Op dit moment ben ik samen met twee andere meiden uit mijn klas (Social Work) bezig met een onderzoek naar Drop-outs/ voortijdig schoolverlaters. We zijn met name geïnteresseerd in drop-outs op het MBO, omdat daar de grootste groep vandaan komt en we daar het onderzoek op richten.
Een drop-out/voortijdig schoolverlater is iemand die geen startkwalificatie heeft, dus geen have of mbo (minimaal 2) afgerond.
We willen over een aantal weken een preventie-interventie (dus we gaan iets ondernemen, om iets te voorkomen) gaan doen, met als doel het verminderen van drop-outs op het mbo. Dan moeten we natuurlijk wel goed weten waarom mensen een drop-out 'worden'.
Helaas was het een beetje kort dag om nog een enquête te maken, maar ik dacht misschien krijg ik op deze manier ook wel wat respons! Dit zijn een aantal vragen waar we nog wat antwoorden op zoeken:
-Weet je op school waar je terecht kunt als je twijfelt over je opleiding? (zo ja: waar moet je heen?)
-Als je een drop-out bent: waarom ben je gestopt met de opleiding? (Als je dat niet precies wil zeggen, was het dan omdat de opleiding niet aansloot of waren het privé omstandigheden?)
-Hoe gaat het nu qua banenkans/werk je of doe je wat anders?
Ik hoop dat er wat mensen zijn die wat vragen willen beantwoorden! Het mag natuurlijk ook via een privéberichtje als dat fijner is. De resultaten kunnen gebruikt worden in ons onderzoekje.
Heel erg bedankt alvast!!