk in de thuiszorg. Makkelijk te combineren en de meeste ouderen vinden het ook erg gezellig dat je nog wat te vertellen hebt over je andere werk. Het is simpel huishoudelijk werk, maar prima vol te houden.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:11

Ik lees mee! :D
Ik hoef in principe niet te werken, maar zou het leuk vinden om een paar dagen per week te werken.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:12

Iets van thuiszorg/huishoudelijke ondersteuning? Doe ik nu vaak in de ochtend, naast m'n studie. Is heel flexibel!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:13

Ambulante zorg? Mensen thuis begeleiden.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:13

Haal je lifeguard en ehbo, kun je toezichthouden bij zwembaden ;)

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 13:17

Aranel schreef:
Wauw ik lees even mee want ik heb ook pedagogiek afgrond en werk momenteel ook op mbo niveau in de middag, en zoek er ook wat bij voor de ochtend :))

Hoe toevallig! :D

Bedankt voor de ideeën dusver! Thuiszorg zat ik inderdaad ook aan te denken :) Werken hier in de buurt vaak in 2 dagdelen 9-12 en 13-16 uur. Ik ga is rondspeuren!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:57

Vroeger was het hier ook altijd 9-12 of 13-16. De laatste jaren is daar veel in veranderd in de meeste steden. Nu krijgen mensen sneller minder uren, al is het vaak nog wel prima te doen. Ik heb 3 vaste cliënten waar ik 1,5-2 uur per keer kom, deze dan allemaal 2x per week.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:04

Misschien op een peuterspeelzaal? Dat is vaak zo’n 3 uur in de ochtend.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 17:22

Ik werk ook op een woongroep in de gehandicaptenzorg, en begeleid daarnaast ook nog 2 kindjes met een verstandelijke/meervoudige beperking. 1 kindje doe ik vast 1 keer per week en soms 2 keer per week. Ik plan dit gewoon met haar moeder in rondom mijn rooster van de woongroep. Het scheelt wel dat we daar met een cyclisch rooster werken dus ik nu mijn rooster voor het hele jaar al heb. Het andere kindje daarvan appen ouders mij gewoon wanneer ze me nodig hebben. Als het kortdag is en ik moet op de woongroep werken dan moet ik ze helaas teleurstellen maar als ze het ver vooruit aangeven dan kan ik soms wel ruilen, maar dit lukt niet altijd.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 19:44

@Silver_Bolly dat is helemaal mooi! Is dat gewoon vanuit pgb dan? Ik zou alleen niet weten hoe je met zulke ouders in contact komt. Is daar ook een soort "vacaturebank" voor?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:06

pgbwerk.nl :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:44

minikatje schreef:

Die doet het helaas niet! Ik was ook nieuwsgierig ;).

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:46

Nadir schreef:
Misschien op een peuterspeelzaal? Dat is vaak zo’n 3 uur in de ochtend.

Idd een peutergroep in de ochtend, en bijvoorbeeld BSO in de middag? Zo hebben wij er heel veel op onze kinderdagverblijf.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:54

Sting schreef:
minikatje schreef:

Die doet het helaas niet! Ik was ook nieuwsgierig ;).

https://www.pgbwerk.com

Oeps :)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:57

Ik werk ook in de thuiszorg/huishoudelijke hulp en ik heb diensten van 7 tot 10 en 9.30 tot 13.15. Goed te doen dus.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 23:51

Jessica_R schreef:
@Silver_Bolly dat is helemaal mooi! Is dat gewoon vanuit pgb dan? Ik zou alleen niet weten hoe je met zulke ouders in contact komt. Is daar ook een soort "vacaturebank" voor?

Is inderdaad vanuit het PGB. Deze 2 kinderen heb ik via mijn stage leren kennen. Bij de organisatie waar ik werk hebben ze ook een junior afdeling waar ze regelmatig mensen zoeken maar dat is dan via een organisatie en niet via het pgb.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 01:44

Wil je extra werken voor inkomen of een andere reden?
Heb je al bij je huidige werkgever geïnformeerd?

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 07:23

Voor extra inkomen ;) bij de huidige werkgever heb ik al geïnformeer. Er zijn 2 locaties waar ze nog invalkrachten zoeken. Waarvan 1 locatie vast zit aan de locatie waar ik nu werk. Helaas is dat alleen Voor de weekenden en ik werk al om het weekend. Dus liever niet nog meer..

De andere locatie ga ik binnenkort even kennismaken want dat is een heel andere doelgroep en ik weet niet of dat wat voor me is :D

Het is zo dat mijn vriend en ik interesse hebben in een nieuwbouwhuis en ik graag wat extra geld wil binnenharken om alles te bekostigen. Veel sparen met een paard met dure artrose medicatie schiet niet zo op :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 07:40

Welke regio woon je? Is het niet fijn om over te stappen naar een werkplek waar je volledig kunt werken?
De nood is momenteel echt extreem hoog binnen mijn organisatie (gehandicaptenzorg i.c.m. psychische problematieken). Je zou bij ons zo 32 uur aan de gang kunnen en onbeperkt invallen overal. Dit is echter wel regio Eindhoven.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 07:57

ChantalSmook schreef:
Welke regio woon je? Is het niet fijn om over te stappen naar een werkplek waar je volledig kunt werken?
De nood is momenteel echt extreem hoog binnen mijn organisatie (gehandicaptenzorg i.c.m. psychische problematieken). Je zou bij ons zo 32 uur aan de gang kunnen en onbeperkt invallen overal. Dit is echter wel regio Eindhoven.

Ik heb inderdaad al eens gesolliciteerd bij een andere organisatie. Maar die stond al slecht bekend. Ik op gesprek, uitgenodigd om een dagje mee te draaien. Ik zou die middag iets horen maar je voelt m al aankomen. Niks meer gehoord... Dan is er nog een grote organisatie maar ik sta totaal niet achter hun manier van werken..

Ik woon overigens in de provincie Zeeland dus niet zo heel veel werkgelegenheid :')